Historicky prvý Rangera Plug-in Hybrid

Ford ponúkne zákazníkom plug-in hybridnú verziu svojho modelu Ranger, ktorá skombinuje schopnosť jazdy na elektrinu s dobrodružnou všestrannosťou a pracovnou spoľahlivosťou, ktoré zákazníci zvyknú od najpredávanejšieho pickupu Európy očakávať.

Výroba historicky prvého Rangera Plug-in Hybrid sa spustí koncom roka 2024 a prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v roku 2025. Pre spoločnosť Ford bude nový model predstavovať významný krok vpred v rámci jej plánov ponúknuť zákazníkom v segmente pickupov strednej veľkosti kompletné spektrum dostupných druhov pohonu.

Okrem toho budú môcť majitelia vozidla Ranger Plug-in Hybrid profitovať z ekosystému riešení Ford Pro – ktorý im uľahčí prechod k elektrickým vozidlám a pomôže ich podnikom prosperovať prostredníctvom dostupných možností nabíjania, softvéru a služieb.

 

„Ranger Plug-in Hybrid pomôže zákazníkom vykročiť do elektrifikovanej budúcnosti s väčším sebavedomím a lepšími schopnosťami než kedykoľvek predtým. Zároveň udrží Ranger na čele inovácie a zaistí mu vedúce postavenie v segmente pickupov strednej veľkosti,“ uviedol Hans Schep, generálny riaditeľ divízie Ford Pro v Európe.

 

Ranger Plug-in Hybrid príde s kombináciou 2,3-litrového zážihového motora Ford EcoBoost, elektromotora a dobíjateľného akumulátora, vďaka ktorej dosiahne väčší krútiaci moment než ktorýkoľvek iný Ranger – a zároveň bude schopný jazdiť v čisto elektrickom režime pri plánovanom dojazde viac ako 45 kilometrov. Schopnosť jazdiť čisto na elektrinu otvára majiteľom podnikov nové možnosti v stále rastúcom počte miest s nízkoemisnými zónami.

Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu je v prípade variantu Ranger Plug-In Hybrid na plánovanej úrovni 3 500 kg – čo zodpovedá zvyšku modelového radu Ranger.

Okrem toho ponúkne Ranger Plug-in Hybrid aj systém Pro Power Onboard, pomocou ktorého si zákazníci budú môcť napájať svoje elektrické nástroje a spotrebiče s vysokým prúdovým odberom na pracovisku či táborisku v divočine – stačí, ak ich zapoja do elektrických zásuviek zabudovaných na korbe alebo v kabíne. To znamená, že hlučné, neskladné a ťažké generátory môžete nechať doma a na korbe vám ostane viac miesta na iné vybavenie a výstroj.

 

Okrem elektriny na požiadanie získajú zákazníci od vozidla Ranger Plug-in Hybrid vďaka režimom elektrickej jazdy aj možnosť flexibilnejšieho rozhodovania o tom, ako a kedy využívať energiu z akumulátora.

 

Ranger Plug-In Hybrid má vo výbave aj osvedčený pohon štyroch kolies pre jazdu v teréne, možnosť voľby jazdného režimu či pokročilé bezpečnostné a asistenčné systémy vodiča, ktorými je Ranger povestný.

„Naši zákazníci chcú elektrifikované vozidlá, ktoré poskytujú silný výkon a prijateľné náklady na vlastníctvo bez toho, aby museli robiť kompromisy pri vlastnostiach, ktoré na svojom pickupe milujú,“ doplnil H. Schep. „Ranger Plug-in Hybrid prináša to najlepšie z oboch svetov z pohľadu práce, zábavy aj rodiny – ponúkne zákazníkom elektrickú jazdu bez výfukových emisií pri kratších cestách alebo výkonný hybridný režim, ktorý poskytuje neuveriteľnú úroveň terénnych schopností, užitočného zaťaženia i ťažnej kapacity. A vďaka systému Pro Power Onboard môžu majitelia modelu Ranger po prvýkrát celkom jednoducho napájať svoje pracovisko či táborisko.“

 

AUTOR: FORD SLOVENSKO