Toro Rosso a Force India si predstavenie odložili až do Barcelony. Takto vyzerajú ich monoposty

Obe stajne nechali predstavenie nových áut až na poslednú chvíľu. Dnes, 26.2. sa v Barcelone začali testy pred novou sezónou a tak sme spoznali aj posledné dve autá zo štartovacie roštu pre rok 2018.

Force India odhalila monospost VJM11 znova v ružovom prevedeníV tíme stavili skôr na istotu a ostali verní svojej filozofii. Neprišlo ani na žiadne okopírovanie bočníc Ferrari, pretože nebolo priestor testovať a nájsť výhody, ktoré tieto bočnice poskytujú. Koniec koncov, Force India obsadila v pohári konštruktérov výborné 4. miesto, takže ich stávka na istotu sa s dobrým doplnením môže vyplatiť. Rozloženie motorov od Mercedesu sa každý rok mení a to dáva dosť zabrať inžinierom stajne sídliacej na Silverstone. Okrem toho ostal aj vzhľad nosu auta rovnaký ako minulý rok.

Zdroj:Force India

„Auto, ako ho teraz vidíte, je vyvinuté z minuloročného,“ vysvetľuje dôvod podobnosti VJM10 a VJM11 Andy Green. „Máme pripravených aj pár výraznejších zmien, ale chceme si byť istí tým, že budú fungovať.“

 

Zdroj: Force India

Toro Rosso to skúsi s motormi Honda.

Aj keď pred pár dňami unikla fotografia nového monopostu STR13, oficiálneho predstavenia sme sa dočkali až v Barcelone, len pár minút pre začiatkom testov.

Zdroj: Scuderia Toro Rosso

„Skutočne sa teším na začiatok novej sezóny a aj spolupráce s Hondou. Je to začiatok novej éry pre náš tím. Ešte sme totiž nemali vlastného dodávateľa motorov,“ povedal šéf STR Franz Tost.

Zdroj: Scuderia Toro Rosso

Spoluprácu s japoncami si zatiaľ v Toro Rosso pochvaľujú. Problémom nebol nový motor ale skôr ochranná svätožiara s ktorou nikto nemal žiadne skúsenosti. Motor sa rýchlo podarilo zladiť a dokonca aj jeho štartovanie prebehlo o deň skôr ako bolo v pláne. Technický riaditeľ James Key okrem toho prezradil, že predná časť auta je vyvinutá z minulej sezóny, ale tá zadná je skoro úplne nová. Nemyslel pritom len na celé zaobalenie motora a prevodovky, ale aj na geometriu závesov.

Zdroj: Scuderia Toro Rosso

„Mali sme pocit, že v minulom roku sme z pneumatík nevyťažili maximum,“ odôvodnil zmeny závesov kolies Key.

Do kokpitu si sadne dvojica mladíkov, Pierre Gasley a Brendon Hartley. Obaja si už debut v F1 odkrútili minulú sezónu.

 

Súhrn všetkých monopostov na sezónu 2018.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *