TEST: Hyundai KONA 1.6 T-GDi – Nebojácna štýlovka

Automobilka Hyundai má za sebou naozaj úspešný rok. Predstavila úžasný hot-hatch i30N a dlho očakávané kompaktné SUV KONA, ktoré má vyplniť dieru v ponuke vozidiel Hyundai. Keďže i30N sme už testovali, teraz prichádza rad na KONU.

 

SUV sa tešia stále väčšej obľube. Aj preto sa automobilka Hyundai rozhodla priniesť niečo nové a to mestské SUV s atraktívnym vzhľadom zamerané prevažne na mladých ľudí. Čo sa dizajnu týka, tu sa musí uznať, že dizajnéri sa skutočne vyšantili a vytvorili tak naozaj odvážne malé SUV. Široký rozchod kolies a agresívna predná maska dodávajú Kone športový vzhľad. Oplastovanie karosérie nasvedčuje tomu, že KONA sa terénu nezľakne. KONA vo farbe  Acid Yellov, ktorú sme mali my, púta pohľady všade, kde sa pohne. Paleta farieb je naozaj široká. Bude ťažké si vybrať.
 
Za to pri výbere motorizácie si vôbec nemusíte lámať hlavu. Zatiaľ si môžete zvoliť buď benzínový litrový 3-valec s predným pohonom a výkonom 88 kW spriahnutý výhradne s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, alebo 4-valec 1,6 T-GDi s výkonom 130 kW/170 koní,  pohonom 4X4 a automatickou 7-stupňovou dvojspojkou. My sme vďaka dealerovi Alteria Motor Žilina mali možnosť otestovať najsilnejšiu motorizáciu. Priznám sa, že som ostal milo prekvapený, keď som sa dozvedel, že Hyundai dal malej Kone pod kapotu slušné stádo koní. Okamžite ma zaujímala dynamika. Tá je veľmi dobrá. Zvlášť, keď máte zapnutý režim Sport. Po zošliapnutí plynu Kona okamžite vystrelí vpred veľmi slušným tempom. Na semaforoch za sebou necháte mnohokrát, oveľa nacítenejšie autá. Potenciál motora krotí prevodovka. Veľa krát sa stane, že ak prudko zošliapnete plyn, prevodovka chvíľu váha, potom až moc podradí a užijete si viac hluku ako dynamiky. Keď už sa dostane do normálu, tak veľmi pekne ťahá v takmer celom spektre otáčok. Ak však jazdíte pokojne a nikam sa neponáhľate, prevodovka radí hladko a presne. Daňou za výkon je vyššia spotreba. Na palubnom počítači sa vám budú bežne zobrazovať čísla od 7,5 až po 10 litrov na 100 kilometrov.
 Čo musím pochváliť je podvozok. Ten je komfortne naladený. Povedal by som tak akurát. Nie je prehnane tvrdý a ani mäkký. Dá sa s ním užiť aj svižnejšia jazda v zákrutách. Viacprvkové zavesenie zadnej nápravy tu je naozaj cítiť. Kona je príjemná na všetkých povrchoch, či už je to okreska, diaľnica, alebo terén. Ak ste sa práve pousmiali, že terén, tak naozaj s týmto autom dokážete prejsť solídne veci. Po stlačení tlačidla Lock je Kona schopná prerozdeľovať krútiaci moment medzi nápravami v pomere 50:50. Pohon 4×4 som testoval na snehu a Kona prešla všetko bez zaváhania, dokonca si s ňou na snehu dokážete užiť aj nejakú tu zábavu, ale treba počítať s  tým, že vás bude usmerňovať pomerne prísna elektronika. Veľmi milým prekvapením je, že Hyundai vybavil Konu asistentom pre zjazd z kopca. Toto je veľká rarita, pretože tento asistent nenájdeme ani vo veľkých SUV, ktoré sa tvária podstatne terénnejšie. Limitom pre Konu v ťažkom teréne je svetlá výška 177 mm a ako je všeobecne známe, ak dvojspojkovú prevodovku dlhšie trápite v teréne, často sa prehrieva. Pokiaľ však budete jazdiť lesnou cestou ku chate a po lúkach, nemusíte sa ničoho báť. Kona vás nesklame.
Hyundai svoje mestské SUV naložil množstvom jazdných asistentov ako napríklad sledovanie mŕtveho uhla a únavy vodiča, udržiavanie v jazdných pruhoch, systém núdzového brzdenia a ďalšie. Taktiež full LED svetlá sú veľmi fajn.
Interiér je už tradične, na pomery značky, kvalitne spracovaný a použité sú aj mäkčené plasty, ale kde tu sa ešte nejaký ten tvrdý plast objaví. Vzhľad interiéru si môžete individualizovať rôznymi farebnými prevedeniami okrasných líšt. Mne osobne sa veľmi páčia netradičné žlté bezpečnostné pásy. Vyzerajú naozaj skvele. Čo sa priestoru týka, ten je veľmi podobný i30tke, aj keď na zadných sedadlách je o niečo menej miesta. Ale pre štyroch, nie príliš veľkých pasažierov, je to stále pohodlné vozenie. Objem batožinového priestoru je 361 litrov čo je v tejto triede slušná hodnota.

 

Hyundai KONA má aj nemalú konkurenciu, preto určite navštívte dealera Alteria Motor Žilina a vyskúšajte si toto podarené kórejské, mestské SUV na vlastnej koži. Kona štartuje na sume 14 490€. Cena nášho testovaného modelu sa dostala na cenu 21 990€.
Záver:
Hyundai KONA útočí hlavne na mladých a štýlovo založených ľudí. Ide o podarené auto, ktoré s najsilnejším benzínovým motorom dokáže slušné veci, aj keď daňou je vyššia spotreba. Ak uznávate viac dieselové motory, tak tie prídu do KONY v priebehu tohto roka. Preto je iba na vás, ako si nakonfigurujete svoju KONU. Jedno je však isté. S Hyundaiom Konou nestúpite vedľa.

Galéria: 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *