#Autainstagramu – Matej Zrebný: ,,Som s tým autom ako jedno”

Vitajte pri ďalšom rozhovore z našej série #autainstagramu, kde sa rozprávame s majiteľmi o ich zaujímavých autách.  Som veľmi rád, že tentokrát moje pozvanie prijal výnimočný hosť Matej Zrebný⇒@matejzrebny

Rozhovor:

 

Ahoj, mohol by si nám na úvod stručne charakterizovať svoje auto?

Stručne by som ho charakterizoval tak, že ho volám červený nespútaný žralok :D. Väčšina ľudí pozná toto auto v žltej farbe, vďaka filmu Transformers ako Bumblebee, ale ja žltú moc nemusím a potom by som vkuse počúval, či som si ho kúpil kvôli tomu filmu, takže je v mojej najviac srdcu blízkej farbe.

Objem motora (alebo obsah, jak by povedali na dzedzine) je 6,2 a má úctihodných 333kW / V8. TOP speed je písaných tuším 285.

Model je to Chevrolet Camaro SS, 2017 a je to americká verzia. Bolo dovezené, čo je celkom raritka, lebo jazdia tu v 90% iba európske verzie. Tie červené smerofky sú cool. Kupoval som ho s pár tisíc km, čiže ešte teraz je v ňom cítiť vôňu nového auta.

 

Foto: Denis Mavrov
Čo ťa viedlo ku kúpe tohto auta? 

 

Toto by zaujímalo aj mňa. Neviem. Nejako sa mi dostalo cez niekoho / niečo do podvedomia a jedného dňa som len povedal kamošovi @donbossbossov, že by som si chcel kúpiť nové Camaro, či mi vie pomôcť nejaké zohnať. Vôbec to nebolo z dôvodu, že by som sa chcel ukazovať, to by som už dávno vlastnil nejaké auto tohto typu. Jednoducho som si chcel splniť taký ďalší menší sen.

Viem, že ma mega ovplyvnil jeden výlet do Chorvátska na FastFam, kde boli samé luxusné autá a spoznal som novú komunitu ľudí + keď som videl, ako ľudia na hraniciach, v mestách pozitívne reagujú na tie autá, strašne sa tešia a fotia si ich, tak to zároveň tešilo aj mňa. Hneď som si povedal, že už nechcem byť iba ako spolujazdec, ale chcem si tu cestu užiť podľa seba. V momente som sa dostal do pocitu, že by som chcel niečo rýchle, fresh vlastniť a toto mi prišlo ako pomer cena = kvalita = výkon ako jasná voľba. Je neuveriteľné, čo to vytočí za tie peniaze. Viem, že v Rumunsku, keď sme jazdili tie zákruty, som v pohode dokázal držať stopu s autami ako R8 a pod. Na diaľnici to tiež nie je vôbec lenivé. Na začiatku som zvažoval cabrio, ale tá hnusná čierna plátená strecha ma odradila. Veľa ľudí sa bojí toho zadného náhonu, že ich to vie dosť odradiť, ale keď spoznáš to auto a naučíš sa ako zaberá, vieš, že mu môžeš veriť a drží sa na tej ceste krásne. Nepovažujem sa určite ani zďaleka za 100% profíka s tým autom. Stále ho spoznávam a baví ma sledovať neustále moje zlepšovania. Žiadne prehnané risky.

 

V čom vidíš najväčšie nevýhody a naopak najväčšie výhody Chevroletu Camaro SS ?

Výhoda je, že ja som maniak na tie americké stroje a na ten ich zvuk. Tam, keď prepneš do sportu, alebo do tracku, tak to auto tým zvukom a výkonom ohlušuje všetkých naokolo :D. Niekedy ma baví, ako na to super ľudia reagujú. Povedal by si, že na Slovensku ťa budú hejtiť, ale v 90% prípadov mám úsmevne skúsenosti s ľuďmi a s vodičmi, ktorí ma stretnú. Okrem zvuku sa mi páčia samozrejme tie jazdné vlastnosti. So zadným náhonom sa vieš pekne pohrať 😀 a pekne ťa to vie pozvŕtať, (keď vezieš frajerku, napr. z kina, tak ju tým pekne vieš navnadiť na ďalšiu jazdu doma 😀 ) čiže ja to beriem ako plus. Interiér je veľmi jednoduchý, nič prehnané. Má decentné vnútorné podsvietenie, kde si vieš nastaviť rôzne farby, čo sa mi veľmi páči, lebo ja som v tomto úplný kolotočáris. Ja by som tam dal kľudne aj vonkajšie podsvietenie jak v NFS Underground, mne je to úplne jedno, ja som psychopat na svetlá a farby.

Tieto autá majú “nevýhodu“ pre mňa možno tú, že keď mám svalovicu z fitka, tak neviem z toho vystúpiť :D.  A hlavne výhoda vzhľadu. Síce je to len „pokope pekne sformovaná kopa plastu“, ale keď ide napr. Audina za cenu, koľko stojí moje Camaro, tak si ju nikto ani nevšimne a na toto pozerajú ľudia ako na auto za 200k. Proste ten look vyzerá extrémne fresh a štýlovo. Nevýhodu vidím  v tom, že na týchto autách zvykne dosť skoro odísť štartér (je to podľa mňa veľmi individuálne). Mám aj vlastnú skúsenosť a aj známi mi hovorili, že sa to zvykne na týchto autách občas kaziť, ale to sa zase nebavíme o nejakej extrémne finančnej investícii. A samozrejme nevýhodou v prípade zlého počasia sú tak široké gumy, že keď husto prší môžeš ísť max 70. Inak chytíš taký aquaplan, že ťa roztočí jak na autodrome.

Foto: Tomáš Mavrov
Určite mnoho ľudí zaujíma, aké prevádzkové náklady na takéto auto. Akú sa ti podarilo dosiahnuť najnižšiu a najvyššiu spotrebu paliva? A ako najrýchlejšie si na ňom išiel?

 

Ja som na ňom dal najviac (samozrejme na nemeckej dialnici) 290km/h, ale kamoš má rovnaké a vytlačil na tom 305km/h. Dlhodobá spotreba mi ukazuje krásnych 19litrov, lebo ja na tom neviem chodiť normálne, ale má to mega výhodu, že to má aj dôchodcovský tour mód 😀 (prepína na V4) a vieš ísť na tom napr. 140 na dialnici za nejakých 9 litríkov, čiže vieš to mať aj ako daily, keď silou mocou chceš.

Raz som skúšal na (nemeckej) diaľnici, keď som šiel dlhšiu trasu, že pôjdem na spotrebu 130km/h, ale to ti je normálne blbé tak trápiť to auto, ale skúsil som to. Na polceste som stretol kamoša s Ferrari a bolo po spotrebe.

Ako je to so servisom Chevroletu Camaro SS

 

Myslím si, že to nie je vôbec náročne auto na servis. Ako som písal, odišiel mi na tom zatiaľ iba štartér. Menil som na ňom olej a brzdovú kvapalinu. Raz bolo na diagnostike a to je zatiaľ všetko. Ja ti ešte neviem povedať tie ročné náklady, lebo ho ani rok nemám, ale najväčšia položka je určite pre mňa benzín. Pneumatiky budem dúfať, že aspoň dve sezóny vydržia :D, ale po poslednej už mám pocit, že bude treba výmena. To auto má všeobecne meno, že sa tam nemá čo moc pokaziť :D, ale stane sa. Servisujem v Todose, alebo u známeho (Diškanec).

Používaš ho na daily jazdenie, alebo je to iba víkendovka? Koľko kilometrov si s ním už najazdil?

Keďže mám spoluprácu s Todosom, tak na daily mám E-čkový Mercedes (aktuálne nemám kvôli Korone, ale sľúbili, že mi ho vrátia haha), čiže toto vyťahujem skôr na víkendy, ale v poslednej dobe jazdím častejšie na Camare. Hlavne, je to úplne iný pocit, keď na ňom napr. nejazdím 4 dni a potom do neho sadnem. Od rána mám normálne lepší deň, keď myslím na to, že ho idem jazdiť haha. Nemám ho dlho, čiže najazdených mám nejakých 10-12 tisíc km.

Keď si to zoberieš s odstupom času, nemal si už takú myšlienku, že si si mohol kúpiť radšej niečo iné?

Úprimne nemal. Ja som ho už išiel kupovať s tým, že som mal takú strašne silnú intuíciu. To jednoducho cítiš. Keď som doň prvýkrát sadol, vedel som, že je to ono. Za tie peniaze ma nenapadá iná alternatíva. Občas sa viem pousmiať nad tým, že si to ľudia mýlia s Mustangom, za čo by som dával čapáky, lebo s tým sa toto moc porovnávať nedá. Mustang je skôr sexy priateľka môjho auta haha 😀 (Alebo kamoš hovorí, že Mondeo na steroidoch) :D. Čiže som s Camarom veľmi spokojný, či už po vzhľadovej, alebo motorickej stránke.

Foto: Denis Mavrov
Čo pre teba znamená Chevrolet Camaro SS?

V meste je to trochu prúser a na týchto našich cestách dosť trpím aj za to auto. Ale na to, že je to športové auto, nie je zas až také mega tvrdé, aj keď tam cítiš skoro všetko (RIP retardéry a vyvýšené retardéry). Preto, keď idem niekde do obchodu, na kávu, alebo do mesta, tak ho radšej nechávam zaparkované a šetrím si ho.

Najväčšiu radosť mám určite z toho pocitu, že keď položím ruky na volant, tak cítim, jak mi prebehne taká elektrika a som s tým autom ako jedno. Hlavne milujem, keď sa mi nahrnie adrenalín a som vtedy jak na drogách, so slzami v očiach. Baví ma to strašne.

Čo sa týka rýchlosti, tak ja sa riadim heslom rýchlo a bezpečne. Keď jazdím sám, jazdím určite trochu inak, ako keď jazdím s niekým. Tam ťa psychika nepustí a už máš zodpovednosť za ďalšieho človeka, čiže som trošku umiernený, ale zase keby si pekná čiernovlasá slečna a sadneš mi na spolujazdca, tak ti určite ukážem, čo s tým dokážem, aký to má zvuk a jak to drží v zákrutách. Stiahol by som ti strešné okno a povedal ti, že môžeme v noci pozorovať hviezdy. Pustil smooth hudbičku, chytil by som ťa za kolienko a ešte na neutrále by som ti pridal, nech vieš, v čom sedíš.(Ale to by si musel byť samozrejme VIP) Bol by si hotový, či? 😀

Foto: Denis Mavrov

Bonusová otázka: Máš nejaký zaujímavý zážitok s políciou?

Viem, že nás viackrát zastavili celú kolónu áut, ale vždy sme to nejako ukecali. Raz jedného od nás, keď sme išli v Srbsku kvôli rýchlosti, zavreli do CPZ a potom to chalani vybavovali, cez nejaké kontaktiky haha. Najviac ale, čo mám taký emotívny zážitok, keď nám waze nahlásil, že merajú na takej rovinke a následne som si užíval tváre tých policajtov, keď sme okolo nich všetci prechádzali 40 km/h (autá typu McLaren, Lambo R8 atď… haha).


Mateja môžete sledovať na Instagrame pod menom

Záver:

Matejovi samozrejme ďakujeme za  rozhovor a prajeme mu ešte veľa šťastných kilometrov. A vy sa môžete tešiť na ďalšie zaujímavé  autá v naších rozhovoroch zo série #Autainstagramu.