TEST: Peugeot 508 2.0 BlueHDi – Neprehliadnuteľný

Keď sa povie stredná trieda, predstavím si uhladené, chladné autá bez emócie. Druhá generácia Peugeot-u 508 je akýmsi čiernym Petrom. Prečo? Pretože je iná a absolútne popiera zaužívané trendy. Auto, na ktoré sa nedá vynadívať. Auto, ktoré do tejto triedy prináša nový vietor a možno až revolúciu.

 

Bez pochýb je dizajnovo najvýraznejšou časťou auta predok so svetlami pripomínajúcimi šabľozubého tigra. V čom však spočíva najväčšie kúzlo novej 508-čky je podľa mňa spojenie viacerých svetov. Atraktívna, až by som povedal extravagantná kombinácia športovej elegancie dokáže pôsobiť na ľudské zmysly tak, že na cestách ste s týmto autom neprehliadnuteľný.

 

 

Do rúk sa mi dostala pravdepodobne najpredávanejšia motorizácia. A to najvýkonnejší diesel 2.0 BlueHDi s výkonom 130 kW/177 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Tento motor je v ponuke iba s 8-stupňovým automatom. Vyniká výborným odhlučnením a kultivovanosťou a to aj pri vysokých diaľničných tempách. Zo svojej skúseností musím povedať, že s touto motorizáciou som bol nadmieru spokojný. Krútiaci moment 400 Nm je cítiť a na dynamiku sa sťažovať nemôžem. Je uspokojivá a absolútne postačujúca. Tento motor je podľa mňa jednoznačnou voľbou pre manažéra, ktorý jazdí dlhé trasy. S týmto autom som jazdil svižne, vôbec som sa neobmedzoval a to ani na diaľnici. Po 1000 kilometroch, v ktorých je mesto a okresky a 400 km diaľnica, mi na palubnom počítači svietilo číslo 7,3 litra, čo je skvelé. Po okresných cestách sa bez problémov dostanete na o liter nižšiu spotrebu. To je asi hlavný dôvod, prečo si vybrať túto motorizáciu. Je tu však ALE! a tým je benzínová, 225 koňová 1.6 Pure Tech, ktorá je lacnejšia, z 0-100 o sekundu rýchlejšia a so spotrebou na tom nie je o moc horšie. Samého ma zaujíma, ktorá motorizácia sa tomuto auto hodí viac. Myslím si, že benzín, ale na to sa pozrieme pri teste 508 s najvýkonnejšou benzínovou motorizáciou.

 

 

Podvozkovo je nový Peugeot 508 jedna veľká lahoda. Aj keď patrí medzi tie tuhšie, stále si drží vysokú mieru komfortu. Odhlučnenie je taktiež výborné. Na rozbitých cestách, keď spadne 19” pneumatika do jamy, tak to je počuť aj cítiť, ale to pri každom aute. Vďaka adaptívnym tlmičom je v športovom režime cítiť väčšiu tuhosť podvozku. Nie je to však nič zásadné.  508 síce nie je auto na bláznenie, ale dá sa s ním zabaviť a ísť rýchlo. Zákruty si s týmto autom dokážete skutočne užiť. Vďaka už tradičnému malému volantu som mal v zákrutách športovejší pocit a všimol som si, že dokážem viac precítiť to, čo sa deje pod prednou nápravou.

 

 

Čo sa technologickej výbavy týka, tak 508 je technikou doslova nabitá. Z bezpečnostných asistentov sa tu nachádza prakticky všetko. Preto ich tu nebudem vypisovať, lebo to je na samostatný článok. Spomeniem iba, podľa mňa najužitočnejšiu vychytávku, Night Vision, teda nočné videnie, ktoré priznám sa by som od Peugeot-u nečakal a funguje skutočne výborne. Ak chcete tento systém využívať, musíte si ho pred jazdou aktivovať. Počas testu ma auto vždy včas zvukovo aj vizuálne upozornilo. V obci mi do obdĺžnika na prístrojovom displeji vyznačilo neosvetleného chodca v čiernom, idúceho po krajnici zhruba o 20 metrov skôr, ako som ho uvidel voľným okom (funguje aj na zvieratá). Tento systém sa mi osvedčil a zvykol som si naň. Rozhodne odporúčam priplatiť. Aj keď ide o vysoký príplatok 1300 €, možno raz sa vám táto investícia nevyčísliteľne vráti späť. Podľa mňa by tento systém mal byť už v základnej výbave. Nie iba novej 508-čky, ale v každom novom aute, pretože nočné videnie dokáže zachraňovať životy.

 

 

Interiér je osobitnou kapitolou. Svojím spracovaním a použitými materiálmi je hodný prémiovej triedy. Po zasadnutí do športových, pohodlných sedadiel s masážnou funkciou sa cítite ako v skutočnom kokpite. Všetky ovládacie prvky máte po ruke. Ovládanie je intuitívne, len si treba zvyknúť na klavírové tlačidlá. Pred vodičom sa nachádza 12,3” i-Cokpit druhej generácie. V stredovej časti palubnej dosky dominuje 10” dotykový displej multimediálneho systému. Prostredie systému je klasické „Peugeoťácke“. Najväčšiu výhradu mám voči ovládaniu klimatizácie na dotykovom displeji, ktoré je pre mňa nepraktické a zdĺhavé. Niet nad klasické otočné ovládače.
Kto pokukuje po aute v tejto triede, musí počítať s tým, že veľa riešení je tu na úkor priestrannosti. Batožinový priestor má objem 487 litrov, čo síce nie je veľa, ale je dobre využiteľný.

 

 

Záver:

 

Ako som spomínal v úvode, Peugeot 508 priniesol svieži vietor do strednej triedy. Svojim vzhľadom a technickými riešeniami sa dostáva do prémiových vôd. S cenovkou sa však pohybuje stále v rozumných číslach. Očaril ma najmä svojim jedinečným vzhľadom a jazdnými vlastnosťami. Úplne rozumiem, prečo sa Peugeot 508 stal slovenským autom roka 2019. Jednoducho si to zaslúži.

 

Galéria: