Facelift Golfu prospeje, hlavne v ineriéri
Facelift VW Golf bol oficiálne predstavený ešte minulý rok v novembri. Do predaja sa má dostať už tento rok na jar. Čo bude zahŕňať modernizácia najpredávanejšieho auta Európy ?
Najväčšie zmeny sa budú odohrávať pod kapotou a v interiéri. Na exteriéri bude vylepšených iba zopár detailov. Ako sú: nové full-LED svetlá, nárazníky, predná chrómová lišta zabiehajúca do reflektorov. Zo zadnej strany sú zmeny opäť iba decentné. Prerobený je nárazník a grafika LED svetiel. Veľkou vychytávkou budú zadné smerovky s funkciou svetelného hada, ako poznáme z Audi.
Nový Golf má vyzerať opticky širšie a to vďaka vylepšenej kapote a blatníkom. Po novom sa radar bezpečnostných systémov skryje pod logo VW. Pribudnú tiež aj nové disky a paleta výraznejších farieb.
Najväčšou novinkou je nový motor 1.5 TSI Evo s úspornou technológiou vypínania dvoch valcov. Obsahovať by tiež mal variabilne turbodúchadlo a novú generáciu priameho vstrekovania common-rail. K dispozícii budú dve verzie. Slabšia s výkonom 96 kW a silnejšia s výkonom 110 kW. Tento motor by mal mať spotrebu pohybujúcu sa tesne pod 5 litrov, čo je o liter menej ako v predchodcovi 1,4 TSI.
Modernizácia sa odzrkadlí tiež v prevodovke namiesto 6-stupňovej DSG-čky príde nová 7-stupňová. Na vyladenejší motor sa môže tešiť aj GTI-čko. Jeho 2.0 TSI si prilepší o 7 kW na celkových 169 kW.
Veľké množstvo noviniek prinesie interiér a asistenčné systémy. Modernizáciou si prešiel hlavne infotainment. V najvyššej výbave Dicovery Pro sa bude v stredovej konzole nachádzať mohutný 9,2-palcový tablet s podporou Android Auto, Apple Carplay či MirrorLink. Po novom bude Golf slúžiť aj ako pojazdný hotspot. Klasické analógové budíky nahradí Active Info Display s uhlopriečkou 12,3-palca (poznáme z Tiguanu, Passatu). Novinkou v tejto triede vozidiel je ovládanie gestami. Gestami bude možné ovládať hlasitosť, veľkosť mapy, listovanie v rádiách, alebo uloženej hudby.
Čo sa asistenčných systémov týka Golf si ich bude vypožičiavať z Audi, ako napríklad udržiavanie v jazdných pruhoch, asistent jazdy v kolónach (sám si reguluje odstup, smer a rýchlosť), autonómne brzdy, kamera s rozoznávaním chodcov a iných objektov. Nebude chýbať ani systém na pripravenie bezpečnostných systémov v predstihu pred možnou zrážkou. Za príplatok bude možne objednať parkovací asistent s možnosťou parkovania prednou časťou do paralelného parkovacieho miesta, pomôže aj pri vychádzaní z parkovacieho miesta. Pribudne aj nový asistent pre uľahčenie parkovania s prívesom.
Zatiaľ to vyzerá tak, že Golf po facelifte bude jedno z najvybavenejších vozidiel vo svojej triede.