Williams sa viditeľne zlepšil. Bude to stačiť na posun z posledného miesta?

Britský tím neprežíva v posledných dvoch rokoch úspešné obdobie. Problémy legendárnej stajne vyvrcholili v minulej sezóne zmeškaním prvých dvoch testovacích dní v Barcelone. V úvode tohto ročníka sa však situácia vyvíja úplne inak. Nový monopost s označením FW43 sa  v prvom dni testov dostal na okruh Catalunya dokonca ako prvý.

Lepší ako v minuloročnej kvalifikácii

  1. Jazdec George Russel vyrazil na trať s novým autom hneď ako prvý, čo je tiež dobrým znamením zlepšujúcej sa formy Williamsu. Na monoposte FW43 dokonca výrazne prekonal svoj minuloročný kvalifikačný čas. Rozdiel medzi dvoma porovnávanými kolami bol takmer sekundový (0,904 sekundy). Pre väčšie potešenie fanúšikov tejto stajne pripomíname, že prvý týždeň testov ešte nie je plne smerodajný v odhadnutí celkového výkonu jednotlivých áut. Môžeme teda očakávať, že výsledná rýchlosť nového monopostu ešte porastie. Počas prvého tyzdňa tými kontrolujú všetky systémy, testuju dojazdu auta až do spotrebovania celej nádrže alebo overujú dáta z veterného tunela.
Porovnanie najrýchlejšieho kvalifikačného kola minulej sezóny a najlepšieho času prvého týždňa testov. Zdroj: F1.com

V druhej časti predsezónnych testov, ktorá začína dnes (26. februára), sa piloti ešte len dostanú k tým ostrejším simuláciam kvalifikačného alebo pretekového tempa. Navyše George Russel v minulom týždni zaostal so svojím FW43 v najlepšom meranom kole len o 0,014 sekundy za najlepším časom v podaní Charlesa Leclerca a monopostu Ferarri – SF1000.

Mladý britský pilot pre Autosport vyhlásil, že v tejto sezóne neočakáva v žiadnom prípade takú výraznú stratu na zvyšok štartovného poľa, ako tomu bolo v minulom roku. Dvadsaťdvaročný pretekár tiež dodáva, že najväčšie vylepšenia, ktorých sa jeho monopost dočkal, sa týkali oblasti aerodynamiky. Auto tak teraz disponuje viacerými pridanými súčiastkami, ktoré sa zatiaľ zdá, že fungujú.

Zdroj: F1.com

Nové (lepšie?) auto, nový jazdec a aj sponzori

Monopost s označením FW43 spoznal motoristický svet v online predstavení 17. februára. Hneď na prvý pohľad zaujalo červeno-modro-biele lakovanie s pozmenenými sponzormi. Podporiť deväťnásobného držiteľa titulu konštruktérov sa v novej sezóne rozhodla vo väčšej miere spoločnosť ROKiT. Tú dopĺňajú nový partneri ako ABK Beer či Lavazza.

Pekný obnos financií do tímu priniesol tiež nový kanadský jazdec Nicolas Latifi. Ten bude spolu s Georgom Russelom v akcii aj počas prvého dňa druhej časti testov. Zástupkyňa riaditeľa tímu Claire Williamsová pred začiatkom sezóny uviedla, že tradičnú britskú stajňu čaká v roku 2020 nový začiatok. „Strávili sme veľa času nad analýzou našich slabých stránok a tiež sme sa zaviazali, že vrátime Williams tam, kde patrí.

Zdroj: Williams F1

Očividné zlepšenie má na svedomí aj inžinierske oddelenie, ktoré už pracuje s novými ľudmi. Technický úsek stajne Williams posilnili David Worner a Jonathan Carter. Obaja už majú v F1 niečo odžité. V predošlých rokoch pracovali pre Red Bull respektíve Renault.

Druhá časť predsezónnych testov sa začína v stredu 26. februára a potrvá až do 28. februára. Prvé preteky novej sezóny odštartujú v nedeľu 15. marca v austrálskom Melbourne.

Porovnanie zmien v prednej časti auta. Zdroj: IG/Racingcentral