Opel Insignia: Rival pre Volkswagen Arteon

Ženevský autosalón je v plnom prúde. Asi najväčšou novinkou, ktorú najviac riešia média je nový Volkswagen Arteon, nástupca Passatu CC. My sa pozrieme na jedného z jeho najväčších konkurentov. Možno niektorí už tušia, že sa jedná o najočakávanejší model značky Opel a tým je druhá generácia vlajkovej lodi Insignia.

Správy o tom, že koncern PSA kúpila značku Opel, možno trochu zatienili svetovú premiéru Insignie na autosalóne v Ženeve. To však nevadí. My si ju predstavíme.

Opel Insignia na prvý pohľad vyzerá ako úplne nové auto. Podobnosť s predchodcom je minimálna. Celkový vzhľad pôsobí odľahčene, športovo a elegantne. To, že Insignia vyzerá odľahčene je v pravda aj v realite. Nová generácia Insignie “schudla” až o 175kg. Aj keď sa na hmotnosti ubralo, naopak rozmery sa zväčšili. Po novom je strecha kabíny o 29mm nižšia, rázvor narástol o 92mm a rozchod kolies o 11mm. Tieto nové rozmery iba umocňujú dojem  športového kupé.

Insignia má zaujímavo tvarovanú karosériu. Pravdepodobne to bol práve vzduch, ktorý ju vyformoval do takejto podoby, pretože súčiniteľ odporu vzduchu je 0,26 a to je hodnota, ktorá je najlepšia vo svojej triede. Môžeme si všimnúť množstvo krásnych línii, ktoré v Insignii vzbudzujú dostatočnú dávku emócii.

Za zmienku stojí samozrejme aj interiér. Ten pôsobí jednoducho, vzdušne a elegantne. Stredový panel nie je posiaty tlačidlami ako u predchodcu. V novom interiéri sa nachádzajú iba nevyhnutné tlačidlá. O zábavu a informácie sa budú starať systémy infortaimentu IntelliLink, podporujúce Android Auto a Apple CarPlay.  Čo sa použitých materiálov týka, tie niesu až také prémiové, ale na to sme u Oplu zvyknutý. Výborné sú predné ventilované, masážne sedadlá s certifikátom AGR (certifikát od ortopédov). Solídny je objem batožinového priestoru 490 litrov u liftbacku a 520 litrov u Sports Toureru (kombi) .

Nová Insignia prichádza s množstvom nových technológii. Najzaujímavejšími sú adaptívne reflektory Opel IntelliLux LED matrix novej generácie, ktoré majú 32 segmentov. To je dvojnásobok ako ponúka Astra. Zaujímavosťou je kamerový systém, ponúkajúci 360°záber, ktorý umožňuje pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy.


Pod kapotu pribudne nový motor 1,5 Turbo s výkonom 140-160 koní. Nový je tiež 2-liter Turbo s výkonom 260koní. Z dieslov bude na výber: 1,6 CDTI s výkonom 110-160 koní a 2,0 CDTI ponúkajúci 170 koní. Časom by mal prísť aj 2,0 BiTurbo s väčším výkonom. K dispozícii bude aj pohon všetkých kolies s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu (podobne ako vo Focus RS) a 8-stupňová automatická prevodovka.

Musíme povedať, že nová generácia Insignie vyzerá neskutočne dobre a uvidíme či bude aj tak jazdiť. Každopádne Volkswagen Arteon má veľkého konkurenta.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.