Kings are back : BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition

Divízia BMW M GmbH sa pustila do zdokonaľovania vlastností svojich vysokovýkonných automobilov v segmentoch luxusných vozidiel Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupé s rozsiahlymi úpravami výkonu, vzhľadu a digitalizácie. Nové modely BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition sa môžu pochváliť novým motorom V8 s technológiou 48 V a maximálnym výkonom 460 kW (625 k), vynovením dizajnu exteriéru a najnovšou generáciou ovládacieho a obslužného systému iDrive doplnenou o zakrivený displej BMW Curved Display a operačný systém BMW Operating System 8.

Vylepšenia systému pohonu a jeho elektrifikácia vedú k ešte intenzívnejšiemu nárastu výkonu. Svieže dizajnové akcenty zdôrazňujú dynamickú a extravagantnú auru oboch modelov. Digitálna technológia nielen optimalizuje ovládanie, ale prináša aj pokroky v oblasti automatizovaných jazdných a parkovacích systémov.

 

Prvé vysokovýkonné modely od BMW M GmbH vybavené 48 V technológiou

Najnovšia generácia technológie pohonu v nových modeloch BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition predstavuje debut 48 V technológie vo vysokovýkonných modeloch značky. Elektromotor integrovaný do kompaktného telesa osemstupňovej automatickej prevodovky M Steptronic poskytuje dodatočný výkon až 9 kW (12 k) a krútiaci moment 200 Nm, pričom funguje aj ako štartovací generátor umiestnený priamo na kľukovom hriadeli. Potrebnú energiu dodáva 48 V batéria umiestnená v motorovom priestore. Batéria sa nabíja pomocou vysoko účinnej adaptívnej rekuperácie pri brzdení a pri spomaľovaní.

Novo zabudovaná 48 V technológia spája sily s novým motorom M TwinPower Turbo V8. Okrem priečneho výfukového potrubia dostal 4,4-litrový agregát zosilnený kľukový hriadeľ, zlepšené preplňovanie turbodúchadlom, nové sacie potrubie a optimalizovaný systém rozvodu oleja, ako aj proces separácie oleja. Pohonná jednotka poskytuje maximálny krútiaci moment 750 Nm medzi 1 800 až 5 800 ot./min. a generuje maximálny výkon 460 kW (625 k) pri 6 000 ot./min.

Ostrejšia odozva a vysokootáčkový charakter motora V8 spolu s dodatočným výkonom elektromotora posúvajú výkonnostné atribúty, ktorými sa automobily M dlhodobo vyznačujú, na ešte vyššiu úroveň. Nové modely BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition zrýchlia z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Očarujúcejší charakter pohonného systému sa zreteľne prejavuje aj pri prudkom zrýchlení. Štandardný výfukový systém M Sport s elektronicky ovládanými klapkami pridáva k zážitku z výkonu so vzrušujúcim zvukom jazdy ďalší rozmer. K zlepšeniu výkonu benzínového motora prispievajú aj nové katalyzátory.

Presný prenos sily: nová osemstupňová prevodovka M Steptronic so softvérom Drivelogic, nové nastavenie systému pohonu všetkých kolies M xDrive, aktívny M Diferenciál

Výkon motora sa prenáša do novej verzie osemstupňovej prevodovky M Steptronic so softvérom Drivelogic, ktorá v automatizovanom aj manuálnom režime ponúka výber z troch nastavení radenia. Medzi novinky patrí okrem iného aj nové nastavenie a ostrejší chod radenia.

Ďalším príspevkom k výraznému výkonu, ktorý ponúkajú nové modely BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition, je novo upravená verzia systému pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý spolupracuje s aktívnym M Diferenciálom na zadnej náprave. Ponuka M Setup umožňuje vodičovi prepnúť zo základného nastavenia 4WD do režimu 4WD Sport, ktorý umožňuje zažívať kontrolované drifty rozdelením výkonu s výrazným uprednostňovaním zadných kolies.

 

Presné nastavenie podvozka ponúka maximálne zaručený výkon

Štruktúra karosérie a uloženia podvozka majú výnimočne tuhú konštrukciu, ktorá zaisťuje, že oba modely zvládajú pre značku M charakteristickú zmes dynamiky, obratnosti a precíznosti. Systémy pruženia a tlmenia im zároveň umožňujú ponúkať výnimočnú šírku schopností od športových, až po maximálny komfort počas cestovania na dlhé vzdialenosti. Hodnoty zbiehavosti na zadnej náprave dostali také úpravy, aby pri vysokých rýchlostiach poskytovali viac rovnováhy a stability.

Štandardná špecifikácia zahŕňa adaptívne M odpruženie Professional s prepracovanými elektronicky riadenými tlmičmi a aktívnym potláčaním nakláňania. Zmenené nastavenie prevodu riadenia sa prejavilo na úprave prevodového pomeru riadenia M Servotronic, ktorý ešte viac prispieva k ostrej dynamike ovládania. Brzdy M Compound spolupracujú s najnovšou generáciou integrovaného brzdového systému v konfigurácii špecifickej pre modely M, ktorá dáva vodičovi možnosť nastavenia dvoch úrovní prejavov brzdového pedála.

 

Namiesto toho, aby bol systém pohonu všetkých kolies M xDrive a aktívny M Diferenciál prepojený iba so stabilizačným systémom DSC (Dynamic Stability Control) ako predtým, tak v nových modeloch BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition prvýkrát spolupracuje aj s obmedzením preklzu kolies umiestnenom pri rozvodovke. To zaisťuje ešte rýchlejšie a presnejšie reakcie na zmeny jazdnej situácie spolu s lepšou trakciou.

 

Moderný, digitálny, exkluzívny: M kokpit so zakriveným displejom BMW Curved Display

Srdce inovácií dizajnu interiérov nových modelov BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition tvorí zakrivený displej BMW Curved Display, ktorý dodáva kokpitu typickému pre vozidlá s označením M moderný a exkluzívny nádych. Tvorí ho 12,3-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s uhlopriečkou s veľkosťou 14,9 palca, pričom obe obrazovky využívajú jeden spoločný sklenený povrch. Dotykový displej stredového ovládacieho displeja umožňuje digitálne ovládanie mnohých funkcií, čo viedlo k výraznému zníženiu počtu tlačidiel a ovládacích prvkov.

Známy M koncept ovládania a obsluhy, nové digitálne služby

Koncepcia ovládania a obsluhy špecifická pre modely M obsahuje tlačidlo Setup pre priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, podvozka, riadenia, brzdového systému a pohonu všetkých kolies M xDrive. Množstvo obsahu zobrazovaného na displejoch možno tiež individuálne upraviť, rovnako ako aj úroveň zásahov asistenčných systémov vodiča. Po stlačení tlačidla M Mode na stredovej konzole si vodič môže vybrať medzi nastaveniami ROAD, SPORT a TRACK.

Okrem zakriveného displeja BMW Curved Display, so zobrazením údajov špecifických pre modely M, prináša najnovšia generácia systému BMW iDrive na báze operačného systému BMW Operating System 8 do modelov BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition aj nové digitálne služby. Štandardne dodávaný systém BMW Live Cockpit Professional obsahuje aj BMW head-up displej a cloudový navigačný systém BMW Maps doplnený o funkciu rozšírenej reality Augmented View. V momentoch, keď vozidlo stojí, si vodič a spolujazdec môžu na stredovom ovládacom displeji vychutnať obsah vysielaný službou YouTube, ako aj zo špeciálnej aplikácie Bundesliga určenej pre automobily.