Test: Mercedes-Benz E All-Terrain – Škodná v revíri Audi

Dlhoročnou neohrozenou stálicou na trhu terénnych kombi bola Audi A6 Allroad. Minulý rok na jeseň sa v jej revíri ocitli hneď dve škodné. A to Volvo V90 Cross-Country a nami testovaný Mercedes-Benz E All-Terrain.

Automobil na test nám zapožičala spoločnosť Motor-Car Banská Bystrica.


Možno si kladiete otázku, načo je komu takéto auto, veď predsa ak chcem ísť do terénu, kúpim si SUV. Z časti je to tak. Mercedes však prináša alternatívu pre ľudí, ktorí chcú veľký rodinný priestor, prémiovosť, všestrannosť a majú už po krk presýtený trh s SUV-čkami. All-Terrain im vtom určite vyhovie.

Mercedes E All-Terrain rozpoznáte od klasického E Combi hneď na prvý pohľad. Prezrádzajú ho disky, ktoré sú špeciálne navrhnuté pre tento model. Ďalej masívne oplastovanie karosérie, zakrytovanie podvozku a predná maska, ktorá dotvára robustný look. Aj napriek týmto odlišnostiam si E All-Terrain stále zachováva eleganciu a gráciu, čo veľmi oceňujem.

Pod kapotou nášho testovacieho modelu bol dieslový štvorvalec 220d s výkonom 143kW/194 koní a 400Nm točivého momentu. Tento motor je úplne prvý člen z rodiny novej generácie motorov. Inžinieri citeľne zapracovali na odhlučnení a na hospodárnosti. Do nedávna bol tento agregát jediný v ponuke. Teraz si záujemcovia môžu zvoliť vrchol dieslovej ponuky a to 6 valec s výkonom 258 koní. Na palube All-Terrainu vládne veľmi pokojná atmosféra aj pri vyšších rýchlostiach. Ruku k dielu prikladá tiež 9-stupňová automatická prevodovka 9G-TRONIC, ktorá radi zamatovo. Šperkom celého auta je vzduchový podvozok. Ten dokáže posádku hýčkať nevídaným komfortom. Špeciálne pre tohto medveďa bol vyvinutý jazdný režim All-Terrain. Po aktivácii tohto režimu sa podvozok zdvihne o 20mm na konečných 156mm. Po prekročení rýchlosti 35km/h si auto postupne sadne na svoju štandardnú výšku. Zmení sa tiež odozva na plynový pedál a zásahy asistenčných systémov. Okrem tohto offroadového režimu, si môžete tiež podľa potreby zvoliť režim Eco, Comfort a Sport. Po prepnutí do Športu výrazne stuhne podvozok, riadenie a prevodovka je ochotnejšia s podradzovaním a drží motor viac pod krkom. Optimálne nastavenie ponúka režim Comfort, kedy je všetko nastavené tak, ako sa patrí na charakter tohto vozidla.

Ak si myslíte, že štvorvalec musí bojovať zo skoro 2 tonovým kolosom, nie je to tak. Samozrejme, je nepísaným pravidlom, že srdcom takéhoto auta musí byť 6 valec, ale mne v tomto prípade vôbec nechýbal. Motor ponúka slušnú dynamiku a bezkonkurenčnú spotrebu. Veď trasu Žilina-Banská Bystrica som absolvoval so spotrebou 5,2 litra. Jednoducho s týmto agregátom sa budete pohybovať  bez problémov v okolí 6 litrov na 100km. Aj tento fakt prispieva k tomu, aký je All-Terrain praktický. Môžete ho využívať na dovolenky s rodinou. Nezľakne sa ľahšieho terénu, či už prejazdu po lúke, na snehu alebo po lesnej ceste ku chate. Jazdnými vlastnosťami by som toto Ečko prirovnal k poslušnému psíkovi. Kam ho nasmerujete, tam ide. Za volantom All-Terrainu ste s prehľadom pánom každej situácie.

Spracovanie a kvalita použitých materiálov je brilantná. V našom prípade bolo v inetriéri, len minimum príplatkov, ale aj tak pôsobil veľmi luxusne. Vôbec mi nechýbali digitálne budíky a podobné “frajerinky”. Dokonca by som povedal, že klasické analógové budíky sú lepšia voľba. Veľkú pochvalu si zaslúžia perfektné displeje s vysokým rozlíšením. Pre mňa menším nedostatkom sú predné sedačky, ktoré síce sú veľmi pohodlné, ale pre mňa neposkytujú dostatok opory v oblasti stehien (je možné, že to závisí od postavy). Tiež nie som zástancom použitého klavírneho laku, ktorý je náročný na údržbu. Čo ma najviac ohromilo v interiéri, je možnosť nastavovať si ambientné osvetlenie v 64 rôznych farbách a skvelá 360 stupňová kamera, ktorej obraz je dokonalý. Čo je pri rodinnom kombi tým najpodstatnejším, je samozrejme batožinový priestor. V tomto prípade má 640 l. To je hodnota, ktorá už naozaj uspokojí rodinné potreby. Čo je veľmi dôležité, je aj priestor na zadných sedadlách, kde nie je problém s miestom v oblasti kolien či hlavy. Pri All-Terraine doslova rodinný faktor kričí: “Chcem ťa.”

Keď Mercedes predstavil svoju novú triedu E, okamžite patrila k najinteligentnejším autám na trhu. Aj v prípade All-Terrainu je to tak. V cenníku si môžete svoje autíčko naložiť azda všetkými systémami, ktoré sú dostupné a doposiaľ vyvinuté. A musím povedať, že aj fungujú bezchybne. Preto nebudem rôznych asistentov ani vymenúvať, pretože by sa dal o nich napísať kľudne ďalší článok. Čo sa brilantnej techniky týka, spomeniem dve veci, ktoré mňa osobne priviedli do nemého úžasu. Na prvom mieste sú Multibeam LED svetlá. Tieto svetlá s funkciou vyrezávanie a prisvecovania do zákrut, patria k tomu najlepšiemu na trhu. Vďaka tejto technike zažijete deň v noci. Sledovať to, ako fungujú je pastva pre oči.

Čo ma ďalej dostalo, je veľmi nezvyčajný parkovací asistent. Na parkovací manéver potrebujete iba svoj inteligentný telefón a aplikáciu Parking Pilot. Potom už len stačí zahájiť parkovací manéver, vystúpiť z auta a krúžiť prstom dokola po displeji, až kým auto samo nezaparkuje. Sám som tento asistent vyskúšal a naozaj pracuje skvele. Myslím si, že toto je hračka pre správneho chlapa, ktorý sa doposiaľ nenápadne hrával iba so synovým autíčkom na diaľkové ovládanie.


Cenovka nášho testovacieho vozidla sa ustálila na sume 70 000€ a to ani zďaleka nebola plná výbava. Ale za seba musím povedať, že mi tu nič nechýbalo a až dokonca vyhovovalo. Interiér nie je zbytočne prezdobený a pretechnizovaný. Lepšie, ako sa hovorí 100x čítať alebo počuť, je navštíviť Motor-Car Banská Bystrica a nakonfigurovať si svoj Mercedes podľa svojich túžieb a predstáv.

 

Záver:

Zhrniem to do jednej výstižnej vety. Podľa mňa by každé rodinné, praktické a prémiové kombi malo byť All-Terrain.

Video:

 

Motor-Car Banská Bystrica, spol. s r.o.

Zvolenská cesta 48
Telefón: +421 48 47 11 303

Email: v.zastavkova@motor-car.sk

www.motor-carbb.sk

Galéria:

Foto: Daniel Minárik

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.