Čo prinesie nová Honda CR-V? Podrobný prehľad
Od predstavenia modelu prvej generácie v roku 1995 sa Honda CR-V postupne stala najpredávanejším SUV na svete. Už tento rok príde na trh Honda s novou CR-V. CR-V má čerstvý a sofistikovaný dizajn exteriéru so širšími a robustnými podbehmi, ostrejšími kontúrami kapoty a zadných blatníkov, ale aj najnovšiu „tvár“ rodiny Honda s jedinečnou grafikou svetlometov.
Nový model dvíha latku z hľadiska kvality interiéru, sofistikovanosti a priestrannosti, pričom prvýkrát pri benzínových AWD modeloch ponúka aj možnosť siedmich sedadiel. Nový model CR-V sa môže pochváliť o niečo väčšími proporciami exteriéru a jeho dlhší rázvor a širší postoj umožňujú vytvorenie výrazne väčšieho interiéru. Najlepšia priestorová efektivita v triede je zvýraznená veľkorysým priestorom pre všetkých cestujúcich, ale aj širším a hlbším kufrom s dlhším nákladovým priestorom. Kufor ponúka v 5-miestnom usporiadaní objem 561 litrov.
Špičková kvalita interiéru
Pocit priestrannosti kabíny je zvýraznený silným horizontálnym akcentom prístrojového panela a obloženia interiéru. Elegantný dizajn poskytuje pocit sily a solídnosti a rôzne materiály príjemné na dotyk zdôrazňujú prémiové prostredie. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou CR-V racionalizovala Honda rozloženie obrazovky a okrem 7-palcového informačného rozhrania pre vodiča (DII) viditeľného cez volant, má už len jednu centrálnu dotykovú obrazovku. Zjednodušilo sa aj usporiadanie ovládacieho gombíka vrátane jednoduchého ovládača pre klimatizáciu, umiestneného pod dotykovou obrazovkou. Druhá generácia softvéru Honda Connect v novom modeli CR-V ponúka zdokonalenú intuitívnu obsluhu a plnú integráciu smartfónov prostredníctvom systémov Apple CarPlay aj Android Auto. Za volantom je úplne nový prístrojový panel, ktorý sa vyznačuje veľkým plnofarebným 7-palcovým centrálnym displejom informačného rozhrania vodiča (DII), okolo ktorého sú ukazovatele teploty chladiacej kvapaliny a množstva paliva. Nové DII obsahuje veľký digitálny rýchlomer a lineárny tachometer. V dolnej polovici DII je integrovaná „zóna s obsahom“, ktorú môže vodič rolovať a vyberať si z rôzneho informačno-zábavného obsahu vrátane navigačných pokynov, textu správ SMS a e-mailov (vrátane odpovedí aktivovaných hlasom), informácií o hudobnej stope, kontaktov smartfónu, stavu pohonu jednotlivých kolies a informácií o pravidelnej údržby vozidla.
Zlepšilo sa aj odhlučnenie
K minimalizácii hluku od motora prispelo aj prvé použitie systému aktívneho rušenia hluku (ANC), ktorý je štandardom vo všetkých verziách CR-V. Účelom ANC je znižovať nízkofrekvenčný hluk v interiéri. Na monitorovanie hluku od motora využíva dva mikrofóny zabudované v kabíne a na rušenie audiosignálov potom dokáže presne načasovať „reverznú fázu“. Systém funguje bez ohľadu na to, či je audiosystém zapnutý alebo nie. Stačí, aby bežal motor.
Bezpečnosť
V súlade s filozofiou spoločnosti Honda, „Bezpečnosť pre všetkých“, sú rovnaké pasívne aj aktívne bezpečnostné systémy dostupné vo všetkých stupňoch výbavy nového modelu CR-V.
Výnimočne silná, tuhá a tvrdá platforma poskytuje základ pre výnimočné bezpečnostné vlastnosti s konceptom „Bezpečnosť pri kolízii všetkými smermi“ (All Directions Collision Safety). Súčasťou konštrukcie platformy je exkluzívna štruktúra karosérie ďalšej generácie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) spoločnosti Honda, ktorá využíva sieť prepojených konštrukčných prvkov na rovnomernejšie rozdelenie energie nárazu. Tento dizajn pomáha znižovať sily prenášané pri náraze na priestor pre cestujúcich a výrazne zvyšuje odolnosť voči nárazom spredu, zboku a zozadu. Pri kolízii pomáha chrániť pasažierov šesť airbagov, ktorých súčasťou sú aj technológie i-SRS Airbag a i-Side Airbag.
Funkcie pasívnej bezpečnosti najnovšieho modelu CR-V sú doplnené balíkom aktívnej bezpečnosti Honda Sensing™ a asistenčnými technológiami, ktoré sú prvýkrát v modeloch Honda namontované vo všetkých verziách. Honda Sensing™ patrí medzi najkomplexnejšie balíky bezpečnostných technológií vo svojej triede. Využíva kombináciu radarových a kamerových informácií a niekoľko najmodernejších snímačov, ktorými varuje vodiča a asistuje mu v potenciálne nebezpečných situáciách.
Pohon AWD
Nové CR-V vychádza s najnovšej konštrukcie podvozku Hondy, ktorý je najsofistikovanejší, aký bol kedy vytvorený pre CR-V a zabezpečuje, že vozidlo poskytuje pôsobivý zážitok z jazdy s mimoriadnym komfortom. Ľahká a tuhá konštrukcia sa vyznačuje nízko položeným ťažiskom, sofistikovanými systémami predného a zadného odpruženia, novými technológiami ovládania a novým riadením s meniteľným pomerom. Najnovšia technológia pohonu všetkých kolies od Hondy – „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ (AWD v reálnom čase s inteligentným systémom riadenia) – spolu so zvýšenou svetlou výškou poskytuje CR-V skutočnú schopnosť jazdy v akomkoľvek teréne. Torzná tuhosť sa zvýšila až o 25%.
Schopnosť novej Hondy CR-V jazdiť v teréne sa zlepšila aj vďaka konštrukcii základnej platformy, pretože hoci má vyššiu svetlú výšku ako predchádzajúci model, nemá to žiadny vplyv na ťažisko. Svetlá výška pod vozidlom sa zvýšila na 191 mm pri modeloch s predným náhonom a 201 mm pri modeloch s pohonom všetkých kolies. Obe zvýšenia znamenajú o 35 mm vyšší postoj, ako mal predchádzajúci model CR-V. K zvýšeniu svetlej výšky čiastočne pomohla aj kombinácia kolies a pneumatík s väčším priemerom, čo zároveň prispieva aj k robustnejšiemu vzhľadu.
Najnovšia technológia pohonu všetkých kolies od Hondy – „Real Time AWD with Intelligent Control System™“ (AWD v reálnom čase s inteligentným systémom riadenia) – sa optimalizuje s cieľom dosiahnuť optimálne jazdné vlastnosti a spotrebu paliva. Dokonca aj za bežných podmienok pri rozjazde podporí plynulosť rozjazdu pripojením zadnej nápravy. Súčasťou systému pohonu všetkých kolies je viaclamelová spojka, ktorá pripája kardanový hriadeľ k zadnému diferenciálu a je ovládaná hydraulickým čerpadlom, poháňaným elektromotorom. Ľahký dizajn a konštrukcia s minimalizáciou spotreby paliva poskytuje optimálne vyváženie výkonnosti, so zvýšenými schopnosťami a bezpečnosťou na ceste aj v teréne, bez nutnosti pridať k hnaciemu ústrojenstvu zbytočnú hmotnosť. Ak prenos krútiaceho momentu k zadným kolesám nie je potrebný, napríklad pri rovnomernej jazde vysokou rýchlosťou, hnací hriadeľ k zadným kolesám sa kvôli zníženiu mechanického odporu odpojí.
Optimalizovaná automatická prevodovka CVT
Voliteľná automatická prevodovka CVT bola skonštruovaná pre použitie s najnovšími motormi VTEC TURBO od Hondy. Je vybavená dvojitým tlmičom turbíny pre hydrodynamický menič, ktorý zlepšuje kultivovanosť, jazdné vlastnosti a pomáha k hladšiemu zrýchleniu. V porovnaní s tradičnými systémami CVT, ktoré pri akcelerácii často pôsobia ako „na gumičke“, najnovšia jednotka CVT od Hondy zabezpečuje úplne iné, priame a známe ovládanie otáčok motora, ako u bežnej prevodovky s prevodovými stupňami, výsledkom čoho je lineárnejšia odozva. Cieľom bolo dosiahnuť odozvu a spätnú väzbu od CVT, ktoré by boli podobné skúsenostiam s dvojspojkovou prevodovkou.
MOTORY: | 1,5-litrový VTEC TURBO (6MT) | 1,5-litrový VTEC TURBO (CVT) | |
4 ventily na valec | 4 ventily na valec | ||
Vývrt x zdvih | mm |
73,0 x 89,5 |
|
Objem | cc |
1498 |
|
Kompresný pomer |
10,3 |
||
Max. výkon (motor) | kW/PS | FWD: 127 kW/173 PS | AWD: 142 kW/193 PS |
AWD: 127 kW/173 PS | |||
Pri ot/min. |
5600 ot/min. |
||
Max. krútiaci moment (motor) | Nm | FWD: 220 Nm | AWD: 243 Nm |
AWD: 220 Nm | |||
Pri ot/min. |
1900-5000 ot/min. (6MT) 2000-5000 ot/min. (CVT) |
||
Druh paliva | Bezolovnatý 95 | Bezolovnatý 95 |
ROZMERY, HMOTNOSTI, OBJEMY | |||
Celková dĺžka | mm | 4600 | |
Celková šírka (so spätnými zrkadlami) | mm | 2117,2 | |
Celková výška | mm | FWD: 1679 / AWD: 1689 | |
Rázvor | mm | FWD: 2662 / AWD: 2663 | |
Svetlá výška | mm | FWD: 191 mm | |
AWD: 201 mm | |||
Batožinový priestor (metóda VDA) | litre | 5-miestne, zadné sedadlá zložené: 1756 (1638 s panoramatickou strechou) | |
(Zložené sedadlá, po okno) | 7-miestne, 2. a 3. rad zložený: TBC | ||
7-miestne, 3. rad zložený: 472 |