TEST: BMW 220d Gran Coupé – Vymyká sa z radu
BMW radu 2 poznáme zväčša ako trojdverové coupé, alebo ako rodinné MPV. Minulý rok však automobilka predstavila štýlové Gran Coupé, ktoré má za úlohu vyplniť dieru v tejto triede a zároveň konkurovať obľúbenému Mercedesu CLA. V našom teste sa pozrieme, ako sa s tým nové Gran Coupé vysporiada.
Dizajnovo ide podľa mňa o veľmi zaujímavé auto, ktoré trochu vyčnieva z rady od ostatných modelov BMW, aj keď nesie tradičné črty nového optického jazyka BMW. Gran Coupé svojim vzhľadom rozprúdilo vášne a hejteri ho naozaj nešetria. Stretol som sa s názormi, že vyzerá ako Kia a podobne. Vlna hejtov značí, že BMW 2 Gran Coupé v ľuďoch víri emócie. A to sa mi na ňom páči.
Ako som mal možnosť sa presvedčiť, pri jazde s najvýkonnejšou verziou s motorom 235i, podľa mňa je nami testovaná dieselová motorizácia 220d tou najvhodnejšou pre toto auto. Dieselový dvojliter disponuje výkonom 140 kW/ 190 koní a krútiacim momentom 400 Nm prenášaných na prednú nápravu. Štandardom je perfektný 8-stupňový automat. Agregát ponúka veľmi solídny výkon, ktorý je viac ako postačujúci na predbiehanie, ale aj na nejakú tú zábavu. Áno, je to až šokujúce, keďže ide o BMW, ale toto auto vám moc zábavy neprinesie. To sa však môže zmeniť, ak siahnete po pohone xDrive. Ale ku tomu sa ešte dostaneme. S týmto autom som si užíval pohodlné, dlhé presuny po diaľnici, ale aj manévrovanie uličkami mesta. Rajónom BMW 220d Gran Coupé sú okresné cesty či diaľnice. S radosťou doslova hltá kilometre, a či idete 90 km/h, alebo 160 km/h, tak si prakticky ani nevšimnete. A čo mňa najviac zaskočilo, tak jazdí až za bláznivo nízku spotrebu. Na diaľnici si vypýta 5,3 litra na 100 km. Pri 130 km/h motor točí iba 1900 ot./min. Po 1000 km, z toho 400 km na diaľnici, sa spotreba za celý týždeň v kombinovanej prevádzke ustálila na hodnote 5,5 litra na 100 km. Pri jazde mimo mesta pokojne viete podliezť aj hranicu 5 litrov. A to je na dvojlitrový diesel s výkonom 190 koní skvelá hodnota.
Podvozok BMW 2 Gran Coupé je síce tuhší, ale stále dostatočne komfortný, na čom má veľkú zásluhu aj viacprvková zadná náprava. Ako som už spomínal, Gran Coupé DNA jazdných vlastností BMW obišli. Pri rýchlejších prejazdoch zákrut sa auto tlačí von po nose a vás chuť zabávať sa okamžite prejde. Myslím si, že pohon oboch náprav xDrive by tento problém mohol čiastočne eliminovať. Na riadenie sa sťažovať nemôžem, to je presne také, ako sme u BMW zvyknutí. Presné, strmšie a ponúka vodičovi dostatok spätnej väzby. BMW 2 Gran Coupé sa jednoducho vymyká zaužívaným pravidlám. Možno to nejakých zákazníkov odradí, ale toto auto si namiesto zábavy na zatočených cestách užijete viac na dlhých diaľničných presunoch. Výborné odhlučnenie a príjemne plavný podvozok robia z tohto auta spoločníka na každý deň v roku, s ktorým je radosť cestovať.
Interiér je prebratý z nového BMW 1 a teda ide už o novú generáciu kokpitov. Tu naozaj nie je čo vytknúť. Materiály a spracovanie vo vysokej kvalite je u nových BMW už štandardom. Klasické budíky za príplatok nahradil 10,25” live kokpit. Stredovému panelu, natočenému na vodiča, dominuje dotykový 10,25” displej s rozhraním BMW Live Cockpit Professional. Kvôli zvažujúcej sa streche coupé karosérie sa môže zdať, že zadní pasažieri budú mať dosť limitovaný priestor nad hlavou. Nie je to však až také zlé a aj dospelá osoba s výškou 180 cm nebude mať problém. Batožinový priestor ponúka dobre využiteľných 430 litrov.
Cena nami testovaného vozidla, s naozaj bohatou výbavou, atakovala sumu 53 000 eur.
Záver:
BMW 2 Gran coupé prinieslo nový vietor do svojho segmentu. Hlavne tento model v ponuke BMW dlho chýbal. Svojim vzhľadom na seba strhlo vlnu kritiky. Stále je to však na každom zákazníkovi a konfigurácii. Mňa BMW Gran Coupé oslovilo svojim vzhľadom a aj svojim charakterom. Každá cesta s ním bola príjemná a vždy som sa na ňu tešil. Keby si mám vybrať prémiové auto nižšej strednej triedy na každý deň, dvojka Gran coupé s motorom 220d by bola najhorúcejším kandidátom.