Veľkolepé odhalenie, no takmer žiadna výrazná zmena. Toto je nový monopost Ferrari
Fanúšikovia Scuderie Ferrari už spoznali monopost, s ktorým stajňa vzpínajúceho sa koňa vstúpi do sezóny 2020, poslednej pred očakávanou zmenou pravidiel. V divadle Romolo Valli v Reggio Emilia bolo aj za prítomnosti orchestra či baletných tanečníkov odhalené auto, ktoré nesie označenie SF 1000. Vysoké okrúhle číslo si Taliani zvolili na počesť tisíceho preteku, ktorý ich čaká v tejto sezóne F1.
Na prvý pohľad rovnaké auto
Veľa zmien na novom koncepte neuvidíte, a to najmä z niekoľkých dôvodov. Tým prvým sú výrazne stabilné technické pravidlá, čo pred prelomovou budúcoročnou sezónou ani nemôžeme očakávať. Tímy tak vlastne pokračujú vo vývoji minuloročného monopostu, z ktorého môžu vo veľkom čerpať a vychytať tak prípadné chyby. V prípade Ferrari to bola napríklad jazda v zákrutách, kde ich monopost strácal oproti Mercedesu aj vinou horšej práce zavesenia kolies. Táto súčiastka prešla podľa slov šéfa Scuderie Mattia Binotta zásadnými vylepšeniami.
„Viem, že vyzerá dosť podobne ako minuloročné auto, no verte mi, je úplne nové,“ uisťoval novinárov šéf pretekárskeho tímu. Na rozdiel od minulého roka dopadlo prvé testovanie vo veternom tuneli horšie. Správu priniesol Leo Turrini, ktorý sa zameriava na interné informácie z továrne Ferrari. Tento problém by mali mať už inžinieri, pracujúci na vylepšení aerodynamiky, vyriešený.
Kde sú najvýraznejšie zmeny?
Že je to skutočne nové auto, potvrdzuje viacero jeho častí. Tou prvou je lakovanie, ktoré má teraz o niečo tmavší odtieň. Ďalšou viditeľnou zmenou prešli bočnice, ktoré oproti minulému roku dostali hranatejší tvar, a takzvaná žraločia plutva. Tento aerodynamický prvok na vrchnej časti krytu motora vystupuje viac do priestoru.
Pred svetom tak ostali skryté už len zmeny vo vnútri samotného monopostu, o ktorého vývoji Binnoto tiež vyhlásil, že sa pri ňom inžinieri snažili ísť aj do extrémov. Medzi tieto novinky patrí zmena hmotnosti auta, ktorá by sa po sérii vylepšení mala znížiť. Na druhej strane, SF 1000 ostal verný konceptu predného krídla, ktoré má od stredu nosa po vonkajšiu hranu klesavý tvar. Takže predpokladáme, že sa dominancie červených na rovinkách dočkáme aj v tomto roku.
Pracujú aj na budúcoročnom aute
Ani správa o už spustenom vývoji budúcoročného auta svet motošportu veľmi neprekvapila. Najmä bohaté tímy dokážu zostaviť skupinu inžinierov, ktorá pracuje na aute pre sezónu 2021. Sám šéf Ferrari to na utorkom predstavení SF 1000 novinárom otvorene potvrdil. Dokonca sa špekuluje o tom, že by viaceré, najmä menšie stajne tento ročník úplne vypustili a zamerali sa len na novú sezónu.
Nemecký pilot Sebastian Vettel sa na nové auto mimoriadne teší: „Viaceré komponenty sú o niečo dokonalejšie, čo sa môže výrazne odzrkadliť na výkone. My (jazdci) sme ho mohli vidieť už pred odhalením a ihneď sme si všimli novinky najmä v zadnej časti. Je červenšie, čo sa mi páči. Nemôžem sa už dočkať chvíle, keď ho otestujem na trati.“
Doplníme, že v poradí už siedme auto hybridnej éry, ktorá začala v roku 2014, sa v plnom zaťažení predvedie 19. februára na predsezónnych testoch v Barcelone.