Auto z najdivokejších snov. Elektrický Ford Mustang prichádza

Spoločnosť Ford po prvýkrát po 55 rokoch rozširuje rodinu modelov Mustang. Slávny kôň vstupuje do elektrického veku v podobe úplne nového, čisto elektrického SUV Mustang Mach-E, ktorý sa zrodil z rovnakých slobodných ideálov, ktoré inšpirovali najpredávanejšie športové kupé na svete.

 

Mustang reprezentuje slobodu, pokrok, rýchly výkon a štipku rebélie. Mustang je teraz pripravený prehodnotiť tieto myšlienky a prináša výkonnú elektrickú budúcnosť, priestor pre rastúce potreby zákazníkov a pokročilé bezdrôtové aktualizácie, ktoré neustále vylepšujú vozidlo.

„Na úplne prvom autosalóne v Detroite Henry Ford povedal, že pracuje na niečom, čo spoločnosť zasiahne ako blesk z jasného neba,“ povedal Bill Ford, výkonný predseda spoločnosti Ford Motor Company. „Bol to Model-T. Dnes spoločnosť Ford Motor Company s hrdosťou predstavuje auto, ktoré nás znova zasiahne ako blesk z jasného neba. Úplne nový, čisto elektrický Mustang Mach-E. Je rýchly. Je s ním zábava. Prináša slobodu. Pre novú generáciu majiteľov Mustangu.“

 

Spoločnosť Ford oživila Mustang Mach-E prostredníctvom vývojového procesu zameraného výlučne na potreby a želania zákazníkov. Výsledkom je elegantné a nádherné SUV, v ktorom si možno užiť oduševnenú jazdu a ovládanie, a okrem toho aj najmodernejšiu technológiu pripojených vozidiel, vďaka ktorej sa Mustang Mach-E neustále zlepšuje.

 

Mustang Mach-E príde na trh koncom roka 2020. K dispozícii bude s akumulátorom so štandardným a rozšíreným dojazdom, a to buď s pohonom zadných kolies alebo s pohonom všetkých kolies s motormi s permanentnými magnetmi. Mustang Mach-E vybavený akumulátorom s predĺženým dojazdom a pohonom zadných kolies bude mať čisto elektrický dojazd až 600 km, vypočítaný pomocou celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP). Vo verzii s pohonom všetkých kolies a predĺženým dojazdom bude mať Mustang Mach-E výkon 337 koní (248 kW) a krútiaci moment 565 Nm.

Spoločnosť Ford tiež ponúkne špeciálnu výkonnú verziu. Mustang Mach-E GT zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd, odhadovaný výkon bude 465 koní (342 kW) a krútiaci moment 830 Nm.2

 

„Mustang Mach-E je jedno z najúžasnejších vozidiel, aké spoločnosť Ford predstavila,“ povedal Stuart Rowley, prezident spoločnosti Ford of Europe. „Toto na mieru vyrobené, čisto elektrické vozidlo je jedinečné, ale stále je to bezpochyby Mustang a pre zákazníkov v Európe prichádza v pravý čas.“

 

Výkon dáva slovu „elektrifikácia“ nový význam

Mustang Mach-E ponúka tri jedinečné režimy jazdy – Whisper, Engage a Unbridled. Každý ponúka jemne prispôsobenú dynamiku jazdy so zreteľným zmyslovým zážitkom. Medzi vlastnosti patrí prispôsobená odozva vozidla, ako napríklad športovejšie ovládanie riadenia, náladové osvetlenie, zvuky pre autentický zážitok z jazdy v čisto elektrickom vozidle a dynamické animácie na prístrojovej doske, ktoré sú prepojené s jazdnými vlastnosťami.

 

Pri rozbiehaní vozidla systém pohonu všetkých kolies nového modelu Mach-E prenáša krútiaci moment nezávisle na prednú a zadnú nápravu, aby zaistil pôsobivé zrýchlenie a lepšiu ovládateľnosť oproti modelu s pohonom zadných kolies. Spoločnosť Ford vyladila tento systém tak, aby malo vozidlo vynikajúcu trakciu na ceste a dôsledne otestovala vozidlo na mokrých a zasnežených cestách, takže ani v klzkom prostredí vodič nestratí kontrolu nad vozidlom.

 

 

Okrem vražedného zrýchlenia bude Mustang Mach-E k dispozícii s úplne novými hliníkovými strmeňmi Brembo Flexira, ktoré si zachovávajú funkčnosť pevných strmeňov, pričom majú rozmery plávajúcich strmeňov. Mustang Mach-E GT je tiež vybavený tlmiacim systémom MagneRide®, čo je technológia adaptívneho zavesenia kolies, ktorá zdokonaľuje priľnavosť na ceste a súčasne zaisťuje vzrušujúcu a pohodlnú jazdu.

 

Bezproblémová technológia, ktorá sa ľahko prispôsobí vášmu životnému štýlu

V modeli Mustang Mach-E sa predstaví systém komunikácie a zábavy SYNC® novej generácie s elegantným a moderným rozhraním, ktoré využíva strojové učenie na rýchle zistenie preferencií vodiča a časom sa vďaka pokročilým bezdrôtovým aktualizáciám dokonca zlepšuje. 15,5-palcová obrazovka a jednoduché rozhranie systému SYNC nasledujúcej generácie neobsahuje komplikované menu, čím sa uľahčuje prístup k funkciám dotykovým ovládaním, gestami potiahnutia a uchopenia, ktoré pozná každý majiteľ smartfónu.

Systém SYNC nasledujúcej generácie umožňuje pripojenie prostredníctvom cloudu a rozpoznávanie bežnej reči. V porovnaní so systémom SYNC 3 má dvojnásobný výpočtový výkon, aby bola navigácia, prehrávanie hudby a pripojenie smartfónu k vozidlu rýchlejšie a jednoduchšie.

 

 

Modely z limitovanej edície First Edition budú k dispozícii v konfigurácii s pohonom všetkých kolies s predĺženým dojazdom, s exkluzívnou metalickou modrou farbou Grabber Blue, s panoramatickou strechou po celej dĺžke, s kontrastným prešívaním sedadiel a s panelmi prahov s označením „First Edition“.

 

A napokon, nastupovanie a naštartovanie modelu Mustang Mach-E je ľahké a bezproblémové vďaka technológii „Telefón ako kľúč“, ktorá sa po prvýkrát predstavuje v modelovom rade Ford. Vozidlo dokáže zaznamenať smartfón zákazníka cez Bluetooth. Po priblížení sa Mustang Mach-E odomkne a umožní jazdiť bez toho, aby vodič musel vytiahnuť telefón z vrecka alebo použiť diaľkový ovládač. Ak sa vám telefón vybije, vozidlo možno odomknúť zadaním záložného kódu na klávesnici na strednom stĺpiku. Samostatný kód zadaný na stredovom dotykovom displeji následne slúži na naštartovanie a riadenie vozidla.

 

Technológia akumulátora zaistí bezproblémovú jazdu aj nabíjanie

Mustang Mach-E bude k dispozícii vo verzii so štandardným dojazdom (lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 75,7 kWh) aj s predĺženým dojazdom (akumulátor s kapacitou 98,8 kWh). Cieľový dojazd podľa WLTP bude až 600 km pre verziu s pohonom zadných kolies.

Tieto pokročilé akumulátory obsahujú 288 lítiovo-iónových článkov v prípade vozidla so štandardným dojazdom, prípadne 376 lítiovo-iónových článkov pre verziu s predĺženým dojazdom. Akumulátor je navrhnutý tak, aby bolo možné maximalizovať priestor v interiéri a optimalizovať dynamiku jazdy s nízko položeným ťažiskom. Nachádza sa v podlahe medzi nápravami vozidla – a testuje sa pri extrémnych teplotách až do –40 stupňov Celzia. Akumulátor je zaistený vo vodotesnom puzdre a obložený ochrannou vrstvou proti nárazu. Akumulátor využíva moderný systém aktívneho ohrievania a chladenia kvapalinou, ktorý slúži na reguláciu teploty, zaistenie optimalizovaného výkonu v nepriaznivom počasí a na skrátenie času nabíjania.

 

Keďže majitelia elektromobilov nabíjajú až z 80 % doma, spoločnosť Ford ponúka riešenie Ford Connected Wallbox, ktoré má v porovnaní s typickou domácou zásuvkou až päťnásobný nabíjací výkon – zákazníci môžu za hodinu nabíjania zvýšiť priemerný dojazd o 62 km – v prípade vozidla s predĺženým dojazdom a pohonom zadných kolies. Nabíjací kábel pre domácnosti Ford Home Charge Cable, ktorý sa dodáva s vozidlom, dokáže po pripojení do bežnej európskej domácej zásuvky zvýšiť odhadovaný priemerný dojazd o 14 km za hodinu nabíjania.

 

 

 

Autor: Ford Slovensko