Veľká cena Azerbajdžanu plná smolných momentov. Kto dopadol najhoršie?

Kolotoč Formuly 1 má za sebou preteky s poradovým číslom 1001, ktoré hostil azerbajdžanský mestský okruh v Baku. Úzke uličky hlavného mesta tento rok pripravili oveľa kurióznejšie divadlo, ako sme očakávali.

Uvoľnený poklop kanálu

Akoby nestačilo, že stajňa Williams musela pre problémy so stavbou tohtosezónneho auta zrušiť filmovací a aj úvodné dva testovacie dni v Barcelone, na nútenú dovolenku poslala svojho tímového šéfa Padyho Lowä a jej jazdci majú v každých pretekoch “predplatené” posledné a predposledné miesto. K tomu prirátajte problém s náhradnými súčiastkami a vo výsledku vám výjde veľké trápenie, tohto kedysi úspešného tímu.

Preto je až tragikomické, že práve jazdec tohto britského zoskupenia počas prvého tréningu vymrštil kanálový poklop, ktorý mu úplne zdemoloval podlahu a aj šasi jeho auta. George Russel tak prišiel o prvé dva tréningy a do pretekov šiel opäť takmer “na slepo”. So šťastím obišiel na rovnakom mieste len pár minút predtým pilot Ferrari Charles Leclerc, ktorý problémový poklop len mierne nadvihol. Celý prvý tréning pre kontrolu ostatných krytov kanálov zastavili a tým sa Baku postaralo aj o nepríjemný úvod do súťažného víkendu.

 

Kolízia odťahovacieho vozidla

Pri probléme s kanálovým poklopom ešte zostaneme, pretože úroveň bizarnosti tohto incidentu stúpla s následným odtiahnutím poškodeného auta. Vozidlo, ktoré monopost naložilo a odvážalo z trate, zavadilo svojím vysokozdvižným ramenom o most na okruhu. Pri tejto nehode traťových maršálov došlo k poškodeniu ramena, z ktorého  následne začal vytekať hydraulický olej priamo na auto. Claire Williamsová, šéfka Williamsu už zmienila, že jej stajňa bude od okruhu žiadať odškodnenie.

Kubicova nehoda v kvalifikácii

Stajňa Williams je hlavnou postavou aj našej tretej zaujímavosti, ktorá má svoj význam aj preto, že sa týka znova tohto tímu. Smola lepiaca sa “williamsovcom” na päty sa odzrkadlila aj v prvej časti kvalifikácie, kde havaroval Robert Kubica. Mechanici tohto tímu tak museli počas azerbajdžanského víkendu dávať dokopy obe autá. Tie napokon aj tak skončili na chvoste konečného poradia monopostov, ktoré dokončili preteky.

Diskvalifikácia Kimiho Räikkönena tesne pred štartom

Štart pretekov sa blížil a na svetlo  sveta vyšla ďalšia prekvapivá informácia. Monopost Kimiho Räikkönena, jazdiaceho vo farbách Alfy Romeo, neprešiel kontrolou, pretože komisári zistili porušenie pravidiel týkajúcich sa ohybnosti predného krídla. “Iceman” mal teda odštartovať z boxovej uličky, čo sa však v čase, kedy chýbali do zhasnutia červených svetiel necelé dve hodiny, zmenilo na štart z konca pretekového roštu. Ani to ale nebolo konečné rozhodnutie, pretože hodinu pred štartom bolo zverejnené ďalšie stanovisko FIA. To Kimiho opäť poslalo do boxovej uličky. Odpoveď fínskeho jazdca na toto “pohadzovanie” bola vynikajúca. Aj napriek tomu, že šiel do pretekov ako posledný, dokázal vybojovať bodované desiate miesto.

zdroj: AP

Ricciardove nacúvanie do monopostu Daniila Kvjata

Čo by to boli za preteky na mestskom a úzkom okruhu, ak by sme nevideli nejakú kolíziu. O tú najzávažnejšiu a zároveň najoriginálnejšiu sa postarala dvojica Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat. Obaja piloti zviedli súboj na rovinke pred treťou zákrutou. Pred samotným vjazdom do nej však musel Ricciardo využiť výbehovú zónu, pretože nestihol včas zabrzdiť. Jeho ruský náprotivok mu poskytol dostatok priestoru, no tiež skončil zaparkovaný pred bariérou, priamo za “chvostom” Ricciarda. Austrálsky pilot stajne Renault v čo najrýchlejšom čase zaradil spiatočku a pustil sa do cúvania. Nečakal ale, že monopost Toro Rosso je priamo za ním a tak to napálil do bočnej časti Kvjatovho auta. Výsledok? Obaja piloti po tejto kurióznej nehode z pretekov odstúpili. FIA Ricciarda uznala vinným za spôsobenie kolízie a okrem dvoch trestných bodov, ktoré pribudnú na jeho licencii, bol potrestaný i stratou troch priečok na štartovom rošte v Španielsku. Pre pilota stajne Renault to bol už tretí predčasný koniec z doterajších štyroch Veľkých cien.

zdroj: FOM/screenshot

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.