#Autainstagramu: Vždy, keď si sadnem do toho auta, poviem: „Pane Bože, ďakujem“

 

Vitajte pri prvom rozhovore z našej série #autainstagramu kde sa budeme rozprávať s majiteľmi o ich zaujímavých autách. Ako prvý naše pozvanie prijal Miloš A.K.A DJ Mikky.

 


Rozhovor:

 

Ahoj, mohol by si nám na úvod stručne charakterizovať svoje auto?

 

Tak Ferrari Pista? Hmm, je to proste raketa na kolesách. Z 0-100 za cca 2,8 sekundy, keď s ňou obiehaš akékoľvek auto, tak si myslíš, že všetci naokolo stoja.

Čo ťa viedlo ku kúpe tohto auta?

 

Ku kúpe ma viedol môj detský sen, kedysi, keď som mal 18 rokov, ma známy previezol na 430tke a od toho času som si povedal, že raz áno, chcem Ferrari . Proste Ferrari je Ferrari, pojem vo svete superšportu . Kým som sa ale dostal k Piste, tak najskôr som mal Lamborghini Hurracan, potom Ferrari 488 a teraz Ferrari Pista. Ako, to lambo nie je zlé, ale pre porovnanie, ten Huracan môže šoférovať aj moja babka, dedo i deti. Je to úplna pohodička auto a v 4×4 aj bezpečné, zatiaľ čo Ferrari môže šoférovať iba človek, čo má niečo odjazdené, nejaké skúsenosti už, lebo to je úplne iná liga. Je to proste formula . Takže pre to všetko vyhralo Ferrrari. Lebo detský sen a F je F . Inak, pre porovnanie je Pista, myslím že najmenej o 30%, lepšia, ako obyčajná 488tka.

 

V čom vidíš najväčšie nevýhody a naopak najväčšie výhody Ferrari 488 Pista?

 

Nevýhodu u Ferrari som zatiaľ nenašiel, no výhod to má strašne veľa. Máte tam 5 režimov jazdy, kontrolovaný drift, magnetické odpruženie i zdvíhanie podvozku. Samozrejme, všetko je za príplatok, ale v pohodlnom režime je to auto mäkšie, ako akékoľvek SUV . Ľudia vravia, že také auto na naše cesty jednoducho nie je a bla bla bla. Pravdou je, že to vravia hlavne tí, ktorí v tom nikdy nejazdili.

Určite mnoho ľudí zaujíma, aké sú prevádzkové náklady na takéto auto. Akú sa ti podarilo dosiahnuť najnižšiu a najvyššiu spotrebu paliva? A ako najrýchlejšie si na ňom išiel?

 

Tak Ferrari je asi jediné auto, ktoré nemá systém na zaznamenávanie spotreby, čiže keď chceš vedieť, koľko to žerie, tak treba natankovať full nádrž, urobiť cca 300 km v kombinovanej jazde a máš to zrátané, ale naozaj som to urobil a vyšlo mi to na nejakých 16,7 l/ 100 km, ale keď mu „kúriš“ nonstop, tak asi jeden km – jeden liter. Maximálku som išiel na tom 327 km/h, ale myslím, že to auto ide niekde až okolo 360 km/h. Proste to auto ťahá stále, ako to ide z 0 na 100, tak to ťahá rovnako z 200 na 300, proste je to taká motorka na štyroch kolesách.

Ako je to so servisom Ferrari 488 Pista?

 

Servis máte 7 rokov bezplatný, záruka je 3 roky. Po troch rokoch si ju môžete predĺžiť na ďalšie dva na všetko a po tých 5tich si ju znova môžete predĺžiť na ďalších 5 rokov, ale už iba na motor, prevodovku, riadenie bez obmedzenia kilometrov, takže v tomto je Ferrari jedinečné. Gumy meníte, no záleží, koľko človek na tom najazdí. Ja tak v priemere na sezónu 22 000 km, takže výmena gúm je potrebná.

Servisuje sa iba vo Ferrari. Jasné, že za brzdové platničky platíš, predné stoja  okolo  1 200 € a inak nič. Vozíš sa, treba iba € na benzín a cca 350 000 € na jeho kúpu 😀 a už nič. Réžia menšia ako u Mercedesu.

Používaš ho na daily jazdenie, alebo je to iba víkendovka? Koľko kilometrov si s ním už najazdil?

 

Jazdím viac na 488tke Spider, Pista je len tak, na nedeľnú kávičku, ale určite to chcem časom predať a ísť do F8 Tributo. Na 488 som najazdil 22 000 km a s Pistou cca 5 000 km.

 

Keď si to zoberieš s odstupom času, nemal si už takú myšlienku, že si si mohol kúpiť radšej niečo iné?

 

No myslím, že pri F ostanem. Keby si znova mám niečo kúpiť, tak to bude zasa Ferrari. Kebyže idem do Lamborghini, asi by to bol krok späť, aj keď Lambo je tiež výborne, ale zasa pre porovnanie, servisný interval na Lambe pri výmene oleja je 15 000 km a nie je to v cene, takže platíš servis Lamba okolo 1 300 €. Ferrari má servisný interval 20 000 km, alebo jeden rok. Vymenia ti olej a všetko okolo toho máš za free, čiže 7 rokov bezplatný servis.

Čo pre teba znamená Ferrari 488 Pista?

 

Pista, alebo len keď si zoberieme Ferrari, tak to je proste životný štýl a v tom aute sa cítim naozaj skvelo. Má nádherný dizajn, jazdné vlastnosti, proste všetko. Takže ďakujem Bohu za to všetko, že mi splnil môj „malý veľký“ sen, čiže každý jeden krát, keď si sadnem do toho auta, poviem: „Pane Bože, ďakujem.“

 

Bonusová otázka: Máš nejaký zaujímavý zážitok s políciou?

 

S policajtmi?  No jasné 😀 zastavili ma zopár krát už, ale raz že policajt: „Pane, viete, prečo sme vás zastavili?“ A ja s úsmevom: „No preto, lebo som vám to dovolil.“ 😀 Oni úsmev a vravia: „No hej, na tej Kii ani keby ste išli na spiatočke, by sme vás nedobehli. Ale teraz vážne. Viete, museli sme vás zastaviť, lebo sme také auto videli len na youtube, tak sme si ho chceli poriadne obzrieť.“ 😀


Miloša môžete sledovať na Instagrame pod menom: @milos_ferletak
Milošovi samozrejme ďakujeme za rozhovor a prajeme mu ešte veľa šťastných kilometrov . A vy sa môžete tešiť na ďalšie zaujímavé  autá v naších rozhovoroch.