#Autainstagramu: ,,Nekupujem auto do garáže, na ozdobu”

Priatelia, vitajte pri ďalšom rozhovore z našej série #Autainstagramu kde sa rozprávame s majiteľmi o ich zaujímavých autách. Tentokrát naše pozvanie na rozhovor prijal Peťo ⇒ @peter_kiss a jeho Porsche Panamera Turbo S-E Hybrid

Rozhovor:

 

Ahoj, mohol by si nám na úvod stručne charakterizovať svoje auto?

 

Čauko :-). Jedná sa o Porsche Panamera Turbo S-E Hybrid v najvyššej výbave, modré delo s výkonom 680k, V8, ročník 2018, 4 liter, max. rýchlosť 310Km/hod., zrýchlenie z 0 na 100 km/hod je 3,4 sek.

Čo ťa viedlo ku kúpe tohto auta? 

Vždy sa mi Panamery páčili. V kurze bol ešte konkurent Panamery a to Mercedes AMG GT-4door, ale víťaz bol jasný. Tu som prišiel na to, že hlavne farba robí auto. Porsche vyhralo aj vďaka krásnej modrej farbe. A v mojom ponímaní znie značka Porsche stále prestížnejšie ako Mercedes.

 

V čom vidíš najväčšie nevýhody a naopak najväčšie výhody Panamery Turbo S-E Hybrid ?  

Najväčšie výhody vidím v akcelerácii vďaka elektromotoru, je to monštrum, ťažký kolos, napriek tomu dokáže človeka oprieť do sedačky a urobiť šarapatu v bruchu viac ako Ferrari 488.  Ďalšia, pre mňa funny výhoda je, že keď jazdím domov za rodinou, prepnem tesne pred ulicou, kde bývajú, do elektriky a nečakane prekvapím našich, že som doma. Ináč, keby bol zapnutý spaľovací motor, by ma počuli, že prichádzam už od začiatku ulice… Je to veľmi štýlový prvok. Iný význam nosenia skoro 300kg ťažkej batérie popri akcelerácii a iba v skutočnosti 20 km dojazdu na elektriku nevidím.

Určite mnoho ľudí zaujíma, aké prevádzkové náklady na takéto auto. Akú sa ti podarilo dosiahnuť najnižšiu a najvyššiu spotrebu paliva? A ako najrýchlejšie si na ňom išiel?

Najrýchlejšie som šiel 325 km/hod v Nemecku, ale napr. 250 km/hod ani necítim, že idem… To auto sedí veľmi stabilne. Prevádzkové náklady? Tu záleží od štýlu jazdenia :-).

U mňa napr. 1 sada gúm na dve sezóny stojí okolo 1 500 Euro, havarijná poistka + zákonná na rok okolo 4 000 Euro, tankovanie mesačne okolo 700 euro, diaľničné známky AT, CR, HUN, SK približne 300 Euro/ročne. Najvyššiu spotrebu v meste som mal 29,9 l/100km, najnižšia je pri stálej rýchlosti 120 km/h na diaľnici a to 11 l/100km.

Foto: @maros_zvarik
Ako je to so servisom Porsche Panamera Turbo S-E Hybrid ?

Servisujem len v autorizovanom servise v Porsche, na Zlatých pieskoch v Bratislave. Raz ročne prezutie pneu zimné-letné, približne raz za dva roky výmena brzdových platničiek, výmena oleja či filtrov podľa servisných intervalov. Ďalší veľký servis ma čaká až za 15 000 km.

Používaš ju na daily jazdenie, alebo je to iba víkendovka? Koľko kilometrov si s ním už najazdil?

Nekupujem auto do garáže, na ozdobu, aby stálo. Auto je na jazdenie. Tým, že striedam tri autá podľa nálady a počasia, na Pande mám najazdených len 45 000 km. Keď som smutný, čo nebývam často 🙂 a keď nechcem byť na očiach, tak beriem aj Volkswagen Passat na vychádzku. Keď sa chcem vyšantiť a je vonku pekne, volím jednoznačne červený šíp – Ferrari 488 Spider.

 

Keď si to zoberieš s odstupom času, nemal si už takú myšlienku, že si si mohol kúpiť radšej niečo iné

Absolútne nie, ja som veľmi spokojný s Panamerou, splnila moje očakávania. Na druhej strane, predtým som iné auto, okrem starej Škody Octavie a Passata nemal, takže nemám s čím porovnávať. Keby sa musím ešte raz rozhodnúť, víťaz je ten istý. Ešte ma láka nový Mercedes AMG G-čko, ale je mi ľúto, keď autá stoja v garáži nejazdené. Najskôr sa budem musieť vzdať Passata, čo ešte nechcem, lebo je to môj miláčik, moje prvé auto.

 

 Čo pre teba znamená Panamera Turbo S-E Hybrid?

Nie som profi jazdec, veľký fanatik do áut, ani agresívny šofér. Nestíham sa venovať autám do hĺbky, ale jazdu si užívam, je pre mňa relax, vyvetranie si hlavy hlavne od práce. Je to výborný prostriedok na robenie radosti deťom a ľudom, ktorí takéto tátoše tiež milujú, ale nemajú tú možnosť ich skúsiť. Najviac sa mi páči iskra a radosť v očiach malých detí, keď ich preveziem a ukážem, čo dokáže „Porsche Launch Control“. Samozrejme, vzrušujú ma aj iné zábavky, ako napr. lietanie, ale milujem rýchlu jazdu a všetko to, kde je „cítiť smrad“ adrenalínu.

 

Bonusová otázka: Máš nejaký zaujímavý zážitok s políciou?  

Riadim sa heslom „Čo dávaš, to aj dostávaš“. Slušnosť, pokora a úcta je na prvom mieste. Sem tam nejaká menšia pokuta za rýchlosť padne, ale nie je to nič závažné. Zaujímavý zážitok s políciou? Asi každý jeden, ale všeobecne môžem konštatovať, že keď už vidím v späťáku majáky, alebo príslušníka kývajúceho na mňa na okraji cesty, chystám platobnú kartu, lebo PLATÍM… 😀

Záver:

Peťa môžete sledovať na Instagrame pod menom

@peter___kiss

Peťovi samozrejme ďakujeme za  rozhovor a prajeme mu ešte veľa šťastných kilometrov. A vy sa môžete tešiť na ďalšie zaujímavé  autá v naších rozhovoroch zo série #Autainstagramu.