TEST: BMW 520d Xdrive – Nízkotučný parník

BMW 5 je obľúbené manažérske vozidlo od roku 1972. Momentálne máme na trhu už siedmu generáciu. Nám sa do rúk dostala rodinná verzia Touring s dieselovým motorom 520d a s pohonom Xdrive.

 

Pri BMW 5 dizajn moc nemusíme riešiť. Je to jednoducho uhladený a precízny Nemec. Auto vďaka M-packetu pôsobí dynamicky, ale nedáva najavo emócie. Koniec koncov, o tom by táto manažérska trieda mala byť.

 

 

Možno mnohí po prečítaní  nadpisu tohto testu to už rovno zavrhli, veď predsa taká lokomotíva so 190 koňovým dieselovým štvorvalcom nemôže fungovať. Popravde, tiež som sa toho trochu obával, predsa len, takémuto autu patrí 6-valec, ale našťastie sa opäť potvrdilo, že BMW je majster vo svojom obore a musím priznať, že tento motor BMW 5 Touring úplne stačí. Nemá problém s dynamickou, ani pokojnou jazdou. Dá sa s ním s ľahkosťou predbiehať aj na „okreskách“. Akurát na diaľnici pri rýchlostiach nad 130 km/h zrýchľuje už pomalšie.  Tento motor je výborne odhlučnený a s gráciou zvláda aj vyššie diaľničné tempá. Prispieva ku tomu aj výborný 8-stupňový automat ZF, ku ktorému sa ani netreba vyjadrovať, lebo jednoducho nemá chybu. Radí zamatovo a v správnu chvíľu. Spotrebu sa snaží držať pri zemi. Dá sa jazdiť aj za 6 litrov, ale počítajte skôr s hodnotou okolo 7 litrov. Čo je aj tak perfektná hodnota, vzhľadom na rozmery a hmotnosť. BMW 520d Touring môže na jednu nádrž prejsť až 1000 kilometrov a to je veľmi praktické.

 

 

Podvozok je odladený presne tak, ako to vie iba BMW. Dokonale našiel hranicu medzi športom a pohodlím. Je asi jasné, že toto auto je hlavne o tom pohodlí, aj keď je to BMW. Predsa len, ide o kombi zamerané na rodinu. Ale ruku na srdce, kto občas nemá chuť sa trochu zabaviť? Aj keď si poviete, že BMW 5 Touring je veľká lokomotíva, dá sa to hlavne vďaka adaptívnemu podvozku. V režime Sport sa celé auto citeľne zmení, od tuhosti podvozka a riadenia až po citlivosť plynového pedála. Naopak v režime komfort je päťka príjemná. Čas od času sa na našich slovenských cestách ozve nejaké to tlmené buchnutie, ale to je klasický neduh širokých a ťažkých pneumatík. Pohon Xdrive zabezpečuje, že ani v zime sa na ceste na lyžovačku nemusíte báť.

 

 

Okrem plejády rôznych asistentov sa mi už tradične najviac páčili adaptívne LED svetlomety, ktoré s funkciou vyrezávania robia v tme pekné divadlo. Prakticky neustále môžete svietiť diaľkovými svetlami a nestalo sa mi, že by na mňa niekto zablikal. Rozhodne odporúčam priplatiť. Za zmienku stojí aj dokonalá 360° kamera, ktorej pohľad si môžete približovať a otáčať gestami. Aby som nezabudol, multimediálny systém BMW 5 môžete ovládať rôznymi gestami. Upozorňujem, je to veľmi návykové. 🙂

 

 

Interiér je tradičné BMW, nie súčasné, ale ešte zo „starej školy“. Intuitívne ovládanie je samozrejmosťou. Analógové budíky nahradil digitálny displej, ktorého vzhľad si môžete meniť. (Medzičasom BMW 5 dostalo displej ako majú najnovšie BMW) V tomto interiéri nie je čo kritizovať, spracovanie je už typicky na dotyk aj na pohľad kvalitné. Veľmi príjemné sú športové sedadlá, ideálne na dlhé trasy. Priznám sa však, že od BMW 5 som očakával trochu viac priestoru pre zadných pasažierov. Sedenie vzadu je pohodlné pre osoby do 180 cm. Objem batožinového priestoru je 570 litrov, čo je slušná hodnota, do ktorej sa pohodlne pobalí aj 4-členná rodina na dovolenku, ale popravde, auto týchto rozmerov by si zaslúžilo väčšiu hodnotu. (vychytávkou je možnosť dostať sa do batožinového priestoru cez zadné okno)

 

 

Cena základného modelu je 49 750 €. Cena nami testovaného modelu sa dostala na sumu 76 420 €.

 

Záver:

 

BMW 5 je obľúbená stálica, hlavne ako manažérske vozidlo, ktoré je určené primárne na hltanie diaľničných kilometrov. Verzia Touring prináša dokonalý kompromis medzi elegantným služobákom a zároveň príjemným rodinným autom. A to všetko s motorom 520d, ktorý sa tu podľa mňa hodí skvele. Ak vám však nerobí problém zaplatiť o 6000 € viac, tak samozrejme berte 6-valce 530d, s ním už nebudete mať od dokonalosti ďaleko.

 

Galéria: