TEST: Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO – Odhodlaná verne slúžiť

Ak by sme sa pozreli na historický vývoj modelu Hondy CR-V, dokonale vidíme, ako sa vozidlá kategórie SUV v priebehu rokov menili. Z vozidiel určených do terénu sa postupne stávali čoraz viac civilnejšie „leštenky“ do mesta. Ako uspeje najnovšia 5. generácia Hondy CR-V?

 

 

 CR-Včka stojí na novej platforme, ktorú si vypožičala od Civic-u a vďaka nej torzná tuhosť oproti predchodcovi narástla až o štvrtinu. Honda CR-V sa mi nikdy obzvlášť nepáčila. Zdala sa mi vždy príliš ázijská. Musím však povedať, že 5. generácia sa skutočne podarila. Veľmi sa mi páči prepracovaná predná maska a športovo vyzerajúci zadok auta. Neviem prečo, ale Honda CR-V na mňa teraz pôsobí tak „americky“. Možno to nebude úplná náhoda, keďže, napríklad v takej Kanade sa predá takmer raz toľko CR-Včiek ako v Európe.

 

 

Zaujímavosťou je, že Honda CR-V zo svojej palety motorov úplne vypustila diesel. V ponuke je iba benzínová 1,5 VTEC Turbo a 2,0 i-MMD Hybrid. My sme na test dostali motorizáciu 1,5 VTEC, s pohonom iba prednej nápravy. Asi tušíte, že motor je tiež prevzatý zo Civic-u. Má výkon 127 kW/173 koní a krútiaci moment 220 Nm. Verzia v kombinácii 4×4, automat má o 20 koní a 23 Nm viac. Lepšiu dynamiku však nečakajte. Najväčšie ,,emócie,, dostanete z práve nami testovaného motora. Môže za to geniálna 6-stupňová manuálna prevodovka s krátkymi a presnými dráhami radenia. Vďaka nej dokážete z motora vytlačiť maximum. Motor zaberá už od 1900 ot./min a dokáže ťahať prakticky a po obmedzovač. Ideálne je však radiť niekde pri 5500 ot./min. Tým chcem povedať, že ani primárne rodinné auto nemusí byť sterilné a  nudné. Tento motor je skvelý v tom, že sa vám dokáže prispôsobiť, neprekážajú mu otáčky na úrovni 1100 ot./min a ani otáčky hraničiace s obmedzovačom. Pri diaľničných tempách sa otáčky pohybujú niekde na 3000 ot./min, čo nie je úplne málo. Na druhú stranu, cestovanie je príjemné aj vďaka výbornému odhlučneniu. Motor takmer nepočuť. Spotreba na diaľnici je na úrovni 8 litrov a kombinovaná spotreba 7,3 litra. Vzhľadom na to, že sme mali verziu s manuálom a iba pohonom prednej nápravy, čakal som o niečo menšie čísla.

 

 

Podvozok je samostatná kapitola, vďaka viacprvkovej zadnej náprave sa nemusíte obávať ani väčších nerovností. Podvozok ich dokáže pekne filtrovať aj pri vyšších rýchlostiach. Jednoducho, dá sa naň spoľahnúť. V zákrutách  vás vďaka svojej tuhosti podrží a na diaľnici sa môžete nechať unášať príjemnou plavnosťou. Tieto vlastnosti sú v tejto kategórii skôr výnimočné. Nečakanou „fíčurkou“ je variabilný prevod riadenia. Čo v praxi znamená, že parkovanie ide ľahšie, avšak pri vyšších rýchlostiach máte stále dostatočnú presnosť. Toto riešenie by sme márne hľadali i pri niektorých prémiových modeloch. Terénne schopnosti predohrabej Hondy CR-V ani nemalo cenu skúšať. Aj keď, so svetlosťou podvozka 198 mm (4×4 verzia 208 mm) sa dá prejsť už kadečo. Som zástancom toho, že 4×4 ku SUV jednoducho patrí.

 

 

Už aj od najnižšej výbavy Comfort máte k dispozícii širokú ponuku asistentov. Nájdeme tu adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla a dopravných značiek, udržiavanie v pruhoch a ďalšie. Ak sledujete moje testy, zrejme viete, že si potrpím na kvalitné svetlomety. A tieto Full LEDky v Honde svietia naozaj dobre.

 

Interiér si prešiel obrovskou zmenou. Je citeľne hodnotnejší a lepšie spracovaný. Pribudli mäkčené plasty, drevené dekory a koža. Aj v interiéri som mal zvláštny „americký“ pocit. Môže za to veľká lakťová opierka, množstvo hlbokých odkladacích priestorov a lišty s imitáciou dreva. S čím sa mi žilo ťažšie je 7” displej s infotainmentom Connect 2. Je to síce oproti predchodcovi krok vpred, ale stále mi príde, že zaspal dobu. Čo sa priestoru týka, tak tu nie je čo vytknúť. Aj vyšší ľudia nebudú mať problém. Koniec koncov, je to auto stavané až pre 7 osôb, takže aj 5 členná rodina tu vie cestovať úplne v pohode. A batožinový priestor s objemom 561 litrov by mal byť taktiež schopný vyhovieť rodinným potrebám.

 


Základná cena Hondy CR-V začína na sume 25 390 €. Cena nami testovanej verzie vo výbave Elegance bola 28 390 €

 

Záver:

 

Honda CR-V je auto, ktoré nesadne každému, ale určite si dokáže nájsť mnoho záujemcov. Jej hlavné prednosti vidím vo výborných jazdných vlastnostiach, priestore a dobre nastavenej cenovke. Osobne by som volil výbavu Elegance a motorizáciu 1.5 VTEC TURBO s dokonalým 6-stupňovým manuálom a rozhodne s pohonom 4×4. Moc nevidím význam siahnuť po agregáte 2.0 i-MMD Hybrid, pretože rozdiel v dynamike je nepatrný, ale cenovo značný. Veď cena začína na 35 790 €. Je pravda, že hospodárnosť bude lepšia, ale cenová návratnosť je v nedohľadne. Môj názor je taký: Honda CR-V nie je auto pre každého, ale ten, kto si ju vyberie, nebude ľutovať.

 

Galéria: