Test: Kia Niro – Kombinuje odlišné svety

Pred nedávnom sme mali možnosť vyskúšať Hyundai Ioniq hybrid. Teraz sa nám do rúk dostala jeho väčšia sestra Kia Niro s identickou hybridnou sústavou. Pre koho je Niro určené? V čom sa líši od Ioniqu? Na to sa práve teraz pozrieme.


Tento zaujímavý crossover nám na test zapožičala spoločnosť AutoBecchi Žilina, autorizovaný díler značky Kia.

Vzhľad, ako som už mnoho krát spomínal je subjektívny. Kia postavila dizajnovo vydarené auto. Spredu a zboku vyzerá ako crossover a zo zadu ako kombík. Osobne sa mi najviac páči práve zadná časť vozidla, ktorá pôsobí športovo. Svoju zásluhu na tom má zadný spojler a náznak akéhosi difúzora. Pekná je aj grafika LED svetiel.

Ako aj pri Ioniqu, aj v prípade Kie Niro si môžete vybrať  jednu motorizáciu. A to benzínovú 1.6-ku GDI o výkone 105 koní s elektrickým “turbom” (motorom), ktorý produkuje 44 koní. Celá hybridná sústava disponuje výkonom 141 koní a krútiaci moment 265 Nm. Motor je spriahnutý výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou DCT. Pocit z dynamiky je veľmi slušný, skoro sa až nechce veriť výrobcom udávané zrýchlenie z 0-100km/h za 11,5 sekundy.

Kia Niro ponúka slušné jazdné vlastnosti. V zákrutách je vďaka veľkému rázvoru kolies stabilná a zbytočne sa nenakláňa. Jazda je veľmi pokojná a tichá. Jediné, čo narúša ticho na palube je slabšie odhlučnenie zadnej nápravy. Pri prejazde väčších nerovností sa do interiéru prenáša tlmený buchot. Časom to prestanete registrovať. Úsmev na tvári vám vyčaria rozjazdy, tie sú viac elektrické a benzínový motor sa zapojí až po pár sekundách. Krútiaci moment elektromotora vás okamžite a príjemne zatlačí do sedačky. Riadenie je presné, no cez elektricky posilňovač riadenia vodič nedostáva žiadnu spätnú väzbu. Samozrejme to nie je nevýhoda, pretože od Nira nikto nič také neočakáva. Prevodovka ako aj pri Ioniqu, radí hladko a skoro ani neviete, že tam je. Pri výraznejšej akcelerácii častokrát zaváha s podradením. Pravdepodobne to je spôsobene naladením na ekologickú a čo najúspornejšiu jazdu, preto je najlepšie podradiť si manuálne.

Keď sa naučíte citlivo zaobchádzať s plynovým pedálom, dokážete čisto iba na elektriku prejsť pomerne vysokou rýchlosťou slušnú vzdialenosť. S Kiou Niro sme sa v kombinovanej prevádzke pri normálnej jazde dostali na spotrebu rovných 5 litrov na 100 km, čo je iba o 0,6 l viac ako udáva výrobca. Na auto, ktoré ma obuté 18-palcové kolesá a pri hmotnosti skoro dve tony je to výborná hodnota. Ak máte radi ekonomickú jazdu, dostať sa na výrobcom udávanú priemernú spotrebu 4,4 l nebude žiadny problém. Ak chcete ešte viac ušetriť, odporúčame nepriplácať si za 18″ disky. Niro na nich vyzerá skvele, ale pri 16″ sa komfort výrazne zvýši a spotreba klesne o ďalšieho pol litra.


Už na prvý pohľad je jasné, na aký účel bolo Niro stvorené. Má to byť mestský cross-over, ktorý sa nezľakne obrubníkov a úzkych uličiek mesta. Vďaka svojim rozmerom, pohodlne odvezie rodinu na výlet. Na zadné sedadlá sa bez problémov posadia aj osoby vyššie ako 180 cm. Batožinový priestor ponúka objem 427l. Takže s Nirom sa nemusíte báť vyraziť ani na dlhšie trasy.Interiér pôsobí hodnotným dojmom. Všetko pekne lícuje a nič nevŕzga. Škoda je len tvrdých plastov na palubnej doske a v oblasti kolien vodiča. Ostatné plasty sú mäkčené. Na prístrojovej doske sa nachádzajú veľmi pekné budíky s podsvietením a 4,2-palcový LCD displej s vysokým rozlíšením, na ktorom si môžete pozrieť všetky potrebné údaje o aute. Na stredovom paneli sa nachádza 8-palcový dotykový displej s navigáciou od spoločnosti TomTom. Ako aj pri Ioniqu, aj tu sa nachádza nožná parkovacia brzda. Rozhodne by tu mala byť elektronická. V Nire ma prekvapil kvalitný sound systém JBL s 8 reproduktormi. Pri kultivovanej jazde, ako ponúka Kia Niro si ho môžete naozaj vychutnať na plno. Vychytávkami sú zásuvka na 220V v zadnej časti stredovej konzoly a vyhrievané zadné sedadlá.

Naše testované vozidlo bolo v najvyššej výbave – Platinum,  s príplatkami, ako 18-palcové disky a strešné okno. Cena testovaného modelu je 28 970€.

Kia s modelom Niro vytvorila zaujímavú ponuku pre ľudí, ktorí hľadajú úsporný, kompaktný cross-over. Ioniq a Niro sú veľmi podobné autá. Rozhodujúcim faktorom je dizajn a priestor. Cenovo sú na tom tieto dve autá viacmenej rovnako. S Kiou Niro sa na ceste budete cítiť jednoducho výnimočne a musíte sa zmieriť s tým, že sa ľudia budú za vami obzerať a vy stým nič neurobíte. 🙂

Auto Becchi, s.r.o. – Žilina

Košická 1601 Žilina

Telefón: 041/511 61 00

Mail: info@autobecchi.sk

www.autobecchi.sk

 

Galéria:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.