Test: Škoda Kodiaq – Prvý dospelý medveď z Mladej Boleslavi

V septembri minulého roka Škodovka predstavila svoje prvé veľké SUV, s názvom Kodiaq. Určite nebudem preháňať, keď poviem, že išlo o najočakávanejšie auto minulého roka. Koniec koncov, potvrdzuje to hlavne čakacia doba na zakúpené vozidlo. Ak sa totiž to rozhodnete, domov si zaobstarať tohto “macka”, kľudne si počkáte aj ¾ roka. My sa teraz pozrieme na to, či sa naozaj oplatí čakať.

Automobil na test nám zapožičala spoločnosť Impa Žilina.

Za vzhľadom Kodiaqu stojí teraz už bývalý šéfdizajnér Škody Jozef Kabáň. Práve tento človek dal vozidlám Škoda atraktívnejší vzhľad, a inak to nie je ani pri prvom veľkom plnohodnotnom SUV. Dizajn Kodiaqu je celý veľmi uhladený a decentný. Čo vám prvé udrie do očí, sú bočné linky a svetlá s detailmi, ktoré majú evokovať český krištáľ. Pri pohľade z boku si nemôžem pomôcť, ale vidím v tom aute Audi Q7, čo je z jednej strany aj dobre. Nedá sa nevšimnúť si, ako sa Boleslavská automobilka snaží predrať do prémiovej triedy. Pri Superbe a Kodiaqu si myslím, že už tam jednou nohou smeruje. Žiaľ automobilka Škoda stále robí školácke chyby.

Srdcom nášho Kodiaqu bol najvýkonnejší motor v ponuke, dieselový 2-liter TDI s výkonom 140 kW / 190 koní a točivým momentom 400 Nm. Tento motor je štandardne dodávaný so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Prevodovka na môj vkus často preradzuje, aj keď hladko. Nedá sa povedať, že by ste o nej ani nevedeli. Aj napriek tomu sa snaží spotrebu držať čo najnižšie. V kombinovanej prevádzke sme sa dostali bez problémov na 7,3 litra / 100 km. To je na auto týchto rozmerov a s takýmto výkonom akceptovateľná hodnota. Vďaka adaptívnemu podvozku DCC, si môžete zvoliť až 6 jazdných režimov. V Kodiaqu sme využívali najviac režim Comfort a Offroad. Pri komfortnom režime je Kodiaq nastavený presne tak, ako sa na auto tejto triedy patrí. Jazda je príjemne plavná a aj pri dynamickejšej jazde dokážete auto precítiť. Dostávate dostatok informácii na to, aby ste vedeli, kde sú limity. V režime Offroad celé auto zmäkne. Najviac cítite zmenu odozvy na plynový pedál. Vďaka spojke Haldex, si nemusíte s terénom robiť starosti. Vyskúšali sme aj kríženie náprav. Aj keď sa do takejto situácie asi žiadny majiteľ nedostane, Kodiaq si poradil s týmto problémom ukážkovo. V teréne sa len netreba báť auto preplynovať.  Limitom je iba svetlá výška 188 mm. Na tak veľké SUV by pár centimetrov navyše nebolo od veci.  Škoda Kodiaq svoje podvozkové kvality ukáže hlavne na spevnených, ale aj nespevnených cestách. Ostal som v nemom úžase, keď som sledoval ručičku tachometra akou rýchlosťou a s komfortom sa dokáže Kodiaq rútiť po lesnej ceste a stále je dobre ovládateľný. Toto je ten pravý tromf v rukáve Škody.

Škoda je patrične hrdá na svoje vynálezy, ktoré nazýva Simply Clever riešenia. Treba povedať, že ide o zlepšováky, ktoré vám naozaj dokážu uľahčiť život. Napríklad spomeniem odkladací priestor na nápoje, vďaka ktorému si fľašu s vrchnáčikom otvoríte iba za pomoci jednej ruky. Osvetlenie v kufri si môžete pohodlne vybrať a mať z neho šikovné svetielko s ktorým si posvietite na všetky zákutia vo vozidle. Najväčšou “vychytávkou” je vysúvacia ochrana hrán dverí. Od teraz, keď budete otvárať dvere, vysunie sa plastová ochrana a vy tak už hrany dverí nikdy neobijete. Tento šikovný vynález ocení hlavne rodina. Asi nejeden rodič pozná ten nepríjemný zvuk, keď jeho ratolesť narazí s dverami do iného auta. V Kodiaqu  je tento problém nadobro zažehnaný.


Svoju Škodu Kodiaq si môžete vybaviť množstvom systémov a asistentov. Už v základe je asistent núdzového brzdenia City. Taktiež v Kodiaqu môžete mať: asistent pre parkovanie s prívesom, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, sledovanie únavy vodiča, udržiavanie vozidla v jazdných pruhoch, príprava posádky pred zrážkou (automatické zatvorenie okien, utiahnutie pásov…). V prípade, že chcete mať svoje auto stále pod kontrolou, stačí si iba do svojho smartphonu stiahnuť aplikáciu Škoda Connect a budete mať všetky informácie o aute na jednom mieste. Za pochvalu určite stoja adaptívne svetla, ktoré svietia veľmi dobre a tiež sa spoľahlivo automaticky prepínajú diaľkove svetlá medzi stretávacími. Za zmienku stojí aj kvalitný príplatkový audio systém Canton, ktorý hrá naozaj dobre.

Interiér je veľmi podobný s Octaviou. Iné je iba umiestnenie výduchov klimatizácieokrasné lišty a pribudli odkladacie priestory, čo sa pri rodinnom SUV určite hodí. Celkovo interiér pôsobí veľmi pekne, ale aj v aute za 45 000€ (cena nášho test. vozidla) sa nachádzajú tvrdé plasty, ktoré v oblasti dverí vŕzgajú. Práve toto sú tie školácke chyby, na ktorých musí Škoda zapracovať, ak sa chce dostať vyššie. Oceňujem prehľadný multimediálny systém Smart Link s pekným rozlíšením. Stredový displej vytvára dokonalú symbiózu s lesklými prvkami interiéru. Perfektne tam zapadá, ale je tu veľké ALE. Lesklé plochy sú to, čo sa do rodinného auta nehodí. Stačí pár hodín používania a všetko od displeja až po okrasné lišty je pokryté odtlačkami prstov. Na ostrom slnku to môže nejednému pedantovi prekážať. Nuž, o interiér sa bude treba starať.  Kodiaq sa snaží tieto nedostatky odčiniť perfektnými pohodlnými sedačkami z brúsenej kože a priestorom na zadných sedadlách. Ešte som sa nestretol s autom, kde by v zadu bolo toľko miesta. Deti si môžu zahrať aj volejbalovi zápas :-).  Kodiaq ponúka tiež 7-miestnu konfiguráciu interiéru. Sedadlá v druhom rade sú iba núdzové, ale menšie deti preveziete. Objem kufra je 630 litrov, môžete si ho zväčšovať posúvaním zadných sedadiel.

 

Ak zvažujete kúpu SUV, ale neviete sa rozhodnúť, navštívte IMPA Žilina a skúste ako vám bude Kodiaq vyhovovať.

Záver:

Kodiaq spôsobil doslova ošiaľ na trhu. Za všetko hovorí počet budúcich majiteľov, ktorí už netrpezlivo čakajú, kedy si Kodiaqa zaparkujú vo svojej garáži. Mnoho ľudí si prvé veľké SUV objednali iba na základe obrázkov, bez toho, aby sa na ňom previezli alebo v ňom sedeli. Myslím si, že nikto kto sa rozhodne pre kúpu Kodiaqa nebude sklamaný. V tomto aute je zábava už len to sledovať ľudí ako sa za vami otáčajú. Lenže dokedy?

IMPA Žilina, s.r.o.

Telefón: 0903 538 123

Mail: zilina@impa.sk

www.impa.sk

Galéria:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.