TEST: Ford Mondeo hybrid – Zmysel zamlčaný

Automobilka Ford model Mondeo vyrába od roku 1993. Odvtedy sa stal obľúbeným vozidlom strednej triedy a jedným z nosných pilierov značky. Do nášho testu som si vybral štvrtú generáciu Mondea, ktorá je na trhu už od roku 2014, ale prešiel si viacerými faceliftmi. Ten najnovší prišiel minulý rok. S hybridným pohonom sme doteraz poznali iba Mondeo sedan, ale v rámci faceliftu dorazila s týmto pohonom aj verzia combi, na ktorú sa v tomto teste pozrieme.

 

 

Facelift Mondea nie je nejako zásadný. Jemne sa zmenila predná maska a na zadnej časti pribudla chromová lišta. Všimne si to iba pozorné a skúsené oko, čo je na druhej strane dobrá správa pre majiteľov predfaceliftového modelu. Pribudli nové prvky výbavy, nové farby a samozrejme hybridné combi.

 

Pod kapotou drieme atmosférický benzínový dvojliter s kombinovaným výkonom 138 kW/187 koní a krútiacim momentom 173 Nm. Po dynamickej stránke hybridné  Mondeo viac nepotrebuje a vyrovná sa tak aj dieselu. Hybrid je spriahnutý výhradne s CVT prevodovkou. CVT prevodovky jednoducho neznášam a mám voči nim predsudky. V tomto prípade mi až tak zásadne neprekážala. Pri pokojnej jazde o nej ani neviete, či už je to v meste, alebo na diaľnici. Problém prichádza jedine vtedy, keď potrebujete okamžite akcelerovať. Vtedy otáčky vystrelia na hranicu 5500 ot./min a do kabíny preniká výrazný hluk. Príjemne ma prekvapilo, že Mondeo využíva elektromotor dosť efektívne. Najmä v meste s ním dokáže prejsť aj pár kilometrov. Samozrejme, najskôr sa musíte naučiť pracovať s prevodovkou a plynovým pedálom. Počas testu som dokázal čisto na elektrinu ísť rýchlosťou až do 45 km/h. Zaujímavá je aj spotreba. Po 1000 km, z toho 400 km diaľnica (BA-ZA-BA), mi na palubnom počítači svietilo číslo 6,6 l/100km, čo si myslím, že je dobrá hodnota. Mimo mesta sa dá pokojne podliezť aj 6 litrov.

 

 

To, čo ma na Mondeu najviac bavilo, je vynikajúci podvozok. Ponúka výbornú plavnosť a v zákrutách stabilitu, o ktorú sa môžete oprieť. Svoju zásluhu na tom majú aj 17” kolesá, ktoré sú mimochodom najväčšie, aké na hybridnom Mondeu môžete mať. O nejakej radosti za volantom sa asi nemusíme baviť. Nie je to priorita tohto auta. Jeho úlohou je slúžiť ako manažérske vozidlo, alebo rodinný sluha a to zvláda fantasticky. Najmä na diaľnici oceníte neskutočné ticho. Aj pri rýchlosti 140 km/h počujete iba odvaľujúce sa kolesá, dokonca aj aerodynamika je na vysokej úrovni. Jediné, čo ticho narúša, je výraznejšie zošliapnutie plynu. A je pravda, že už v rýchlostiach nad 130 km/h hybridné Mondeo stráca dych.

 

 

Interiér je klasický „Forďácky“. Kombinujú sa mäkčené a tvrdé plasty. Spracovanie je však na dobrej úrovni. Stredovej časti palubnej dosky dominuje 8” displej, ktorý svojou grafikou zaostáva napríklad aj za Focusom. Celkovo interiér pôsobí zastaralo. V roku 2015 by to stačilo, ale dnes už patrí ku tým priemerným. Mondeo combi ponúka dostatok miesta aj pre vysokých pasažierov. Hybridná verzia však limituje veľkosť batožinového priestoru. Kvôli akumulátorom je objem iba 403 litrov a tu sa význam combi verzie stráca.

 

 

Vo výbave Titanium vás hybridné Mondeo combi výjde na 36 290 €. Porovnateľná dieselová motorizácia v rovnakej výbave je o 1 750 € drahšia. Čo si vyberiete?

 

Záver: 

 

Počas testu som bol s týmto autom spokojný. Musím povedať, že mi naozaj dobre slúžilo a vedel by som si ho predstaviť na každodenné jazdenie. Výhodou hybridu je nízka spotreba a emisie. V porovnaní s najvýkonnejším dieselom je to aj o niečo lepšia dynamika. Prakticky vzaté, hybrid sa hodí viac na mestské a okresné cesty a diesel zase na dlhšie trasy po diaľnici. Najväčšiu achillovú pätu hybridu vidím v objeme batožinového priestoru, ktorý je iba o 28 litrov väčší, ako ponúka Focus hatchback. Myslím si, že combíky si ľudia kupujú hlavne kvôli veľkému batožinovému priestoru. V tomto prípade mi combi nedáva význam.
Galéria: