TEST: Hyundai i20 1.2i Cool – Dospel

Hyundai i20 je na trhu už od roku 2008. Hlavne po príchode druhej generácie v roku 2014 sa i20-tka začala tešiť veľkej obľube. Vďaka autorizovanému dílerovi Hyundai, Alteria Motor Žilina, sa nám do rúk dostala faceliftová verzia druhej generácie v akčnej výbave Cool s bohatou výbavou a rozumnou cenou. 

Pre neskúsené oko sa pri pohľade na predok auta môže zdať, že sa nič nezmenilo. Ale predná maska dostala nový tvar. Skutočné dizajnové zmeny môžeme viditeľne badať na zadnej časti. Dokonca môžeme povedať, že zadok auta je úplne nový. Ako celok, modernizovaná i20 pôsobí moderne, sviežo a dovolím si tvrdiť, že aj štýlovo. 

Náš testovaný kúsok poháňala základná 4-valcová atmosférická motorizácia 1.2i s výkonom 62 kW/84 koní a točivým momentom 122 Nm. Túto motorizáciu môžete mať iba s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Už podľa týchto čísel je každému jasné, že táto motorizácia dynamicky jazdiacich vodičov nenadchne. Skutočne je to tak, aj keď, úplne by som ju nezatracoval. Pokiaľ jazdíte iba v meste, dokážete s týmto motorom žiť a byť v pohode. Dokonca ak ho chytíte pod krk, na prvom, až treťom rýchlostnom stupni, sa dokáže aj pozbierať a podať výkon. Ak si však predstavíme situáciu, že idete 80-tkou so zaradeným 5-tym rýchlostným stupňom a budete chcieť zrýchliť povedzme na 110 km/h, tak na to budete čakať večnosť. V takýchto situáciach oceníte turbo. Keď už sa dočkáte rýchlosti vyššej ako 100 km/h tak motor začne dávať o sebe akusticky vedieť. Pod touto hranicou je táto jednotka kultivovaná a tichá. Dokonca, veľakrát som sa pristihol pri tom, ako pozerám na otáčkomer či mám vôbec naštartované. Určite vás zaujíma spotreba. Ja som sa pri jazde v meste dostal na priemernú spotrebu 7 litrov, jedným dychom však dodávam, že motor mal najazdených iba 200 km, takže predpokladám, že po zabehnutí spotreba môže klesnúť aj o liter. 

Čo sa mi na i20-tke páči je podvozok. Vďaka tuhšiemu naladeniu sa príliš nenakláňa a nebráni sa ani rýchlejšiemu  prejazdu zákrut. Stále si však udržiava svoj komfortný charakter. Dokáže pekne žehliť bežné nerovnosti. Pri väčších výmoľoch sa sem tam, aj nejaký ten ,,buch,, ozve v interiéri. Ale na triedu, v ktorej sa i20 nachádza, si zaslúži pochvalu. 

Ako som už spomínal, náš testovaný kus je v limitovanej verzii Cool, ktorá ponúka naozaj bohatú výbavu. Za cenu 11 690 € dostanete 7” displej s pekným rozlíšením podporujúcim Apple Car Play a Android Auto. V cene je tiež , asistent na upozornenie  o vybočení z pruhu, tempomat, dažďový a svetelný senzor, parkovacie senzory, LED denné svetlá a predné projektorové svetlomety s prisvecovaním do zákrut. Za príplatok 500 € dostanete vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant a tiež vyhrievané spätné zrkadlá. 

Interiér ma veľmi milo prekvapil tým, ako je skvelo zvládnutý. Použitá je kombinácia mäkčených a tvrdých plastov. Spracovanie je ukážkové. Nič nevŕzga a na dotyk pôsobí všetko príjemne. Stredovej časti palubnej dosky dominuje zabudovaný 7” palcový displej. Ergonómia je výborná. Všetky ovládače sú na dosah a ovládanie je absolútne intuitívne. Ďalším príjemným prekvapením sú pohodlné sedadlá, ktoré poskytujú veľmi dobré bočné vedenie, za ktoré by sa nehanbili ani športovo ladené autá. Priestorovo je na tom i20-tka tiež výborne. Prední pasažieri majú miesta dostatok vo všetkých smeroch. Na zadných sedadlách sa pohodlne odvezú dve osoby s výškou do 170 cm. Batožinový priestor ponúka 326 litrov, čo je na auto týchto rozmerov postačujúca hodnota. 


Ak sa chcete presvedčiť o kvalitách nového Hyundaiu i20, neváhajte navštíviť dílera Alteria Motor Žilina, kde si našu testovanú i20 môžete skúsiť na predvádzacej jazde.


Záver:


Modernizovaný Hyundai i20 dostal to, čo mu chýbalo. Je modernejší a štýlovejší. Osobne, pre mňa to je ideálna mestská voľba. Obzvlášť v limitovanej edícii Cool dostanete bohatú výbavu za rozumnú cenu. Ak už však jazdíte aj mimo mesto, prípadne aj kratšie úseky po diaľnici, vrelo odporúčam priplatiť si 1200 € za litrový trojvalec 1,0 T-GDi, ktorý je veľmi vydarený. Keby hľadám vozidlo v tejto triede a zoberiem do úvahy cenu a to, čo i20-tka ponúka, voľba je pre mňa jasná. 

 

Video:

Galéria:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *