#Autainstagramu: Je to auto, ktoré robí radosť nie len mne, ale aj všetkým naokolo

Vitajte pri ďalšom rozhovore z našej série #autainstagramu kde sa rozprávame s majiteľmi o ich zaujímavých autách. Tentokrát naše pozvanie na rozhovor prijal Róbert ⇒_robert_sandy_

 

Ahoj Róbert, mohol by si nám na úvod stručne charakterizovať svoje auto?

Jedná sa o auto Chevrolet Corvette ročník  2007. Myslím, že auto je drvivej väčšine známe, čiže ho nejako extra netreba predstavovať, ale niečo k motoru, pod kapotou je atmosféricky motor s objemom 6.0L V8, s krútiacim momentom 542Nm. Motor produkuje silu 405 koní a z 0-100 to vie dať za 4,5 s. Maximálna rýchlosť je 300km/h.

 

Čo ťa viedlo ku kúpe tohto auta?

O aute som sníval v podstate od malička. Keď som začal snívať o corvette, už na základnej škole, môj model c6 sa ešte ani nevyrábal. Keď som bol na strednej škole, otec kúpil model c4. To bol náš prvý V8 v rodine, dnes ich máme niekoľko. Keď som rástol, začal zarábať, tak sa odkladali korunky a nakoniec som si zaobstaral vlastnú C6. Čiže, čo ma viedlo ku kúpe? Jednoducho detský sen. To bol základ. Mal som mnoho športových áut, ale nikdy nie supersport. Mal som napríklad Audi s4 , s6 – legendárne motory 20V turbo 5-valce , mal som aj legendu Audi s2, taktiež 20V turbo, ale corvette je predsa o niečom inom.

V čom vidíš najväčšie nevýhody a naopak najväčšie výhody Chevrolet Corvette?

Výhodou je pomerne lacný servis, na to, že je to auto, ktoré sa radí do kategórie supersport/supercar. Diely sú síce lacné, no treba všetko objednávať z USA a niekedy sa cena dosť navýši na poštovnom, cle a daniach. Niekedy je dokonca poštovne plus clo a daň vyššie, ako samotný diel. Samozrejme, nevýhodou je niekedy dlhšia doba čakania na diel. A čo by som na ňom menil? Trošku viac komfortu :D, ale samozrejme to nie je chyba auta, ale našich “super“ vozoviek. Jednoducho je to daň za život so superšportom.

Určite mnoho ľudí zaujíma aké sú prevádzkové náklady na takéto auto. Akú sa ti podarilo dosiahnuť najnižšiu a najvyššiu spotrebu paliva? A ako najrýchlejšie si na ňom išiel?

Prevádzkové náklady sú, myslím si veľmi prijateľné na to, aké je to auto. Bežné veci stoja pomaly toľko, ako na priemerné bežné auto, no karosárske diely sú pomerne drahé. Ďalšia vec je, kde to servisuješ. Povedzme si na rovinu, že veľa takých áut na Slovensku nejazdí a veľa mechanikov sa do takého auta, ktoré naživo ani nevidel, veľmi nechce púšťať, no ja mám výhodu, že mám vybavenú dielňu a zatiaľ si viem všetko vyservisovať sám. A spotreba? To popravde nikdy nejako neriešim, keďže je to auto na užívanie si jazdy a nie na počítanie každého centu za benzín, ale čo pamätám, tak taká dlhšia jazda, priemer cca 300 km, bola nejakých 9,3 l/ 100 km, ale to bola ozaj pokojná jazda. Inak v meste treba počítať do 20 l. Samozrejme, záleží tiež od štýlu jazdy. Keď tomu šlapeš v meste z križovatky po križovatku, spravíš aj 25 l a viac. Maximálku som popravde zatiaľ neskúšal.

Používaš ho na daily jazdenie, alebo je to iba víkendovka?

Autom jazdím len víkendy a pekné dni, inak oddychuje v garáži, čo ma aj veľmi teší, lebo človek si na všetko veľmi rýchlo zvykne a keby som ho používal každý deň, verím, že by ma omrzelo určite skôr ako teraz, keď sa celý týždeň teším na víkend.

Keď si to zoberieš s odstupom času. Nemal si už takú myšlienku, že si si mohol kúpiť radšej niečo iné?

A s odstupom času? Určite kúpu neľutujem, aj keď ma určite auto nejaké nevýhody, ale tých výhod je podstatne viac a myslím si, že tak je to pri každom jednom aute.

Čo pre teba znamená tvoja Chevrolet Corvette?

Hlavne je to auto, ktoré robí radosť nie len mne, ale všetkým naokolo :D. Lebo, kde prídeš, každý sa chce pozrieť, každý sa chce odfotiť, každý si chce sadnúť, povoziť sa.


Róberta môžete sledovať na Instagrame pod menom

_robert_sandy_

Róbertovi samozrejme ďakujeme za rozhovor a prajeme mu ešte veľa šťastných kilometrov. A vy sa môžete tešiť na ďalšie zaujímavé  autá v naších rozhovoroch.