Honda odhalila technické detaily doteraz najvyspelejšieho modelu CR-V

  • Nová generácia ocele s mimoriadne vysokou pevnosťou prispieva k doteraz najľahšiemu a najtuhšiemu podvozku CR-V a následne k zlepšenej odolnosti voči nárazom
  • Úplne nové odpruženie zabezpečuje pohodlie a dynamiku zameranú na vodiča 
  • Systém AWD od Hondy, pracujúci v reálnom čase, zlepšuje kompatibilitu s rôznym stavom ciest a zlepšuje spotrebu paliva
  • Honda CR-V je teraz vďaka oceňovanej konštrukcii karosérie „ACE™“ a zdokonaleným bezpečnostným technológiám bezpečnejšia ako kedykoľvek predtým

Vďaka od základov prepracovanému komplexnému dizajnu a technologickému prístupu, sa nová Honda CR-V vyznačuje najsilnejším a najsofistikovanejším podvozkom v histórii tejto značky. Platformu s vysokou tuhosťou a nízkou zotrvačnosťou sa podarilo vyrobiť vďaka novej konštrukcii karosérie, v ktorej sú využité moderné ľahké materiály s vysokou pevnosťou v ťahu.

Honda CR-V bola špecificky vyladená tak, aby spĺňala nielen európske normy, ale aby vodičom poskytla aj úžasné jazdné vlastnosti, sebadôveru a komfort, ktorý cítiť aj pri jazde vysokou rýchlosťou.

V reálnom čase pracujúci systém AWD ponúka dynamickejšie vlastnosti pri prejazde zákrutami a pomáha aj pri stúpaní do kopca. Aj nové odpruženie a systémy riadenia poskytujú prvotriednu dynamiku jazdy, podporovanú špičkovými systémami aktívnej a pasívnej bezpečnosti od spoločnosti Honda.

Zdokonalené metalurgické a výrobné procesy

Nová generácia za tepla lisovanej ocele s mimoriadne vysokou pevnosťou sa v novej Honde CR-V použila prvýkrát a tvorí 9 % konštrukčného rámu nového modelu. Výsledkom je zvýšená pevnosť v oblastiach najviac namáhaných pri náraze a zároveň aj znížená celková hmotnosť podvozku.

Kombinované použitie vysoko pevných ocelí 780 MPa, 980 MPa a 1500 MPa dosiahlo v novej CR-V 36 % , pričom v predchádzajúcom modeli to bolo len 10 %. Táto kombinácia vynikajúcich materiálov a sofistikovaných inžinierskych procesov viedla aj k 35 % zvýšeniu tuhosti v ohybe a 25 % zvýšeniu torznej tuhosti.

Súčasťou procesu zostavovania karosérie je inovatívna vysoko účinná technika spájania, pri ktorej sa najprv zostaví celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a napokon spoje. Táto výrobná technológia sa prieči konvenčnej metóde montáže rámu karosérie, ale významnou mierou prispieva k jeho celkovej tuhosti.

Hodnotná dynamika a exemplárny komfort

Úplne nové odpruženie dopĺňa nárast tuhosti karosérie a prispieva k najviac na vodiča zameranej dynamike v histórii modelu CR-V. Voči jeho predchodcovi sa zlepšil jazdný komfort a nové mechanické nastavenie je navrhnuté tak, aby bolo vhodné pre akýkoľvek stav povrchu ciest.

Predné odpruženie so vzperou MacPherson s dolným ramenom zabezpečuje vysokú priečnu tuhosť pre lineárne ovládanie a malú pozdĺžnu tuhosť pre optimalizovaný súlad pri jazde. Usporiadanie nového viac prvkové zavesenie poskytuje zvýšenú geometrickú stabilitu pri predvídateľnej jazde vysokou rýchlosťou, vynikajúci jazdný komfort a lineárnejšie ovládanie v spojení s elektrickým posilňovačom riadenia.

Samotné riadenie tvorí systém dvojpastorkového hrebeňového riadenia s elektrickým posilňovačom a meniteľným prevodom, ktorý je v tomto CR-V pre európsky trh špeciálne doladený tak, aby poskytoval výnimočnú spätnú väzbu, zlepšenú linearitu, plynulosť a presnosť.

Tuhý zadný stabilizátor umožňuje ostrejšie vjazdy do zákrut a zmenšuje klopenie karosérie a nová, pružne uložená plávajúca konštrukcia pomocného rámu, zlepšuje izoláciu hluku v porovnaní s predchádzajúcim modelom CR-V. Vpredu aj vzadu sú namontované hydraulické puzdrá pruženia, štandardne používané v luxusných vozidlách, vďaka ktorým sa dosiahla vynikajúca izolácia pri jazde a zlepšilo sa potláčanie vibrácií podvozku.

Asistent agilnej jazdy (AHA) a systém AWD v reálnom čase

Asistent agilnej jazdy (AHA) od Hondy je do CR-V zabudovaný prvýkrát. Elektronický systém stabilizácie je špeciálne upravený pre Európu tak, aby zodpovedal typickému stavu povrchu vozoviek a štýlom jazdy. Na vstupy do riadenia reaguje jemnou a diskrétnou pomocou kvôli zvýšeniu bezpečnosti a plynulejšiemu, predvídateľnejšiemu správaniu vozidla vrátane stabilného prechádzania ostrých zákrut a zmene jazdných pruhov na kruhových objazdoch pri nízkych aj vysokých rýchlostiach.

Najnovšia technológia pre pohon všetkých kolies od Hondy – „AWD v reálnom čase, s inteligentným systémom riadenia Intelligent Control System™“ – sa do novej Hondy CR-V dodáva ako výberová možnosť. Výsledkom aktualizácií softvéru systému AWD je schopnosť odoslať na požiadanie až 60 % krútiaceho momentu zadným kolesám, hlavne pri strmom stúpaní. Rozdelenie krútiaceho momentu môže vodič sledovať na ukazovateli na prístrojovom paneli. Systém prostredníctvom revízií kalibrácie ponúka aj dynamickejšie vlastnosti v ostrých zákrutách cez spätnú väzbu od snímačov rýchlosti zatáčania a riadenia.

Najlepšie bezpečnostné vlastnosti v odvetví

Ako vo všetkých vozidlách od spoločnosti Honda, aj v novej platforme CR-V je zabudovaná exkluzívna nová generácia konštrukcie karosérie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), ktorej súčasťou je prepojená sieť predných rámov s cieľom absorbovať a vychýliť energiu pri čelnom náraze. Systém Hondy nebol vytvorený len s myšlienkou na „vlastnú ochranu“, ale aj s cieľom minimalizovať poškodenie iných vozidiel v prípade čelnej kolízie prostredníctvom inžinieringu „kompatibility“, ktorý absorbuje energiu nárazu a cez niekoľko záťažových trás ju odchyľuje okolo priestoru pre cestujúcich v automobile Honda.

Pasívny bezpečnostný systém ACE™ tvorí doplnok balíka aktívnej bezpečnosti Honda Sensing® a asistenčných technológií CR-V, ktoré sú namontované vo všetkých verziách. Patrí sem systém pre udržanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, systém varovania pred čelnou kolíziou a brzdový systém na zmiernenie následkov nehody.

Prvé dodávky najnovšej Hondy CR-V do Európy sa očakávajú na jeseň 2018, pričom už od začiatku bude k dispozícii 1,5-litrový benzínový motor VTEC TURBO a hybridné modely budú nasledovať začiatkom roku 2019.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *