BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition si prešli modernizáciou

Divízia BMW M GmbH sa dva roky po predstavení modelov Sports Activity Vehicle BMW X3 a Sports Activity Coupé BMW X4 rozhodla pre ich osvieženie. Okrem nových dizajnových prvkov spoločných s modelmi BMW X3 a BMW X4, ktoré taktiež prešli úpravami, spolu so špeciálnymi zmenami M a s novým spôsobom ovládania, dostali nové modely BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition vyšší výkon a presvedčivejší ťah.

S vysokými otáčkami a so skúsenosťami z motoršportu.
Radový 6-valcový motor v modeloch BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition teraz využíva ľahký kovaný kľukový hriadeľ z modelov BMW M3 a M4. Jeho konštrukcia veľmi dobre odoláva namáhaniu v skrute a tak dokáže prenášať mimoriadne vysoký krútiaci moment, zatiaľ čo jeho nízka hmotnosť a menšie zotrvačné hmoty prispievajú k jeho hladu po otáčkach. Chladiaci systém radového 6-valcového motora vychádza z pretekárskych skúseností a je navrhnutý tak, aby poskytoval veľmi vysoký výkon. Namiesto jedného centrálne umiestneného chladiča tak využíva dva samostatné chladiče umiestnené po stranách. Na chladenie motorového oleja slúži samostatný chladič a špeciálny chladič dostal aj olej v prevodovke. Pretekárske skúsenosti divízie BMW M GmbH sa prejavili aj v spôsobe mazania motora, ktoré využíva dynamické postupy známe z okruhov. Odľahčená olejová vaňa má dve samostatné komory a zabudovaný nasávací kanál. Dodatočný stupeň mazania umožňuje elektronicky ovládanému olejovému čerpadlu dodávať mazivo z menšieho zásobníka oleja. Vďaka tomu má motor dostatok oleja aj pri extrémnych pozdĺžnych a priečnych zrýchleniach.

M športové výfukové potrubie a 8-stupňová prevodovka M Steptronic.
Štandardne dodávané M športové výfukové potrubie dodáva modelom BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition bohatší zvukový prejav typický pre automobily BMW M s extra zvučnými vlastnosťami a to najmä pod záťažou a vo vysokých otáčkach, kde sa motor vyznačuje pretekárskym prejavom a dotvára emocionálny zážitok z jazdy. A pritom si zachováva každodennú využiteľnosť. Plne variabilné klapky M športového výfukového potrubia umožňujú vysokú variabilitu tvorby zvuku. Výkon sa prenáša na zadné kolesá cez 8-stupňovú prevodovku M Steptronic so softvérom Drivelogic. Okrem plne automatickej zmeny prevodov umožňuje aj manuálne radenie so sekvenčnou zmenou stupňov. Slúži na to nový M volič na stredovej konzole alebo páčky na volante. V manuálnom režime možno podraďovať až na najnižší prevodový stupeň, aby sa tak využil moment motora na spomaľovanie. Pri zrýchľovaní nebude do radenia nič zasahovať a to ani vo vysokých otáčkach.

Pohon všetkých kolies M xDrive so zameraním na zadné kolesá.
K výnimočnej ovládateľnosti modelov BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition prispieva aj pohon všetkých kolies M xDrive, ktorý spája výhody záberu všetkých štyroch kolies s overenými dynamickými vlastnosťami klasického pohonu zadných kolies. Elektronicky ovládaný systém M xDrive spojený so stabilizačným systémom DSC (Dynamic Stability Control) posiela časť výkonu na predné kolesá až vtedy, keď zadné kolesá dosiahnu limity svojej schopnosti prenášať výkon. Stlačením tlačidla môže vodič ovplyvniť ovládanie stability a zároveň aj rozloženie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá. Centrálne ovládaná spolupráca medzi pohonom všetkých kolies M xDrive s aktívnym zadným diferenciálom Active M Differential zaručuje prenos výkonu a energie bez strát. Typický M zážitok z jazdy vytvárajú aj elektromechanické riadenie M Servotronic a ovládanie stability vozidla DSC (Dynamic Stability Control). Systém umožňuje v režime M Dynamic dodatočný preklz kolies, aby vznikol pretáčavý šmyk typický pre vozidlá M, takže s vozidlami sa, napríklad na okruhu, dá driftovať.

M kompozitný brzdový systém a 21-palcové disky kolies štandardne.

Výkonové vlastnosti nových modelov BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition dopĺňa vysoko účinný štandardne dodávaný M kompozitný brzdový systém. Brzdové strmene majú logo M a štandardne sa dodávajú v modrej, na požiadanie vo vysoko lesklej čiernej, prípadne v červenej farbe. Vynikajúco zladený celok pre maximálny výkon obsahuje aj 21-palcové disky kolies so zmiešaným rozmerom pneumatík — 255/40 ZR21 vpredu a  265/40 ZR21 vzadu.

 

Nový dizajn špeciálneho zadného nárazníka v novo vyvinutých farebných odtieňoch.

Nový model BMW X3 M Competition využíva full LED zadné svetlá z vynoveného modelu BMW X3 s čiernym okrajom a s úzkou osvetlenou grafikou. Odlišná spodná časť M zadného nárazníka dostala vysoko lesklý čierny povrch. Rozmerný difúzor sprava aj zľava ohraničujú páry koncoviek M športového výfukového potrubia s čiernou chrómovou povrchovou úpravou. Nový zadný nárazník modelu BMW X4 M Competition dostal rozmernú lištu v tvare kovadliny. Spolu s dodatočnými vysoko lesklými čiernymi lištami air curtain a vertikálnymi odrazkami dotvára celkový očarujúci pocit z vozidla. Difúzor modelu BMW X4 M Competition taktiež ohraničujú páry koncoviek M športového výfukového potrubia s čiernou chrómovou povrchovou úpravou. Okrem čiernej metalickej farby M Carbon Black a sivej metalízy M Brooklyn Grey sú v Nemecku v ponuke aj dve nové farby vyhradené exkluzívne pre verzie M Competition modelového radu X3 a X4. Ide o modrú metalízu M Marina Bay Blue a o žltú farbu M Sao Paulo Yellow. Prvý raz sa pre oba modely sprístupnila možnosť výberu viacerých špeciálnych farieb z ponuky BMW Individual vrátane matných verzií ako napríklad matná modrá metalíza Frozen Marina Bay Blue.

Typický M interiér s novými doplnkami.

Nové modely BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition dostali v štandardnej výbave M športové sedadlá s elektricky nastaviteľnými opierkami hlavy a s osvetleným logom M. Okrem rozšíreného koženého čalúnenia Merino v štyroch farebných kombináciách je na požiadanie k dispozícii aj rozšírené čalúnenie Merino od BMW Individual hnedej farby Tartufo. Výduchy ventilácie majú pokovovanú povrchovú úpravu, súčasťou štandardnej výbavy sú tmavé hliníkové lišty interiéru Rhombicle, na požiadanie nová verzia popolavej farby s otvorenými pórmi. Kožou čalúnený M multifunkčný volant dostal kontrastné prešívanie vo farbách BMW M a otvorené rameno na pozícii 6 hodín.

Integrácia mobilných telefónov a BMW Intelligent Personal Assistant.

Medzi ďalšie štandardne dodávané prvky patrí vylepšená integrácia mobilných telefónov. Do ovládacieho systému vozidla sa dajú integrovať rozhrania Android Auto aj Apple CarPlay. Všetky dôležité informácie z aplikácií sa vodičovi premietnu na obrazovku Control Display a taktiež – v inteligentne spracovanej forme – aj na prístrojovú dosku ako aj na BMW Head-Up Display dodávaný na požiadanie. Inteligentný osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant neustále zvyšuje svoje schopnosti. Vďaka digitálnemu spoločníkovi možno pokyny vyslovené prirodzenou rečou využívať na nastavovanie klimatizácie, otváranie či zatváranie okien či na zmenu nastavenia jazdných režimov. Taktiež vytvára prístup k novej aplikácii News, ktorá posádke prečíta najčerstvejšie správy, novinky a učí sa jej zvyky, ako v niektorých situáciách zvýšiť komfort a radosť z jazdy. Pre plné využívanie služieb treba mať celé vozidlo nastavené do niektorého z podporovaných jazykov.

Nový ovládací ostrov z modelov BMW M3 a M4.

Z aktuálnych modelov BMW M3 a M4 pochádza novo vytvorený ovládací ostrov na stredovej konzole s dvoma novými tlačidlami, ktoré dopĺňajú špeciálny M volič rýchlosti s prepínačom Drivelogic, ovládač BMW Controller a červené štartovacie tlačidlo, ktoré sa po novom presťahovalo práve sem. Nachádza sa tu aj ovládacie tlačidlo, ktoré poskytuje priamy prístup k všetkým možnostiam nastavenia motora a odpruženia: používa sa na prístup do ponuky na stredovej obrazovke Control Display, ktorá obsahuje aktuálne nastavenia vozidla. Vodič si môže individuálne zostaviť dve verzie nastavenia a kedykoľvek ich vyvolať stlačením jedného z dvoch tlačidiel M na volante. Tlačidlom M Mode sa dajú ovplyvniť zásahy asistenčných systémov vodiča ako aj zobrazenia na prístrojovej doske a na Head-Up Display, takže vzniká zážitok z jazdy, ktorý sa dokonale prispôsobí každej situácii a v každom prípade to bude typické M.