TEST: BMW M135i xDrive – Nirvána pre hejterov

V tomto teste nebudeme rozoberať nové BMW 1 ako také, ale zameriame sa iba na nami testovanú najvýkonnejšiu verziu tohto modelu a to BMW  M135i.

 

Tretia generácia BMW M135i bola predstavená minulý rok. A treba povedať, že hejteri na nej nenechali nitku suchú. V podstate sa im nemôžeme ani čudovať. Nová generácia prišla o všetko to skvelé, čo ponúkala predošlá generácia BMW M140i. Preferovaný pohon zadnej nápravy. Fuč. Pozdĺžne uložený radový 6-valec. Fuč.  Priznám sa, aj ja som bol z toho sklamaný, pretože BMW M140i bolo dokonalé, ostré jazdecké auto. Na druhú stranu som si povedal, že s príchodom novej generácie sa otvára nová kapitola, ktorú už musíme iba akceptovať. Porovnávať ho s predošlou generáciou nemá význam, pretože toto je úplne iné auto. Skalní fanúšikovia sú však sklamaní, ale podľa všetkého, BMW sa rozhodlo osloviť úplne novú skupinu ľudí, ktorá je podstatne väčšia.

 

 

Vlna kritiky neobišla ani nový vzhľad auta. Tu sa však musím najmenšieho BMW zastať. Podľa mňa sa dizajn podaril. Obzvlášť v tejto modrej farbe vyzerá mlado a sviežo. Zároveň divízia M pridala doplnky karosérie, ktoré najvýkonnejšej jednotke dodávajú ostrejší výraz. Hlavne zadná časť pôsobí agresívne, čo sa mi na tomto aute páči najviac.

 

 

Motor:
Ako sa na Slovensku hovorí, pod kapotou sa odohralo najväčšie „harakiri“. Trojlitrový 6-valec dostal kopačky a viac už nemá miesto pod kapotou kompaktu z Mníchova. Nahradil ho mladší, chudší, ale menej svalnatý motor. Ide o priečne uložený dvoj litrový 4-valec dopovaný dvoma turbami s výkonom 225 kW/306 koní. Spriahnutý je výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. S autom si pri bežnej jazde rozumie fantasticky. V športovom režime zase ponúka rýchle reakcie a príjemne kopanie pri preradení. Čo mi na nej však chýba, je podradzovanie pri brzdení s automatickým medziplynom.  Krútiaci moment 450 Nm zabezpečuje slušný záťah už od nízkych otáčok. Stádo 306 koní dokáže jednotku až nečakane rýchlo vystreliť vpred. Zrýchlenie z 0-100 za 4,8 sekundy je toho jasným dôkazom. Nemá však zmysel točiť ho až po obmedzovač, pretože v otáčkach nad 5500 mu už dochádza dych a musíte preradiť. Pri brzdení by som ocenil citlivejší brzdový pedál. V športovom režime sa otvorí klapka výfuku a M135i má pekný športový zvuk. Keď sa zadarí, ozve sa aj nejaká ta streľba a praskanie. Ani BMW neobchádza trend umelého zvuku motora z reproduktorov. Našťastie, v prípade BMW 135i mi to vôbec neprekáža, pretože ten zvuk je príjemný a nie je vôbec prehnaný, ako to poznáme od iných značiek. Keď sa rozhodnete jazdiť pokojne, auto sa vám okamžite prispôsobí a stáva sa z neho výborný spoločník, či už do mesta, alebo na diaľnice. Odhlučnenie je na vysokej úrovni. V komfortnom režime je aj pri vysokých rýchlostiach počuť iba odvaľovanie kolies. Na diaľnici pri 140-tke motor točí skvelých 2300 ot/min. So spotrebou je to ako na húpačke. Pri veľkom snažení viete na okreskách jazdiť aj za 7 litrov. Na diaľnici predpisovou rýchlosťou  sa budete pohybovať na necelých deviatich litroch a pri veľkom bláznení môžete pokojne atakovať 16 litrov. Po celom týždni testovania sa mi spotreba ustálila na 10,5 litroch na 100 km. Musím však povedať, že M135i ma skutočne bavila a často som si ju užíval.

 

 

Podvozok:
Toto auto vie byť veľmi rýchle a zábavné. To, že v sebe skrýva jedinečné DNA BMW vám dokáže v zákrutách. Stabilita, odhodlanie a hravosť mu rozhodne nechýba. Vďaka samosvoru a pohonu xDrive, na zatočených cestách predvádza až dychvyrážajúci grip. Ani sa nenazdáte a zákruty prechádzate rýchlosťami, za ktoré sa nemusí hanbiť ani čistokrvné M-ko. Strmé riadenie vám posiela dostatok informácii, aby ste sa skutočne bavili. Adaptívny podvozok si zaslúži veľký palec hore. V režime Sport celé auto výrazne stuhne, používateľom zubnej protézy odporúčam, aby s ju pred aktiváciou tohto režimu vybrali. Naopak v režime Komfort je jazda príjemná a plavná. Aj toto je dôkaz, že z novej generácie najrýchlejšej jednotky sa stal hot hatch použiteľný na každý deň v roku.

 

 

Interiér:
Interiér je veľký krok vpred. Je praktický, kvalitný a pekný. Nemám mu naozaj čo vytknúť. Akurát na štartovacie tlačidlo umiestnené na stredovom tuneli som si musel dlhšie zvykať. Nie som veľký fanúšik diplejov, ale táto dvojica 10,25-palcových displejov so systémom 7.0. BMW Live Cockpit Professional sa mi skutočne veľmi páčila. Športové M sedadlá s integrovanou opierkou hlavy sú dokonalé, či už pri rýchlej športovej jazde, alebo pri pokojnej jazde na diaľnici, Všade prítomná Alcantara a karbonové doplnky vám dávajú jasne najavo, že sedíte v športovo ladenom aute. Oproti predošlej generácii si BMW 1 výrazne polepšilo, čo sa týka vnútorného priestoru zadných pasažierov. Na zadných sedadlách sa pohodlne odvezie aj dospelá osoba s výškou 185 cm. Batožinový priestor narástol o 20 litrov na konečných 380 litrov.

 

 

Cena nové BMW M135i začína na sume 45 300 €. Nami testovaný model sa s príplatkami vyšplhal na 58 317 €.

 

Záver: 

Je mi úplne jasné, že nové M135i si hejterov, ktorí sú presvedčení, že stará dieselová e36-ka je najlepšie auto na svete, nezíska. Pravdepodobne neosloví ani skalných uznávačov „starej koncepcie“ a 6-valca. Nové BMW 135i má však veľkú šancu osloviť zákazníkov, ktorí majú radi prémiové, rýchle hot hatche použiteľné na každý deň.  Aj mne chvíľu trvalo, kým som si ku tomuto auto našiel cestu a pochopil ho. Ale podarilo sa a môžem ho iba odporúčať. Kritikom by som rád odkázal: Nebojte sa ho vyskúšať. Nič za to nedáte a možno si získa aj práve vás.

 

Video:

 

Galéria: