Tip na seriál: Drive to Survive vám odhalí utajované zákulisie Formuly 1

Milovníci “kráľovnej motošportu” a motošportu celkového, zbystrite pozornosť. Už ste videli nový seriál z prostredia F1 s názvom Drive to Survive?

Desať dielny projekt od tvorcov filmov Senna či Amy, vyšiel v plnom vydaní 8. marca na platforme Netflix. Seriál vám ukáže zákulisie, príbehy jazdcov, vzťahy vo vnútri jednotlivých tímov a samozrejme veľa a veľa akcie. Príbehy, ktoré sú tu obsiahnuté, nie sú len o konkrétnych osobách, ale zamerajú sa aj na kľúčové momenty minulej sezóny. Pri takmer 40 minútovej dĺžke jednej časti, vás čáka skoro sedemhodinová kvalitná rekapitulácia predošlého ročníka.

Romaina Grosjeana sme v prvej polovici sezóny často usmiateho nevideli. Zdroj: IMDb.com

Čo všetko ponúka Drive to Survive?

Interný súboj Austrálčana Daniela Ricciarda s tímovým kolegom Maxom Verstappenom. Ťažké časy Francúza Romaina Grosjeana, ktorého najmä v úvode sezóny postrehlo viacero smolných momentov. Nevraživosť dvojice Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen, ktorí si na trati nič nedarujú. Príbeh Charlesa Leclerca nadväzujúceho na prácu Julesa Bianciho, ktorý bol jeho blízkym priateľom a zároveň posledný pilotom, ktorého usmrtila F1. Carlos Sainz zas pôjde v šlapajach svojho detského idola Fernanda Alonsa, ktorému teraz musí čeliť na trati.

Fernando Alonso sa minulý rok rozlúčil z F1-kou. Predtým však čelil súbojom so svojím krajanom Sainzom. Zdroj: IMDb.com

Drive to Survive ale nie je to len o jazdcoch. Svoj priestor dostali aj jednotlivé stajne a ich tímoví šéfovia. Taký Güenther Steiner z Haasu si poriadne zanadával. Cyril Abiteboul z Renaultu sa musí vysporiadať z odchodom ich odberateľa motorov, rakúskou stajňou Red Bull. Zak Brown sa snaží postaviť McLaren na nohy a Vijay Mally (ex majiteľ tímu Force India) pre svoje problémy stráca kontrolu nad svojím tímom.

Güenther Steiner z Haasu musel stráviť viacero ťažkých chvíľ. Zdroj: IMBd.com

Čo však seriálu citeľne chýba? Je to Ferrari a Mercedes. Pýtate sa, ako je možné, že práve najžiarivejšie tímy v súčasnej F1 neuvidíte? Ani jeden zo spomínaných gigantov nevpustil televízny štáb do svojich priestorov. Urobili tak z jednoduchého dôvodu. Boj o titul majstra sveta bol obom prednejší. Tímy preto nechceli do svojich kruhov vpúšťať žiadne možné rušivé elementy. Aj keď ku koncu hlavne Taliani dovolili tvorcom niečo natočiť, príbeh celého zoskupenia alebo niektorého z  jazdcov budete čakať márne.

Ferrari a Mercedes v seriály chýbajú. Uvidíme ich v druhej sérii? Zdroj: IMDb.com

Napriek tomu, že seriál nemá svoje najväčšie hviezdy, ponúka skvelý pohlaď na “zvyšok sveta” štartovného poľa. Obavy, že tímy ako Haas, Toro Rosso či Sauber nemajú čo ponúknuť sú zbytočné. Formula 1 je obrovský cirkus cestujúci po celom svete. Aj keď sa vám občas podarí pri sledovaní pretekov zaspať, pohľad do zákulisia tejto show vám práve naopak, spávať nedá. Seriál berie ohľad aj na úplne nových divákov. Je to pochopiteľne jeden z jeho účelov. Všetkých jazdcov a hostí, ktorí v ňom vystupujú, budete postupne spoznávať.

Charles Leclerc sa predstavoval ešte ako jazdec Sauberu. Od novej sezóny však jazdí vo farbách Ferrari. Zdroj: IMDb.com

“Netflix má v súčasnosti už viac ako 139 miliónov odberateľov, čo je obrovská sila. Podľa mňa to je cool. A nielen pre mňa, ale pre celú F1. Takto si to môžu pozrieť aj ľudia v malom meste niekde v Štátoch, prípadne kdekoľvek vo svete. Náš šport vďaka tomu môžu pochopiť o niečo viac. Pre Formulu 1 je to globálne fakt dobré,” poznamenal Daniel Ricciardo

Daniel Ricciardo dovolil tvorcom seriálu nahliadnuť aj do jeho príbytku. Zdroj:IMDb.com

Na záver ostáva už len skonštatovať, že Netflix pripravuje aj druhú sériu a natáčací štáb bol prítomný už na testoch v Barcelone. Či uvidíme v pokračovaní aj Mercedes a Ferrari? Táto možnosť je reálna, avšak na definitívne stanovisko si budeme musieť ešte počkať.

Hodnotenie seriálu:
IMBd – 8,7/10
ČSFD -95%