Škoda Octavia RS 245: čo viac si želať?!
Prosím zapnite si pásy. Príchádza najsilnejšia sériovo vyrábaná Octavia všetkých čias. Nová Škoda Octavia RS 245 príde so 180kW (245k). Pod kapotou bude teda o 15 koní viac, ako mala limitovaná predchádzajúca generácia. Premiéru mala na 87. ročníku autosalónu v Ženeve. Toto kompaktné, športovo ladené auto a aby som nezabudol, čecho-slovákmi tak milované, dokáže 100 km/h atakovať za 6.6 sekundy (Combi: 6.7 sekundy). Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Krútiaci moment na úrovni 370Nm je dostačujúci na motor 2.0 TSI. Z prevodoviek máte na výber 6-st. manuál, alebo novú 7-st. automatickú dvojspojokovú prevodovku DSG. Priamy konkurent pre Octaviu RS 245 je nový Golf GTI Performance.
V porovnaní s predchádzajúcou verziou na exteriéri pribudol pár „očí“. Inovácie neobišli ani interiér.
Jedná sa o najmocnejší Face-lift, aký som kedy videl. Už bývalý dizajnér Škody, Jozef Kabaň, si dal naozaj záležať a vzhľad vynovenej Octavie dotiahol naozaj na inú métu. Rozdvojené svetlomety u Octavie RS vôbec nepôsobia zle. Práve naopak. Osobne si myslím, že ku agresívnemu výrazu nárazníku Octavie RS sa hodia. Svetlomety sa ponúkajú iba s full-LED technológiou. Tie ako celok odkazujú na posolstvo českého kryštálu.
Športovosť auta nájdeme aj v interiéri. Samozrejme nesmú chýbať anatomicky tvarované sedadlá, ktoré sú potiahnuté alcantarou, kožený volant, antikorové pedále, alebo čierny čalúnený strop. Na palubovke je veľký 9.2 palcový dotykový displej s navigáciou Columbus, plus pripojenie na internet (za doplatok) a pôsobí luxusne. Dopomáha mu LED ambientné osvetlenie, kde si môžete zvoliť až z desiatich farieb.
Systém Performance Sound Generator presvedči nie jedného milovníka áut o tom, že pod kapotou sa skrýva ďaleko väčší motor ako 2.0 TSI. Napriek tomu, aj výfuk prešiel inováciou. Namiesto chrómových tu nájdeme dvojicu matných koncoviek. Mimochodom podobný Sound generátor sa nachádza napríklad aj vo futuristickom BMW i8, kde zvuk troj-valcu nahrádza zvuk motoru V8, vychádzajúci zo zadnej časti auta uložených reproduktorov.
Inovácie sa netýkali len dizajnu ale aj techniky. Ako som spomínal v úvode, Octavia dostala 245 koní. Z 0 na 100 jej to trvá 6.6 sekundy. To je však iba zlomok. “eReSa“ prešla znížením podvozku o 14 mm a rozchod zadnej nápravy je širší o 36 mm. Ak niekomu nestačia tieto dôvody, prečo by mala byť nová Octavia lepšia v zákrutách, presvedči ho elektronicky riadený diferenciál VAQ. Ten na prednej náprave rozdeľuje krútiaci moment na 19“ elektróny. Takúto „Gadget thing“ (vychytávku) predchádzajúca bežná “eReSa“ nemala. Za doplatok si viete vašu „eReSu“ obohatiť ešte o DCC adaptívne tlmiče s možnosťami jazdných režimov.
Pre zaujímavosť: