TEST: Mercedes-Benz C 220d – Kombi vs. sedan
Mercedes-Benz triedy C je s nami už tri desaťročia. Auto, ktoré sa stalo jedným z hlavných pilierov značky. V roku 2014 bola predstavená jeho štvrtá generácia a po takmer siedmych rokoch prichádza na trh piata generácia. Od základov prepracované auto, ktoré v tejto triede otvára novú dimenziu.
Vďaka Motor-Car Banská Bystrica sme mali možnosť otestovať túto, ešte stále horúcu novinku rovno v dvoch karosárskych verziách, sedan a kombi.
Ako nové C vyzerá? Povedal by som to samozrejme subjektívne, že klasické C neurazí. Našťastie tu však máme AMG line, ktorý mu dodáva šmrnc a až teraz môžem povedať, že sa mi veľmi páči. Tieto športové detaily z neho robia iné, krajšie, zaujímavejšie auto.
Pod kapotou oboch testovaných bola identická motorizácia 220d. Ide o dvojlitrový dieselový štvorvalec s výkonom 147 kW/ 200 koní. Extra výkon poskytuje ešte 48 V generátor ISG, ktorý poskytuje 15 kW výkonu. Celkový výkon teda výrobca udáva na úrovni 220 koní a krútiacim momentom 440 Nm. Všetky motory sú spriahnuté výhradne s deväťstupňovým automatom 9G-TRONIC. Tento motor som testoval na okreskách, diaľniciach a v mestách. Môžem povedať, že pre toto auto, či už sedan alebo kombi, ide o ideálnu voľbu. Aj keď ide o diesel, nedáva o sebe vedieť, je kultivovaný a skvele odhlučnený, čo je v tejto triede samozrejme štandard. Povedal by som, že výkonu má Céčko dostatok, dokonca tam je ešte výkonostná rezerva, ktorú oceníte hlavne pri predbiehaní. Do slabšej motorizácie by som nešiel. Tento motor pre mňa znamená dokonalý kompromis auta na každý deň, diaľnicu miluje, v meste sa nestratí a okresky ho bavia. Aj spotreba sa udržuje na výborných číslach. Pre porovnanie spotreby som s oboma autami najazdil identických 500 km. V prípade kombi sa priemerná spotreba ustálila na hodnote 6,3 litra. Sedan si vypýtal o dve deci menej aj napriek tomu, že na Šturci dostal väčší „náklad“ ako kombi. Vysvetlím prečo.
Karoséria kombi automaticky evokuje rodinu. Tak vnímam aj C kombi. Komfortné rodinné auto na dlhšie trasy, ktoré v prípade potreby vie urobiť aj zábavu, ale nie je to jeho zámerom. Sedan je už o niečom inom. Bol som až prekvapený, aký veľký rozdiel v nich je. Oba testované kusy boli zadokolky, čo by mohlo nasvedčovať skvelej zábave v zákrutách. Lenže obe Céčka držia v zákrutách ako pribité. Žiadne pretáčavé šmyky sa nekonajú. Ale len dovtedy, pokiaľ je aktivovaná stabilizácia. Predovšetkým sedan dokáže na váš podnet príjemne vrtieť zadkom v zákrutách, pričom ho dokážete stále veľmi sebaisto kontrolovať. Úprimne, nečakal som od dieselového sedanu od značky Mercedes, že dokáže byť tak hravý.To, s akou ochotou a chuťou sa vrhá do zákrut a to, ako sa pri tom správa ma veľmi príjemne zaskočilo. Už po prvých pár kilometroch som si bol istý, že u mňa to vyhral sedan. V športovom režime príjemne tuhé riadenie s dostatočnou odozvou, športové brzdy ( súčasť AMG line), hravý podvozok a silný motor sú zárukou úsmevu na tvári. A to všetko zabalené v luxusnom balíku. Celkovo z nového C je cítiť, že sa zameralo viac na radosť z jazdy. Čím mierne utrpel komfort. Inžinieri sa však snažili nájsť ideálny kompromis medzi športovosťou a pohodlím, to sa im aj podarilo.
Samozrejme, nová trieda C pochytila aj mnohé technologické vychytávky od vyspelejších súrodencov. Množstvo bezpečnostných asistentov nad vami neustále drží ochrannú ruku. Niekedy som mal pocit, že to až preháňa, aj pri malom vybočení z pruhu sa vás auto snaží vrátiť späť. Pri predbiehacom manévri si auto často myslí, že idete naraziť do vozdila pred vami a okamžite začne „pískať“ a priťahovať bezpečnostné pásy. Ak veziete niekoho, kto to nepozná, ľahko sa môže vydesiť. Čo v prípade Mercedesu vyzdvihujem vždy a platí to aj v tomto prípade, sú brilantné svetlá, ktoré v noci s funkciou vyrezávania svietia a fungujú excelentne.
Interiér sa s príchodom novej generácie posunul opäť na inú úroveň a predchodca je oproti novinke ako chudobný príbuzný. Nová trieda C prebrala mnohé vychytávky z luxusnej S-classy. Hlavne dotykový centrálny displej s uhlopriečkou 11,9” a druhou generáciou systému MBUX. Klasický touchpad, ako sme boli pri Mercedese zvyknutí, nahradilo ovládanie dotykom. Veľký displej sa ovláda jednoducho a intuitívne. Vyžaduje si však zvýšenú náročnosť na údržbu, kvôli prachu a otlačkom prstov. Samozrejmosťou je skvelé spracovanie a kvalitné materiály. Akurát plastová zadná časť predných sedadiel pôsobí na túto triedu trochu lacno. Čo sa priestoru týka, tak toho obe verzie ponúkajú dostatok. Dokonca aj verzia sedan sa môže pochváliť veľkorysým priestorom aj na zadných sedadlách. Myslím si, že aj osoby s výškou 190 cm nebudú mať nad hlavou žiadny problém. Verzia kombi je však predsa len rodinnejšia. Aj keď sú obe autá rozmerovo rovnaké, C kombi ponúka lepšie využiteľnejší batožinový priestor s objemom 490 litrov, čo je o 35 litrov viac ako má sedan.
Navštívte predajcu Motor-Car Banská Bystrica a vyskúšajte si nový Mercedes triedy C na vlastnej koži.
Záver:
Nová generácia triedy C dostala inú DNA ako má jej predchodca. Je viac zameraná na vodiča. Užívanie si jazdy. Dostala to korenie, ktoré vám vyčarí úsmev na tvári a tým si ma získala. Myslím si, že pod kapotou oboch modelov bola tá správna motorizácia, silný a zároveň úsporný diesel robí z týchto áut dokonalého spoločníka na každý deň. Či už jazdíte po meste, diaľnici, alebo na dlhé výlety s rodinou. Nie je žiadnym prekvapením, že verzia kombi je rodinný typ. Tomu sú prispôsobené aj jazdné vlastnosti. Keby som si mal vybrať, moja voľba by bez váhania padla na sedan. A to pre jeho pridanú hodnotu radosti z jazdy.