TEST: Genesis G80 3.8 V6 – Dostupný luxus

Uspieť v triede luxusných sedanov určite nie je jednoduché. Aj preto ostal každý zaskočený, keď do tejto triedy vstúpila kórejská automobilka Hyundai s modelom Genesis. Treba povedať, že z pohľadu motoristických novinárov to bol určite správny krok. Genesis ponúka až prekvapivé množstvo výbavy a množstvo luxusných riešení. Potenciálnych zákazníkov si Genesis až tak nezískal. Z môjho pohľadu, ľudí najviac odradzovali predsudky a okamžité odsúdenie auta, o ktorom v podstate nič nevedeli a ani sa mu nepokúsili prísť na chuť. V tomto teste sa pokúsim priblížiť vám Genesis G80 o niečo viac. Áno, píšem iba Genesis, pretože od roku 2016 ide už o samostatnú značku.

 

Na prvý pohľad sú zmeny oproti predchodcovi nepatrné a ak nemáte vytrénované oko, tak si asi ani nevšimnete. Vlastne, viditeľné zmeny sú iba dve. G80 dostal predné Full LED  adaptívne svetlá a zo zadnej časti zmizlo logo Hyundai. Už tam nájdete iba logo Genesis, čo je podľa môjho názoru určite plus z hľadiska prestíže. Celkový dizajn sa mi neskutočne páči, G80 pôsobí sviežo a zároveň ide z nej rešpekt.

 

 

Za zapožičanie tohto jedinečného auta na test ďakujeme spoločnosti Alteria Motor Žilina, autorizovanému dealerovi Hyundai.

 

Konečne som sa dočkal auta, pri ktorom môžem povedať, že mu pod kapotou bije poriadne srdce. Ide o benzínovú, atmosférickú V6-tku s objemom 3,8 litra, spriahnutú výhradne s 8-stupňovým automatom. Tento agregát ponúka výkon 232 kW/315 koní  a točivý moment 513 Nm. Hodnoty sú to naozaj slušné. Aj dynamika je veľmi príjemná. Nie je to nič, čo by vám vyrazilo dych, ale tento atmosférický motor poteší svojím prejavom a charakterom.  To, ako pri akcelerácii lineárne naberá tempo od najnižších otáčok  a to všetko doprevádzané poctivou zvukovou kulisou, je niečo, čo sa pomaly z našich ciest žiaľ už vytráca. Preto sa v tomto teste o športovej jazde nebudem vyjadrovať, pretože toto auto nemá byť športové. Prevodovka je preto naladená na pokojnú jazdu. Radí rýchlo a jemne, presne tak, ako sa v tejto triede patrí. Ak ju prekvapíte prudkým zošliapnutím plynu, niekedy sa jej stane, že chvíľu premýšľa, aký rýchlostný stupeň zvoliť. Preto, ak už sa rozhodnete pre ostrejšiu jazdu, odporúčam použiť pádla pod volantom. Najčastejšia otázka, s ktorou som pri Genesise stretol, je spotreba.  Pochopiteľne, tento typ motoru, ako aj celé auto je v našich podmienkach rarita. Vzhľadom na to, že náš testovaný kus mal najazdené necelých 200 km, spotreba sa pohybovala na úrovni 14-15 litrov. Treba však povedať, že nešlo o jazdu na spotrebu. Viem si však predstaviť, že po zábehu sa budete vedieť dostať pokojne aj na 12 litrov. Podľa mňa to vzhľadom k parametrom auta nie je nič strašné.

 

 

Podvozok je kapitola sama o sebe. Celé auto je naladené tak, aby si posádka mohla užívať maximálny komfort. Genesis G80 svojou plavnou jazdou vyžehlí takmer každú nerovnosť a robí to s ohromnou gráciou. Za volantom tohto auta máte právo cítiť sa ako kapitán. Nie, ako ten v parlamente, ale ako ozajstný kapitán zaoceánskeho parníku. Pocity, ktoré zažívate za volantom Genesisu sú jedinečné, pretože viete, že šoférujete niečo jedinečné. Pokojne si viem predstaviť, že niekto si toto auto kúpi, aby sa vozil na zadnom sedadle. Komfort jazdy je tak dobrý, že sa vyrovná svojím konkurentom ako je Audi A6, BMW 5, alebo Mercedes E. Doposiaľ si však nepamätám auto, ktoré by pútalo pozornosť podobne ako Genesis. Niekedy som sa až bál o protiidúcich vodičov, aby z nepozornosti nezišli mimo cestu.

 

 

Samozrejme, nesmie chýbať ani množstvo asistenčných systémov a vychytávok. Nechýba tu udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, 360° kamera, automatické brzdenie pred približujúcou sa prekážkou, ktoré inak na môj vkus reaguje dosť skoro. Vychytávkou je sledovanie úrovne Co2 v kabíne, elektricky nastaviteľný volant a ohromne sa mi páčia okná s luxusným dojazdom. Pochváliť musím audio sústavu Lexicon so 17-timi reproduktormi vyvinutú originálne pre Genesis. Čo by si však zaslúžilo zmenu je modernejšie prostredie infotaimentu. Na druhú stranu, systém je prehľadný a intuitívny. Takže z hľadiska funkčnosti mu nemám čo vytknúť.

 

 

V interiéri nájdeme hneď dve zmeny. Prvou sú nové digitálne budíky s nádherným 3D efektom. Druhou dôležitou zmenou je nový volič automatickej prevodovky. Konečne sa  vytratil ten lacný kus plastu, ktorý iba špatil interiér. Čo sa kvality spracovania a použitých materiálov týka, tak na Genesis G80 nemôžem povedať krivé slovo ani náhodou. Naozaj perfektná práca aj čo sa funkčnosti týka. Podľa môjho názoru by si Genesis zaslúžil modernejší dizajn interiéru. Dúfam, že sa ho dočkám po príchode novej generácie. Vyzdvihnúť musím pohodlné sedenie na zadných sedadlách, kde je kráľovsky veľa miesta. Pocit luxusu dotvára stredová opierka, kde je množstvo ovládačov. Môžete si nastavovať takmer všetko. Od teploty cez vyhrievanie a ventilovanie sedadiel, môžete si nastavovať zadnú roletu a dokonca môžete ovládať aj multimediálny systém, ako pridávať hlasitosť, meniť rádio stanice, alebo svoje obľúbené piesne. Genesis G80  u mňa opäť boduje.

 


 

Cena Genesisu G80 štartuje na sume … Týchto klišé vás môžem pre tento krát ušetriť, pretože cena Genesisu G80 je iba jedna. Zaplatíte 64 990 € a už si iba vyberiete farbu auta, farbu interiéru a nič viac neriešite. Za túto cenu dostanete auto v plnej paľbe, čo je podľa mňa veľmi rozumná politika. Som presvedčený, že nemecká konkurencia by si za auto v podobnej výbave vypýtala pokojne viac ako 90 000 €. Ak vás Genesis oslovil, neváhajte a vyskúšajte si ho u autorizovaného dílera Hyudai v Alteria Motor Žilina.

 

Záver:

Na test Genesisu som sa ohromne tešil a vôbec ma nesklamal, dokonca predčil moje očakávania. Nemôžem pochopiť prečo sa ich predáva tak málo. Páči sa mi, že Genesis je iný, ako jeho konkurencia. Toto auto má svoj osobitý charakter a to mi je na ňom ohromne sympatické.  Ak pokukujete po aute v tejto triede, určite zvážte aj Genesis G80, pretože je to veľký hráč, ktorý možno raz poriadne zamieša karty.

Galéria: