Test: BMW 225xe Active Tourer – Vraždiaca sivá myška

Keď BMW predstavilo zástupcu modelového radu 2 Active Tourer, strhla sa ostrá vlna kritiky, v podobe: „Veď to predsa už nie je ani BMW. Čo to ma spoločné s radosťou z jazdy?“ Priznám sa, že tiež som patril ku kritikom tohoto modelu. Všetko sa však zmenilo, keď sa mi do rúk dostala Plug-in hybridná verzia. BMW 225xe.

Keď som ho prvý krát videl nahodené v M-packetovom kožuchu a prešiel som sním prvých pár kilometrov, pochopil som, že  BMW 225xe má na trhu naozaj nejaký skrytý zmysel. Toto auto je ako X6-tka. Ľudia ju buď milujú alebo nenávidia. Dizajn tohto auta je taký, že z každého rožku trošku. Spredu auto vyzerá nahnevane a dynamicky. Z boku evokuje: „ja som family-friendly“. Pri pohľade zo zadu je to také nemastné neslané. Celkový dizajn by som prirovnal k škaredému dievčaťu, ktoré svoj vzhľad vylepšuje make-upom v tomto prípade je to M-packet, ktorý to celé zachraňuje. Ale musím povedať, že rýchlo som si zvykol. Stačí sa len odosobniť a uvedomiť si, že toto nie je štandardné BMW. Naozaj pri tomto aute vôbec nejde o predsudky alebo vzhľad, ide o použitú techniku a ta je tu špičková.

Srdcom celého auta je benzínový 3-valec 1,5 TwinPower Turbo, s výkonom 100kw/136koní a krútiaci moment 220Nm. Spaľovací motor poháňa prednú nápravu. Tento agregát pracuje výhradne s bezchybným 6-stupňovým automatom. Pod zadnými sedadlami sa nachádza elektromotor s výkonom 65kW/ 88koní a krútiaci moment 165Nm. Elektomotor poháňa zadnú nápravu. Výkon celého auta činí 224 koní a 385 Nm točivého momentu. Tieto hodnoty zabezpečujú, aby tento nenápadný ekológ vypálil na 100vku za 6,7 sekundy. Musím sa priznať, že na semaforoch som zahanbil nejedno športové coupé. Čo ma milo prekvapilo, je ticho a pohodlie v interiéri. Najmä v režime Comfort alebo Eco-Pro. To či práve idete na benzín alebo elektrinu, zistíte prakticky iba podľa otáčkomeru. Za tento fakt sa okrem skvelého odhlučnenia, podpisuje aj automatická prevodovka, o ktorej ani neviete, že tam je a prezradzuje. Naopak, keď auto prepnete do režimu Sport, auto sa celé vzpruží a prevodovka príjemne kope. Priznávam, že to možno vyznie komicky, ale toto auto vám naozaj dokáže dať to, čo najlepšie vie iba BMW. Radosť z jazdy. Samozrejme, nie len v tom zmysle, že sa sním dokážete vyblbnúť na okreskách, ale hlavne ide o to sledovať auto, ako perfektne funguje, prepínať si medzi rôznymi režimami, získavať energiu z plachtenia a brzdenia. Rozhodovať o tom, ako a kedy budem využívať nahromadenú energiu. Všetky tieto veci robia z tohto auta výnimočný a zábavný Van.

Menšiu chybičku krásy vidím v iba 36 litrovej palivovej nádrži, vďaka ktorej budete musieť tankovať približne každých 500km. Pri bežnej jazde sa v meste pohybuje spotreba spaľovacieho motora v okoli 6,5 litra. Spotrebu a dojazd si viete regulovať dobíjaním. Nabíjanie z bežnej siete trvá do 4 hodín a auto dokáže mať reálny, čisto elektrický dojazd 25-32 km. BMW 225xe dokáže veľmi dobre získavať energiu z brzdenia a plachtenia. Napríklad na diaľnici po trase Žilina-Bratislava, sa vám dokážu batérie nabiť z 0 na 100% a vy tak v meste dokážete jazdiť čisto iba na elektrinu a môžete šetriť ovzdušie v meste.

V dnešnej dobe už nie je žiadnou senzáciou, že v tomto BMW sa nachádza aj množstvo asistenčných systémov. Pre mňa najlepším a najužitočnejším je dištančný radar. Ten BMW posunulo na tu najvyššiu úroveň a funguje naozaj bezchybne a spoľahlivo. Je potrebné si iba na tempomate nastaviť maximálnu povolenú rýchlosť, požadovanú vzdialenosť od auta pred vozidlom a už sa len nechať unášať. Ak vozidlo pred vami spomalí a vy ho chcete predbehnúť, stačí iba dať signál smerovkou, že idete predbiehať a auto okamžite zrýchli na vami prednastavenú rýchlosť. Na trase dlhej vyše 200 km som ani raz nemusel použiť plynový alebo brzdový pedál. Všetko auto riadi samo s absolútnou presnosťou a jemnosťou. Taktiež svetlá a displeje sú dôkazom precíznych rokov vývoja BMW do dokonalosti.


Veľkú pochvalu si zaslúži tiež interiér, ktorý je spracovaný až na nejaký ten tvrdý plastík, ukážkovo. Za pochvalu tiež stojí množstvo odkladacích priestorov. Čo veľmi oceňujem, sú predné M sedadlá, ktoré vás dobre podržia v zákrutách a vďaka ktorým nevystúpite z auta ani po dlhej trase rozlámaný. Každý si dokáže nájsť svoju ideálnu polohu. Komfort si môžu vychutnať tiež pasažieri na zadných sedadlách. Priestor nie je síce nejaký prevratný, ale pre osoby do 185 cm je úplne postačujúci. Batožinový priestor ponúka pre posádku 400 litrov. Do tohto kufra sa bez problémov zmestíte aj na menší rodinný výlet.

Pokiaľ vás zaujíma aká je cena tohto auta, tak základná suma je 37 500€. Ako to u Nemcov býva zvykom, dokážete sa po nejakej tej konfigurácii dostať do cenovo odlišných vôd. Inak to nieje ani pri BMW 225xe. Tu sme mali veľké množstvo príplatkov, ako M-packet a veľa, ďalších  položiek, ktoré si môžete zaškrtnúť v cenníku. Sumna summarum, celková cena tohto konkrétneho auta sa ustálila na sume 52 353€. Na plug-in hybridné vozidlo je možné si uplatniť aj dotáciu od štátu. Pokiaľ sa vám to podarí, cenu vozidla si môžete ešte o 3000€ znížiť.


Záver:

Aby som to zhrnul. Treba si uvedomiť, že hybridy a plug-in hybridy už niesu autá, len pre „slniečkárov“ či vegánov, ako si mnohý môžu myslieť. Sú to autá na každý deň, ktoré majú zlepšovať našu životnú úroveň. A BMW 225xe je toho živým dôkazom. Ľudia pochopte, toto je budúcnosť.

 

Galéria:

2 thoughts on “Test: BMW 225xe Active Tourer – Vraždiaca sivá myška

  • 22. augusta 2017 at 22:03
    Permalink

    Super auto, manželka ho jazdi uz skoro rok. Počúvam len chválu. Nechce mi ho požičať. Par krát sami ho podarilo na „tajnáša“ vyskúšať. U mna spokojnosť. Interiér Luxury a zopár praktických príplatkových doplnkov k dynamike z neho robí parádne autíčko.

  • 22. augusta 2017 at 22:18
    Permalink

    Veľký súhlas. Tiež nás veľmi milo prekvapilo.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *