Nový Duster prichádza vo vynovenom šate s priaznivou cenovkou

Od začiatku uvedenia na trh dosahoval tento model neuveriteľné čísla v predajnosti. Výnimkou nebola ani jeho liftingová verzia. V súčasnosti prichádza rumunská značka Dacia s novým Dustrom. Ten svojím zaujímavým, čiastočne až extravagantným dizajnom s podporou dobrého mena svojho predchodcu a skvelým cenníkom dokáže opäť zaujať masy.
Pri predstavení na autosalóne vo Frankfurte sa 12. Septembra dočkajú mnohí diváci krásne vynoveného exteriéru Dustra. Predná časť na prvý pohľad pripomína staršiu verziu. No nie je tomu tak. Na prednej časti nastali veľké zmeny. Prispeli k nim najmä predné svetlá na kraji karosérie a dominantná maska medzi nimi. Svetlomety sú vybavené LED denným svietením v základe. Určite mu pridá na guráži aj saténový nábehový chránič nárazníka. Pri pohľade na bočnú časť hneď oslovia robustné lemy blatníkov. Inak na bočnej strane neprebehli oproti predchodcovi žiadne extrémne zmeny. Za zmienku stoja len kryty zrkadiel a strešné nosiče, ktoré k sebe farebne ladia. Zozadu sa stal Duster oproti predchodcovi oveľa atraktívnejší. Zaujímavé lampy spolu s celým rukopisom zadnej časti robia Duster opticky kompaktnejší. A krásny dizajn dopĺňa možnosť konfigurácie až 17“ diskov z ľahkých zliatin.


Čo sa týka interiéru, ten bude prekvapením samotného odhalenia nového modelu. Neuniklo zatiaľ mnoho informácií. Ale s istotou môžeme povedať, že aj tu sa udejú zmeny a budú len k lepšiemu. Interiér by mal pôsobiť drahším a kvalitnejším dojmom. Prihliadnuc k cenovému stropu, to bola jednoznačne najťažšia úloha pre Daciu. Určite pribudne do interiéru množstvo novodobých komponentov ako automatická klimatizácia či hĺbkovo nastaviteľný volant, ktoré v staršej verzii absentovali. Novinky pribudnú aj v oblasti bezpečnosti. No zachovať praktickosť a funkčnosť interiéru skombinovanú s jednoduchou údržbou je ťažký oriešok. Predsa Duster je braný ako jedno z áut, ktoré by malo ráno uspokojiť potreby budúceho majiteľa pri jeho pracovnej činnosti (neraz aj v prašnom prostredí či ťažšom teréne) a poobede uspokojiť požiadavky celej rodiny.


Presné údaje sme sa zatiaľ nedozvedeli ani o možnostiach pohonu. Pod kapotou by sa však mala nachádzať vylepšená verzia rovnakého benzínového motoru ako u predchodcu s objemom 1.2litra TCe s výkonom 124 koní. Zaujímať nás bude ponuka v naftovej sfére. Zmena by mohla prísť v podobe motora 1.6 DCi s výkonom 130 koní. Pohon 4×2 a 4×4 a voľba medzi manuálnou a automatickou prevodovkou budú neodľúčiteľnými položkami v konfigurátore.

Cenník modelu bude odhalený časom, no značka tvrdí, že model to sťaží konkurencií aj svojou nízkou cenou. Dokonca v základe by sa mohol udržať pod hranicou 10 000 €.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *