Test: Honda Civic Sport Plus: Kto z koho

Pred nedávnom sme mali možnosť si vyskúšať novú Hondu Civic s jedno-litrovým trojvalcom. Teraz sa nám vďaka spoločnosti AGBA MOTOR s.r.o. dostala pod ruku verzia o ktorej som sa zmienil ako o aute, ktoré nás vracia do čias, keď sme na PC hrávali Need for Speed. Áno, ide o model  Honda Civic 1.5 VTEC Turbo vo výbave Sport Plus. Čo sa vzhľadu týka, niet pochýb, že naozaj vyzerá ako z počítačovej hry. Ale jazdí naozaj tak ako sa tvári?

Model Civic je pre Hondu diamant, ktorý každou novou generáciou brúsi do dokonalosti. Dovolím si tvrdiť, že desiata generácia Civicu od dokonalosti naozaj nemá ďaleko.

Honda Civic vo verzii hatchback- Sport Plus rozhodne nie je žiadny sleeper. Som presvedčený, že tento dizajn nenechá žiadneho petrolheada chladného. Samozrejme sú medzi nami aj ľudia, ktorí o Civicu Sport Plus povedia, že je to nejaký arogantný vandal. Honda má aj pre týchto ľudí konzervatívne riešenie v podobe 4-dverovej verzie sedan, ktorá je o niečo málo väčšia, ponúka väčší batožinový priestor a tvári sa ako poctivý bifľoš.

Ja osobne sa prikláňam ku tomu arogantnému vandalovi, ktorý vo mne vzbudzuje poriadnu dávku emócii. Dominantou je zadná časť, ktorú tvorí dvojitá koncovka výfuku umiestnená netradične v strede. Práve verzia Sport Plus je tá na ktorú, by som sa chcel pozerať každý deň.

Nie je žiadnym tajomstvom, že Honda si s Civicom zakladá na športovosti. Ako už aj pri trojvalci, aj tu musím pochváliť výborné jazdné vlastnosti, komunikatívne riadenie a výborne naladený podvozok, ktorý vďaka adaptívnym tlmičom nie je prehnane tvrdý a bez problémov zvláda komfortnú jazdu. Aj v tomto prípade mi tu chýba klasický režim SPORT. Čo sa dynamiky týka, vrcholom ponuky je nami testovaný  benzínový štvorvalec 1.5 VTEC TURBO s výkonom 134kW/182 koní, čo je o 53 koní viac ako ponúka trojvalec. Treba povedať, že výkonnostný rozdiel je v dynamike bez pochýb cítiť. Samozrejme aj s trojvalcom som si užil množstvo zábavy, ale pri verzii Sport Plus je ten pomyselný fun factor posunutý  o úroveň vyššie. Motor sa necháva ochotne točiť do vysokých otáčok a vôbec nestráca dych. Milovníci atmosférických motorov nemusia byť v tomto prípade vôbec sklamaní, že Honda vymenila atmosféru za turbo. Opäť musím vyzdvihnúť skvelú 6-stupňovú manuálnu prevodovku s krátkymi a presnými dráhami radenia. Prevodovka podčiarkuje skvelý zážitok z jazdy. Pri dynamickej jazde by som ocenil o niečo športovejší zvuk z výfukov. To samozrejme nie je výčitka, pretože každý majiteľ si môže dať vyladiť výfukový systém podľa svojich predstáv.

Ako je na tom spotreba paliva? V meste sme sa dostali na hodnotu 8,3l a to sme Civic vôbec nešetrili.


V interiéri sa verzia Sport a Sport Plus od ostatných líši iba červeným podsvietením displejov. Interiér je precízne spracovaný, ovládanie prístrojov je intuitívne a všetko je na svojom mieste. Posed za volantom je ideálny. Vodič do kokpitu zapadne ako posledná časť skladačky. Sedačky sú veľmi pohodlné aj na dlhších trasách, ale pri prejazde zátačiek vo vysokých tempách by mohli poskytovať väčšiu oporu. Na zadných sedačkách majú pasažieri dostatok miesta na nohy aj na šírku. Problém pre väčšie osoby bude priestor nad hlavou. Objem batožinového priestoru je na túto triedu veľkorysých 420 litrov.

 

Honda stvorila skvelé auto a dve perfektné motorizácie. Už je len na každom záujemcovi, ktorý agregát mu bude vyhovovať viac. Určite neváhajte a navštívte showroom AGBA MOTOR Žilina a vyskúšajte si Civic, ktorý bude vyhovovať vaším predstavám.

Cena nami testovaného vozidla aj s metalízou bola 26 049€, čo je na túto triedu výborná cena.

Záver:

 

Aby som to uzavrel. O tom, aká je desiata generácia novej Hondy Civic skvelá, by sa dali písať ešte rozsiahlejšie články. Nový Civic vám vyčarí úsmev na tvári a dodá pocit istoty a šťastia, či už svojim vzhľadom alebo tým ako výborne jazdí. Civic so štvorvalcovým benzínom, manuálom a vo výbave Sport Plus je ta správna voľba.

 

AGBA Motor s.r.o.

Predmestská 90, 010 01 Žilina

Telefón: 0911 803 362, 0911 745 111

Mail: predaj@hondaza.sk

www.agba.sk

Galéria: