Test: Škoda Octavia-Krása, na ktorú si treba zvykať

Najdiskutovanejšia, najkritizovanejšia. Taká je tretia generácia Škody Octavia po facelifte. Najkritizovanejšia je predná maska, ktorú tvoria akože “štyri” svetlá. Dizajnérom tohto faceliftu bol Slovák Jozef Kabáň, ktorý navrhol tento kontroverzný dizajn. Za mňa osobne odviedol skvelú prácu. Škode Octavii bolo skoro po každej modernizácii vyčítané, ako nudne vyzerá a možno aj preto si Octaviu ľudia škatuľkujú ako obyčajný služobák, alebo kus auta s veľkým kufrom.

Dnes je to  úplne inak. Octavia dostala slušnú dávku emócie a už to nie je len tak nejaká krabica na kolesách. Ďakujeme Jozefovi Kabáňovi (medzičasom sa stal šéf dizajnérom BMW) za novú  Octaviu, ktorú vytrhol z toho nudného sveta.


Vozidlo na test nám zapožičala spoločnosť IMPA Žilina, s.r.o.

Paleta motorov je pomerne veľkorysá. Na výber je zo šiestich benzínových a troch naftových jednotiek. Najvýkonnejší benzín 1.8 TSI disponuje výkonom 132kW/180koní a môže byť k dispozicii, ako jediný z ponuky aj s pohonom 4×4. Nám sa do rúk dostala verzia s motorom 1.4 TSI, s výkonom 110kW/150koní a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Naše vozidlo s agregátom 1.4 TSI a automatom DSG je zlatý stred ponuky a podľa mňa táto kombinácia dáva Octavii najväčší zmysel. Hlavne kvôli väčšej cenovej dostupnosti, kultivovanosti,  veľmi slušnej dynamike a úspornej prevádzke. S motorom 1.4 TSI sa dá jazdiť slušne, dynamicky a zároveň komfortne aj vďaka 7-stupňovej DSG-čke. Dynamickú jazdu na spotrebe až tak nepocítite. V kombinovanej prevádzke sa bez problémov dostanete na hodnotu 5,6 litra. Pri vyšších tempách si motor “cucne” zhruba o liter viac, čo je aj tak na auto týchto parametrov a rozmerov stále výborná hodnota.

Novú Octaviu sme vyskúšali okrem iného aj na trase Žilina-Terchová-Dolný Kubín. Tí, ktorí túto trasu poznajú, vedia, že táto cesta vie hlavne v zákrutách a kopcoch preveriť nejedno auto. Naše testované vozidlo si s touto cestou poradilo v celku výborne. Motor nestrácal silu ani v prudších stúpaniach. V zákrutách sa prejavila menšia nedotáčavosť, s ktorou sa treba naučiť pracovať. Po novom sa zadná náprava zväčšila o 3cm. Prekvapivo cieľom rozšírenia nápravy nebolo ovplyvniť jazdné vlastnosti, ale ide čisto o dizajnérsky prvok, ktorý má auto zozadu opticky rozširovať. Pri zadnej náprave ešte zostaneme. Je potrebné zmieniť, že viacprvkové zavesenie kolies zadnej nápravy môžete mať iba vo verziách s výkonom nad 110kW.  Adaptívne tlmiče si môžete priplatiť vo verziách nad 100kW. Čo sa komfortu týka,  na kvalitnejších cestách som nemal absolútne žiadne výhrady. Horšie je to na rozbitých komunikáciách, kedy sa do interiéru prenáša výraznejší hluk od kolies. Treba však podotknúť, že žiadne iné nedostatky som nezaregistroval.

Zmeny neobišli ani interiér. Síce na pohľad iba minimálne, ale sú tam. Hlavnou zmenou je nový stredový displej. V našom prípade úplne postačujúce rádio Bolero s uhlopriečkou 8″ a za príplatok 1748€ dostanete vrcholový navigačný systém Columbus (štandard vo výbave L&K) s uhlopriečkou 9,2″. Sklenený dizajn povrchu kapacitných displejov dodáva interiéru aj v našom prípade oveľa hodnotnejší vzhľad, ako tomu bolo doposiaľ. Celkovo celý interiér pôsobí hodnotne. Vďaka kvalitnému vypracovaniu a použitia množstva mäkčených plastov. Škoda len, že sa zabudlo na tvrdé plasty v oblasti kolien vodiča. Dôležitým vylepšením je tiež citeľné zväčšenie vzdušnosti a priestoru pre posádku. Na zadných sedadlách je dostatok priestoru aj pre vyšších pasažierov po všetkých smeroch. Dominantou, ako už býva u Octavie zvykom je batožinový priestor, ktorý má úctyhodnú hodnotu 590 litrov.

Cena základnej Octavie začína na  14 990€. Cena testovaného modelu vo výbave Ambition+ s niekoľkými príplatkami sa vyšplhala na sumu 23 316€.

Pre doplnenie informácii, tí, ktorí si myslia, že nová Octavia disponuje štyrmi svetlami sú na omyle. V skutočnosti sa jedná o jeden svetlomet, ktorý je povrchovo “predelený” plastovým prúžkom. Teraz môžete mať za príplatok tieto svetlá vybavené aj full LED technikou. My sme mali k dispozícii klasické halogény s LED denným svietením a full LED zadnými svetlami. Ani tie v tme nesklamali a svietia veľmi dobre.


Môj názor je taký, že kauzu okolo nového vzhľadu zbytočne nafúkli novinári po odhalení Octavie vo Viedni. Podľa mňa fecelift Škode Octavii rozhodne prospel. Každopádne odporúčam navštíviť showroom Impa a pozrieť si novú Škodu Octavia na vlastné oči. Možno aj vy, ktorí o nej pochybujete, zmeníte názor.

IMPA Žilina, s.r.o.

Pri rieke 795/3
Žilina – Strážov

Telefón: 0903 538 123

Mail: zilina@impa.sk

www.impa.sk

Galéria:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.