#Autainstagramu: Zbožňujem ho, užívam si každú jednu jazdu

Priatelia, vitajte pri ďalšom rozhovore z našej série #autainstagramu kde sa rozprávame s majiteľmi o ich zaujímavých autách. Tentokrát naše pozvanie na rozhovor prijal Jakub ⇒@kubo_masar

Rozhovor:

Ahoj, mohol by si nám na úvod stručne charakterizovať svoje auto?

Ahoj, veľmi rád. Ide o Mini Cooper S s AeroJcw paketom z výroby. Je to ročník 2012/9. Sériový výkon auta je 184hp z 1.6T, zrýchelenie je z 0 na 100 za 6.8s. Maximálnu rýchlosť som dosiahol 238km/h, samozrejme na nemeckej diaľnici (smiech).

 

Čo ťa viedlo ku kúpe tohto auta?

Pokukoval som po niečom malom, rýchlom s dobrým zvukom a väčším výkonom. Rozhodoval som sa medzi Abarthom 595 a Mini Cooperom S. V tej dobe mi padol do oka inzerát na krásne oranžové Mini s Jcw paketom. Auto sa nachádzalo v Nitre, kde sme ho šli spolu s otcom pozrieť/vyskúšať a odchádzali sme veľmi nadšení.  Auto už o týždeň stálo pred domom a myslím si ,že to bola dobrá kúpa a dodnes si každú jazdu veľmi užívam.

V čom vidíš najväčšie nevýhody a naopak najväčšie výhody Mini Coopera S?

Interiér a dizajn auta bol jeden z faktorov, prečo som uprednostnil Mini pred Abarthom. Celý interiér mám celokožený, v krémovo-čiernej kombinácii. V interiéri cítiť ruku BMW a vidieť to aj v použití kvalitných materiálov, veľmi sa mi páči ikonický stredový budík s otáčkomerom. Ďalej, čo by som  spomenul, je pekný zvuk výfuku od výroby, ktorý som ešte vylepšil koncovým tlmičom od firmy AMA. Ak má človek chuť na rýchlejšiu jazdu, slúži na to tlačidlo SPORT. Ja ho volám PARTY MODE. V tomto režime výfuk krásne strieľa a má mohutnejší prejav. Medzi nevýhody by som zaradil: chýbajúci budík ohľadne teploty oleja, dvere sa otvárajú nie potiahnutím, ale stlačením vnútra kľučky, čo veľa ľudí zaskočí a nevedia otvoriť dvere, ďalšou nevýhodou je, že ak svieti slnko na vodiča a chce použiť clonítko, tak na 90% splní svoj  účel, ale ak svieti na A-čkový stĺpik, nepokryje to dostatočne roh čelného skla.

Určite mnoho ľudí zaujíma, aké prevádzkové náklady na takéto auto. Akú sa ti podarilo dosiahnuť najnižšiu a najvyššiu spotrebu paliva? A ako najrýchlejšie si na ňom išiel?

Veľa ľudí ma odhováralo od kúpy kvôli vysokej spotrebe, ktorá ma nakoniec veľmi milo prekvapila. Pri pokojnej jazde sa dá kombinovanou jazdou dostať okolo 6.5L, mimo mesta sa mi podarila spotreba 5.8L.

No tieto čísla platia len pokým autu nešliapnete poriadne na plyn, vtedy spotreba rýchlo rastie a zastaví sa do 10L pri kombinovanej jazde. Ako som už spomínal, maximálnu rýchlosť bez žiadnych úprav som dosiahol 238km/h.

 

Ako je to so servisom Mini Coopera S?

Ja som mal to šťastie, že auto pred kúpou prešlo kompletným servisom v BMW. Auto vlastním niečo cez rok a počas tohto obdobia som riešil klasicky výmenu oleja, brzdovej kvapaliny a kúpil som nové, širšie a športové pneumatiky. Cenovka ročného servisu sa odvíja samozrejme od toho, čo auto čaká. Napr. výmena oleja s filtrom ma stála v BMW 220eur. Tým, že Mini patrí pod BMW, určite to cítiť aj v cene servisov.

Používaš ho na daily jazdenie, alebo je to iba víkendovka? Koľko kilometrov si s ním už najazdil?

Auto používam ako daily takže kilometre rastú pomerne rýchlo. Za rok som prešiel niečo cez 17 000 km.

Keď si to zoberieš s odstupom času, nemal si už takú myšlienku, že si si mohol kúpiť radšej niečo iné?

S autom som do dnešného dňa veľmi spokojný a momentálne by som ho určite nemenil, aj keď viem, že v budúcnosti by som chcel niečo priestrannejšie so silnejším motorom.

 

Čo pre teba znamená Mini Cooper S?

Toto autíčko buď človek miluje, alebo neznáša. Ja ho zbožňujem a užívam si každú jednu jazdu. Keď človek šoféruje MINI má pocit, že šoféruje motokáru a presne ten pocit zažívam aj ja vďaka tuhšiemu riadeniu, ostrejšej reakcii na plyn a pop&bangs v športovom režime. Zároveň auto vie byť aj kultivované a pohodlné na denné jazdenie. Na záver by som spomenul, že vďaka autu som spoznal veľa dobrých ľudí, čo majú rovnako veľkú záľubu v autách.

Bonusová otázka: Máš nejaký zaujímavý zážitok s políciou?

Našťastie ma policajti ešte nezastavili, ale raz sa pristavili pri aute na parkovisku keď som ho fotil. Hneď ich zaujímalo, či nepredávam auto lebo sa im veľmi páčilo. Trochu som ich sklamal, keď som  povedal, že nie je na predaj, ale zasa sme trochu pokecali ohľadne auta.


Jakuba môžete sledovať na Instagrame pod menom
Záver:

Jakubovi samozrejme ďakujeme za  rozhovor a prajeme mu ešte veľa šťastných kilometrov. A vy sa môžete tešiť na ďalšie zaujímavé  autá v naších rozhovoroch zo série #Autainstagramu.