#Autainstagramu: Dame a jeho americký truck

Vitajte pri ďalšom rozhovore z našej série #autainstagramu kde sa rozprávame s majiteľmi o ich zaujímavých autách. Tentokrát naše pozvanie na rozhovor prijal Dame⇒@adamvandame

Rozhovor:

Ahoj, mohol by si nám na úvod stručne charakterizovať svoje auto?

 

Čaute, je to RAM 2019 V8 5,7hemi 295kw 401 koní. Po novom už sa tieto pickupy nejak odčlenili a nikde nie je uvádzaná značka DODGE, ale iba RAM. Zrýchlenie z 0 na 100 píšu 6,4s, ja som to nejak neskúšal, ale ide to fakt slušne.

 

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Dame (@adamvandame),

 

Čo ťa viedlo ku kúpe tohto auta?
Ja som vždy chcel takýto pickup, kedysi bol môj sen Ford Ranger, taký viac dostupný u nás aj cenovo, ale keď som reálne už rozmýšlal nad kúpou, tak mi prišiel Ranger moc obyčajný, vnútri aj malý a nepohodlný, v neposlednom rade má podla mňa Ford škaredý interiér, čo je u mňa dosť podstatné.  Preto som aj zvolil tento nový Ram, ešte som rozmýšlal nad F150-kou, ale ten interiér je podla mňa neporovnatelný dizajnovo. Mám ešte 13 ročný Ford Mustang, ale to je len taká láska, moc na ňom nejazdím, ale je to prvé auto, čo som si kúpil, keď som zarobil prvé väčšie peniaze, tak mám k nemu takú citovú väzbu. To je len 6-valec, vo výbave má akurát volant a pedále haha. Toto je už iná káva.

 

 

V čom vidíš najväčšie nevýhody a naopak najväčšie výhody?

 

Popravde, neviem tomu autu nič vytknúť zatial, moje prvé auto, čo malo najazdenú fakt nulu, resp. 50 km nech neklamem, dal som si ho doviezť z Kanady, tiež som myslel, že aj keď som si ho dopredu celé naštudoval, kým som ho objednal, tak som čakal, že mi niečo bude vadiť, ale zatial neviem o ničom, práve naopak. Je ešte lepšie, ako som čakal. Interiér je konečne od roku 2019 fakt pekný, keď si to objednáš v plnej výbave, je to vyslovene vnútri limuzína a zvonku tank, baví ma, že je to akokeby 3 v jednom, keď potrebuješ niečo previezť, nemusíš si zašpiniť kufor, čiže máš aj nákladné auto, odveze fakt pohodlne 5 ludí, čiže aj rodinné a nakoniec tých 400 koní je aj dosť sranda. Ja som najspokojnejší. Je tam kopec vychytávok, čo sa týka úložného priestoru v kabíne, pod zadnými sedadlami sú napríklad dva kýble, kde dáš dosť vela vecí a pod lakťovú opierku by si posadil aj polročného labradora hahahaha.

 

 

Určite mnoho ľudí zaujíma, aké sú prevádzkové náklady na takéto auto. Akú sa ti podarilo dosiahnuť najnižšiu a najvyššiu spotrebu paliva? A ako najrýchlejšie si na ňom išiel?
Ja nejazdím nejak extrémne rýchlo a v tomto aute ťa to ani na dialnici nejak neťahá isť v tej výške 200, neskúšal som, kolko to dá, ale je to velmi živé, má to nejaký obmedzovač a kedže je v záruke, neriešil som to odblokovanie atď… Vela ludí si napríklad myslí, že to je už nad 3,5 tony, ale je to odlahčené a je skoro tak isto tažké, ako Grand Cherokee, čiže dosť kope, keď šlapneš na plyn, je tam už 8-stupňový automat, čiže to nežere ako staré 5-stupňové, ale neni to samozrejme žiadne bluemotion 😀 dá sa na tom jazdiť aj za 13-14 litrov, ale ja mám priemer okolo 17-18. Moc nevychádzam z mesta, čiže asi aj preto. V zápche, keď som vychytil fakt zlý deň, som na palubnom videl už aj 22 haha.

 

Ako je to so servisom?
Tak zatial som menil olej po prvých 3000 km, keďže som počul, že je to dobré pri týchto hemi motoroch hneď vymeniť a potom interval každých 8-10 000 km, keď to auto máš rád. Niekto dáva 15 000, ja si myslím, že tých 10 000 je akurát. Teraz mám najazdených  necelých 8 000, čiže pri cca 13 pôjdem na ďalší servis. Paradoxne je na to celkom lacný servis, čo sa spotrebných vecí týka, za olej platím okolo 200€ bez dane. Samozrejme pneumatiky a disky sa nemusíme baviť, že sú sumy iné ako na octávku. Baví ma, že na to konečne vymysleli aj lift kit, lebo kedysi, keď si mal auto na vzduchovom podvozku, to už nešlo dodatočne zdvihnúť, ale akurát koncom roka mi písal kamoš zo servisu, že sa to už dá a je to lift kit, čo to zvýši ešte o 4-5 palcov, zatial som to nejak neupravoval, dal som len širšie disky a väčšie pneu, lift dám určite, ale o rok alebo tak, keď ma omrzí tento sériový vzhlad. Baví ma, keď sa dá niečo upravovať, že si spravíš nejaký upgrade po čase.

 

 

 Používaš ho na daily jazdenie, alebo je to iba víkendovka? Koľko kilometrov si s ním už najazdil? 

 

Je to daily car, ja moc nebehám po meste dennodenne, že by som bol na nervy, že v centre nevieš zaparkovať alebo tak, to je ale bežný problém s väčšinou áut, keď nemáš smart, sú platene parkoviská a naučíš sa, kde vojdeš a kde ne, napríklad do Eurovei nevlezem kvôli tým pravouhlým vjazdom, kedže to má 6 metrov, ale aspoň sa nemusím pozerať na tých ludí, čo sa tam chodia mancovať hahaha. V lete jazdím ale ešte aj ten mustang, kedysi to bolo tak, že mustang bol ten, čo žere viac, ale momentálne je ten ekonomickejší haha.

 

 

Keď si to zoberieš s odstupom času, nemal si už takú myšlienku, že si si mohol kúpiť radšej niečo iné?

 

Určite by som ho kúpil ešte raz, ale teraz ho nemám ešte ani pól roka, tak je skoro hovoriť. Jediné, nad čím som rozmýšlal, čo by som časom riešil, je možno Ford F150 Raptor, ale na toto mi jednak došla lepšia cenová ponuka, resp. v rámci mojich možností, Raptor sa už bavíme o sume okolo 100.000€ a keďže som to objednával z Kanady cez českú firmu, čo sa zaoberá americkými autami, tak sa nejaké financovanie neriešilo, bral som to cash, takže zas mám určité hranice pokial som mohol skákať a ani ma nebaví machrovať s niečím, načo nemám. Ale najdôležitejší fakt bol ten interiér, oproti starému modelu je to celé ovela krajšie a s tým 12″ displayom je to fakt iný level. Ostatné pickupy mi prídu vždy trochu nevkusné vnútri.

 

 

Čo pre teba znamená tvoj Dodge RAM?

 

Tak toto je taká radosť vyslovene, splnený sen. Možno je to povrchné, ale z niečoho treba mať radosť, aj keď je to trochu zbytočné. Milujem jednu vec, čo konečne vychytali a to je adaptívny tempomat s funkciou, že sám aj zastaví, aj rozbehne v zápche, keď si v nejakej nepríjemnej kolóne, čo sa hýbe krokom, tak nemusíš nič riešiť, auto ide samé, drží si odstup, aj brzdí a ty len sedíš.  Toto v Jeepe napríklad nebolo ešte, tam ti tempomat vypne, keď klesne rýchlosť pod 30km/h. A som rád, že aj všetky testy a recenzie na to auto sú pozitívne, aj ludia, čo sú k nemu najprv skeptickí, tak uznajú, že to je fakt super, každého kamoša, čo som bral a aj pár takých, čo sú zaťažení na autá, boli prekvapení, že je to fakt lepšie, ako sa na prvý pohlad zdá a to jazdia na bavorákoch a mercedesoch.

 

Bonusová otázka: Máš nejaký zaujímavý zážitok s políciou?
Nič nejak extra, raz si mysleli, keď ma zastavili na mustangu, že je buď kradnutý, alebo že ja mám falošný občiansky, pýtali sa ma, či niesom hladaná osoba, lebo nesedelo meno na techničáku s menom na občianskom, nemám totiž doteraz vymenený techničák a menil som si už skoro rok dozadu priezvisko, tak mám trochu bordel v papieroch. Ja a byrokracia, velmi ťažko sa dokopem k niečomu ísť behať po úradoch haha. Inak len klasické policajné sužovačky.

Dameho  môžete sledovať na Instagrame pod menom

@adamvandame

Záver:

Damemu samozrejme ďakujeme za príjemný rozhovor a prajeme mu ešte veľa šťastných kilometrov. A vy sa môžete tešiť na ďalšie zaujímavé  autá v naších rozhovoroch.