TEST: Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-line – Pridaná hodnota v znamení Fordu
Focus je dlhodobo nosným pilierom automobilky Ford. Prvá generácia tohto modelu bola predstavená už v roku 1998. Minulý rok prišla na trh štvrtá generácia, ktorá prináša revolučné zmeny.
Jednou z nich je samozrejme veľmi diskutovaný dizajn. Podľa mňa je veľmi svieži a dynamický. Focus je opäť o niečo štýlovejšie auto. Prednú časť pekne dotvárajú prepracované Full Led svetlá. Obzvlášť vo verzii combi a výbave ST-line vyzerá veľmi dobre, až športovo.
Pod kapotou sa nachádza trojvalcový motor EcoBoost s objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW/150 koní. Krútiaci moment sa vyšplhal na 240 Nm. Motor bol spriahnutý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Tento benzínový agregát je kultivovaný a všestranne využiteľný. Či už v meste, na okresných cestách, alebo na diaľnici. Ponúka dostatok výkonu. A vo vyšších otáčkach má aj príjemný zvuk. Dokonca až tak, že ma bavilo ho vytáčať až k hranici 6000 ot/min.. Na druhú stranu, toto nie je Focus ST (ktorý ešte len príde), STline je len športová výbava, ktorá ponúka iba športovejší vzhľad. Túto konkrétnu konfiguráciu by som definoval ako príjemné rodinné auto, s ktorým sa do určitej miery dá aj dobre zabaviť. Ak sa nebudete naháňať, tento agregát vás poteší spotrebou, s ktorou sa viete dostať aj pod 7 litrov. Mne sa spotreba po 1000 km ustálila na hodnote rovných 8 litrov. A to som na spotrebu určite nejazdil. Ešte by som sa rád vyjadril k 8-stupňovému automatu, ktorý si svoju robotu robí tak, ako má. Nevidím zmysel v možnosti manuálneho radenia, pretože radí vtedy, kedy by ste radili aj vy. Pri svižnej jazde je to tiež zbytočné, lebo prevodovka si aj tak preradí vtedy, keď to uzná za vhodné. Niekedy sa stalo, že pri rýchlom preradení z D do R chvíľu rozmýšľala, kým preradila. Každopádne by som určite neváhal a zvolil by som si ju do tohto auta.
Čo mám ja asi najradšej na Fordoch, sú výborne naladené podvozky. Na horších cestách oceníte komfort a v zákrutách oceníte príjemnú tuhosť a hravosť. Keď sa to spojí s precíznym a presným riadením, je to pridaná hodnota, ktorú by ste u konkurencie len ťažko hľadali. A presne to nový Ford Focus ponúka a to mi je na ňom ohromne sympatické. Nie je to iba sterilný rodinný kombík, ale je to všestranný spoločník.
Samozrejmosťou je množstvo asistenčných systémov ako napríklad: sledovanie mŕtveho uhla, únavy vodiča a dopravných značiek, udržiavanie v pruhoch a nechýba tu ani adaptívny tempomat, ktorý funguje plynulo a jazdilo sa mi s ním príjemne. Určite odporúčam priplatiť si aj za Full Led svetlomety, ktoré nie len výborne svietia, ale majú aj pekný dizajn. Nesmiem zabudnúť na centrálny stredový displej s rozmermi 8” a novým systémom Sync3. Oproti predchodcovi sa citeľne zlepšil, no stále je to systém, na ktorý si treba iba zvyknúť. Hlasové ovládanie netreba ani skúšať, iba vám to urobí zbytočné nervy.
Interiér si taktiež prešiel mnohými zmenami, no na môj vkus pôsobí jednoducho lacno. Budíky, aj keď sú jednoduché, sú veľmi dobre čitateľné. Je však praktický a všetko sa intuitívne ovláda. Veľmi sa mi páči volič automatickej prevodovky, ktorý je riešený otočným ovládačom. Oceňujem tiež výborný športový volant a príjemné sedadlá. Priestor je veľkorysý, dokonca aj pre vyššie postavy, či už na predných, alebo zadných sedadlách. Batožinový priestor s objemom 608 litrov doslova nabáda vybrať sa s rodinou na nejaký výlet.
Ford Focus v úplnom základe štartuje na sume 15 990 €. Náš testovací kúsok sa s cenovkou vyšplhal na 30 625 € s DPH a osobne mi tu absolútne nič nechýbalo.
Záver:
Nový Ford Focus ma veľmi milo prekvapil svojim sviežim vzhľadom. Výbava ST-line mu dodáva ešte väčšie ,,gule,,. To, že bude aj skvele jazdiť, som už tak nejak očakával a nesklamal ma. Podľa mňa nemá význam voliť dieselový agregát už len z hľadiska oveľa vyššej ceny. Myslím si, že benzínový motor 1,5 EcoBoost a 8-stupňový automat je pre nový Focus tá správna voľba. Už teraz sa neviem dočkať pravého Focusu ST, ktorý by mal prísť na trh už toto leto.
Video:
Galéria: