Test: Honda Civic- Nepodceňujte trojvalec

Honda s modelom Civic nikdy neprestala udivovať svojim vzhľadom. Inak tomu nieje ani s novou 10-generáciou tohto modelu, ktorý bol predstavený na minuloročnom autosalóne v Paríži.


Nová Honda Civic je úplne nové auto. Spoločné s predchodcom má iba meno. Desiata generácia je citeľne väčšia, o 16kg ľahšia, o 20mm nižšia a podstatne športovejšia. Z ponuky úplne vypadli atmosférické motory. Na výber je zatiaľ iba z dvoch benzínových agregátov. Na vlne downsizingu sa zviezla aj Honda a prichádza s úplne novo vyvinutým trojvalcom 1.0 VTEC Turbo s výkonom 95kW/ 129koní. Pre tých, ktorí túžia po vyššom výkone je v ponuke taktiež nový štvorvalec 1.5 VTEC Turbo (134kW/182koní). Obe pohonné jednotky môžu byť spriahnuté s manuálnou 6-stupňovou a automatickou CVT prevodovkou.

My sme mali možnosť vyskúšať trojvalec s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Zo začiatku som nad trojvalcom už len z princípu ohŕňal nos. Stačilo pár kilometrov, niekoľko výraznejších akcelerácii a okamžite sami dostal pod kožu.

Automobil na test nám zapožičala spoločnosť AGBA MOTOR S.R.O. autorizovaný dealer značky Honda.

Dominantou nového Civicu je rozhodne jeho špecifický vzhľad, ktorý pôsobí až agresívne. Ani Honda sa netají tým, že sa jedná o športový hatchback. Špičkovo vyzerajú predné full LED svetlá, ktoré dotvárajú agresívny vzhľad. O tomto dizajnovom skvoste by sa dalo písať veľmi veľa. Ak to zhrniem do jednej vety, tak za mňa: Honda Civic je bez diskusie najkrajšie auto vo svojej triede.

Od jednolitrového trojvalca som veľké očakávania nemal. O to väčšie bolo moje prekvapenie, keď som si sním zajazdil. Aj napriek turbu, motor pekne ťahá už od spodných otáčok. Výkon plynule narastá až po obmedzovač 5500ot.min. Taktiež zvuk je vo vyšších otáčkach veľmi príjemný. V prípade tohto trojvalca môžete na “vysavačovú” synfoniu zabudnúť. Ak sa motor zbytočne nevytáča je veľmi kultivovaný a v interiéri ho je počuť minimálne. Šesť stupňová manuálna prevodovka má krátke a presné dráhy radenia aj s mechanickou odozvou. Presne viete, aký prevodový stupeň máte práve zaradený. Čo sa spotreby týka, dostali sme sa v meste s ťažkou nohou na hodnotu 7,8l/ 100km. Vzhľadom na surový motor sa dá predpokladať, že spotreba ešte o aspoň liter klesne.

Torzná tuhosť podvozka sa zvýšila od predchodcu až o 57% a to je ohromujúca hodnota. Podvozok je odladený excelentne. Pri rýchlej jazde je príjemne tuhý, ale nie je prehnane tvrdý, ako to býva pri väčšine športových áut. Ani na väčších nerovnostiach neodskakuje, ale príjemne filtruje. Vo výbave Executive máte k dispozícii tlačidlo na ovládanie adaptívnych tlmičov. K dispozícii sú dva režimy: On a Of. V režime On podvozok ešte o niečo stuhne a vy si môžete jazdu v zátačkách užívať na plno. Osobne by som viac ocenil režim SPORT.

Riadenie v novom Civicu je skvelé. V nízkych rýchlostiach je veľmi ľahké, pričom s narastajúcou rýchlosťou tuhne. Svoju zásluhu na tom má aktívny posilňovač riadenia s premenlivým účinkom. Hlavne zákrutách si uvedomíte, že Civic je jednoducho športové náčinie. Vyzdvihnúť treba skvelý volant a ideálne nízky posed za volantom, ktorý dojem zo športového auta umocňuje. Jediná vec, ktorá mne osobne chýbala sú športovejšie sedačky s lepším bočným vedením. Vďaka presnému riadeniu, výbornej prevodovke a príjemnému motoru som si s Civicom užil veľké množstvo zábavy. Za Funfactor dostáva Civic rozhodne desať z desiatich.


Nová Honda Civic ponúka aj množstvo bezpečnostných asistentov, ako napríklad: udržiavanie v jazdnom pruhu, čítanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla či adaptívny tempomat.
Pochvalu si zaslúži aj interiér za jeho kvalitné spracovanie a použitú techniku. Na prístrojovom panely sa nachádza LCD displej s otáčkomerom a všetkými potrebnými informáciami o jazde. V stredovej časti je osadený 7″ multimediálny dotykový displej s navigáciou Garmin. V interiéri je dostatok odkladacích priestorov, dokonca aj odkladací priestor na mobil s bezdrátovým nabíjaním (Premium packet).

Honda Civic sa citeľne zväčšila hlavne v priestore na zadných sedadlách. Pre nohy je dostatok miesta aj pre vysokých pasažierov. Horšie je to v priestore nad hlavou. Osoby vyššie ako 180cm môžu mať problém. Zadné sedadlá sú priestranné a pohodlné s príplatkovým Premium packetom môžu byť aj s vyhrievaním. Objem batožinového priestoru je veľkorysích 478litrov. Univerzálnosť nového Civicu je ohromujúca.

Desiata generácia novej Hondy Civic je úžasné auto. Aká je však jeho cena? Základná cena štartuje na 16 990€. Cena nášho testovaného modelu v najvyššej výbave Executive so všetkými príplatkami aj s metalízou sa ustálila na sume 25 049€.
Ak uvažujete nad kúpou tohto jedinečného auta, rozhodne neváhajte navštíviť predajcu AGBA Motor v Žiline a vyskúšajte si Civic na vlastnej koži. Určite nebudete ľutovať.

Honda opäť raz dokázala, že vie postaviť perfektné auto. Aj s trojvalcom Civic jazdí tak skvele, ako aj vyzerá. My sa už tešíme na test 182 koňovej verzie, ktorá má ešte o niečo agresívnejší vzhľad a ktorá vyvoláva jemnú dávku nostalgie z čias, kedy sme na PC hrávali Need for Speed. 🙂

AGBA Motor s.r.o.

Predmestská 90, 010 01 Žilina

Telefón: 0911 803 362, 0911 745 111

Mail: predaj@hondaza.sk

www.agba.sk

Galéria: