Honda Civic Type R dominovala autozrazu na Jankovom vŕšku

Ponuku navštíviť stretnutie priaznivcov japonských áut Honda som dostal len deň pred jeho konaním. Vzal ma tam môj kamarát Filip, ktorý vlastní auto tejto značky. Konkrétne Accord Type S CL9 s výkonom 190 koní.

Na zraz sme vyrazili v nedeľu popoludní. Spoločnosť počas pätnásťminútovej cesty na stretávacie miesto nám robil model Hondy Accord ôsmej generácie – CU2, ktorá mala rovnakú cieľovú destináciu ako my. Nešlo pri tom o žiadne extra veľké stretnutie nadšencov týchto áut. Jednotliví účastníci sa dohodli úplne spontánne a cez správy na sociálnych sieťach. Keď sme však dorazili na parkovisko, kde sa zraz konal, boli tam len dve autá. Medzi nimi aj Honda Civic Type R – hviezda celého popoludnia.

Filipovi patrí Honda Accord Type S CL9. Zdroj: MJ Photography

Miesto, kde sa celá táto akcia konala sa nachádza v okrese Bánoviec nad Bebravou a známe je hneď z niekoľkých dôvodov. Turisti poznajú Jankov Vŕšok ako kopec patriaci do pohoria Strážovských vrchov. Motoristi zase ako trať populárnych pretekov, ktoré štartujú v blízkej dedine a končia na jeho vrchole. To však nie sú jediné pozitívne stránky tejto lokality. Najvyššiemu bodu vŕška dominuje vysoká biela mohyla. Postavili ju v roku 1951 na počesť padlých vojakov z partizánskej brigády Jána Žižku, ktorá tu operovala počas Slovenského národného povstania. Keď sa prejdete okolo mohyly, rozprestrie sa vám výhľad na celé okolie, kde je amfiteáter a priľahlý hotel.

Michal Goga: Jesenny Jankov vrsok :)
Pohľad na mohylu z výšky. Zdroj: Michal Goga

Počiatočnú nervozitu z toho, že by tento zraz nemal adekvátnu účasť, zažehnala už o pár minút neskôr kolóna prichádzajúca až z Trenčína. Jej súčasťou bol ďalší Civic Type R. Slušnú zostavu áut pomohol vyšperkovať ešte majiteľ Hondy S2000. Z dvojdverového maličkého a ľahučkého auta s volantom na pravej strane a zloženou strechou, vystúpil ten najvyšší človek celého zrazu.

Honda Civic Type R, ktorá prišla z Trenčína. Zdroj: MJ Photography

Až sa mi nechcelo veriť, že sa tam pohodlne zmestil. Ako sám neskôr prezradil, kvôli svojej výške sa dotýka stehnami volantu. Takže priveľmi pohodlné jazdenie ešte nezažíva. Preto sme s Filipom očakávali, že sa pri jazde neodváži priveľmi dupnúť na plyn. Opak bol však pravdou. Stratil sa nám už za prvou zákrutou esíčkovej cesty na vŕšok. Nestíhal mu ani hviezdny Type R.

Honda S2000. Zdroj: MJ photography

Dnes to ale o žiadnom pretekaní nebolo. Zo sedadla spolujazdca som si mohol vychutnávať zvuk 2,4 i-vtec litrového motora Accordu Type S a sledovať slnkom zaliate aleje stromov lemujúce cestu. Po prvej jazde sa na parkovisku pod mohylou zoradila štvorica áut. Jeden z unikátnych kúskov na slovenských cestách – Hondu S2000, dopĺňalo CU2, Filipov Accord a už toľkokrát zmienená Honda Civic Type R.

Parkovisku na vŕšku. Zdroj: MJ Photography

Športovo stavané auto jeho majiteľ využíva na každodenné vozenie. „Je to prvá preplňovaná verzia Civicu v segmente Type R, čo je úplne niečo iné, ako tie atmosféry predtým. Konečne to ťahá od spodku. Motor – dvojliter turbo, 228 kW s výkonom 306 koní dokáže zrýchliť z nuly na sto za 5,6 sekundy, prípadne viac alebo menej, záleží od pneumatík,“ vysvetľoval parametre Hondy Civic Type R jej majiteľ Matej.

Honda Civic Type R. Zdroj: MJ Photography

„Predtým som mal FN 2, osmičku Type R, ktorá bola navyše trojdverová, čo je trochu nepraktickejšie. Následne som chcel niečo športovejšie. Keď som dostal dobrú ponuku, neváhal som a so všetkým som zaplatil za ňu 23-tisíc eur.“

Stretávacie miesto pod vŕškom. Zdroj: MJ Photography

Možnosť odviezť sa v tomto aute dostal aj Filip, ktorý si skvelý ťah motora pri nízkych otáčkach pochvaľoval: „Pri bežnej jazde je to normálne auto. Akonáhle však Matej preradil na druhý prevodový stupeň a ručička otáčkomera sa zastavila až v obmedzovači, prejavil sa pravý charakter tohto auta. Okamžite ma pritlačilo do sedačky. Zrýchľovali sme pekne a plynule. Keď sme prepli do športového režimu, tak som hneď pocítil, ako celé stuhlo. Navyše držalo perfektne na ceste. Doslova som cítil každú nerovnosť.“

Zdroj: MJ Photography

Podobných jázd do kopca absolvovali majitelia áut hneď niekoľko. Okrem toho sa v skupinových debatách zdieľali rôzne osobné skúsenosti, rozoberali technické záležitosti či odporúčali náhradné diely a samozrejme – utužovali priateľstvá. Zvuky prírody prekryli na pár hodín špecifický rev motorov Honda s technológiou vtec. Ak sa na Jankovom vŕšku títo nadšenci ešte stretnú, magazín Fit-Drive pri tom samozrejme nebude chýbať.

Celú fotogalériu z tohto autozrazu nájdete na Facebooku MJ Photography: https://www.facebook.com/mjcarphotography