TEST: Mitsubishi L200 2.2 DI-D – Robotník v novom smokingu

Presne pred dvom rokmi som testoval piatu generáciu pick-upu Mitsubishi L200. Už vtedy som si hovoril, že je zrelé na modernizáciu. L200 sa jej dočkala až tento rok. Nejde o žiaden facelift, ale rovno o novú generáciu. V tomto teste si ju bližšie predstavíme.

 

Za zapožičanie Mitsubishi L200 ďakujeme partnerovi testu, autorizovanému dílerovi Mitsubishi,
Alteria Motor Žilina.

 

Keď som prvý krát videl šiestu generáciu tohto pracovného pick-upu, padla mi sánka. Už na mňa nepôsobí ako výhradne úžitkové auto. Páči sa mi výrazná predná maska, vďaka ktorej sa L200 začleňuje do rodiny Mitsubishi. Určite ste si všimli množstvo použitého chrómu. Možno to nebude každému po chuti, ale podľa mňa mu dodáva hodnotu a eleganciu. Čo je v tejto triede veľmi fajn.

 

 

S výberom správnej motorizácie si hlavu lámať nemusíte. K dispozícii je iba jedna motorizácia a to naftový štvorvalec 2.2 DI-D s výkonom 110 kW/150 koní. Maximálny krútiaci moment je 400 Nm a k dispozícii je už od 1750 ot./min. Spriahnutý môže byť so 6-stupňovým manuálom, alebo 6-stupňovým automatom (piata generácia mala 5-stup. prevodovku).  My sme mali k dispozícii verziu s automatom. Na úvod by som povedal, že áno. Táto kombinácia motor a automat je super, či už na jazdu v teréne, meste, alebo na diaľnici. Samozrejme, musíte počítať s väčším hlukom, či už aerodynamickým, alebo od motora. Pri diaľničnej 130-tke motor točí príjemných 2200 ot./min., no hluk je už citeľný. Do 140-tky je to však ešte akceptovateľné. Pri vyšších rýchlostiach treba dať hlasnejšie rádio. 🙂 S čistým srdcom môžem povedať, že je na tom lepšie, ako predchádzajúca generácia, aj vďaka šiestemu rýchlostnému stupňu. Nečakajte však zamatové radenie prevodovky, je to jednoducho pracant. A mne sa to páči, som úplne spokojný. Nech to hučí, nech to neohrabane radí. O tomto je pick-up.  Auto pre chlapov. Motor poskytuje dostatočný výkon a dá sa s ním jazdiť aj svižne. Svižne, dokým nepríde záťaž. Mitsubishi deklaruje, že L200 odvezie až tonu nákladu. Priznám sa, že si neviem úplne predstaviť, ako si s tým poradí 150 koňový diesel. Možno v budúcnosti sa dočkáme aj silnejšej motorizácie.  Spotreba sa počas testu držala na čísle 11 litrov nafty. Čo vzhľadom k rozmerom a povahe auta nie je vôbec zlé.  Treba však povedať, že auto dostávalo zabrať, či už v meste, na diaľnici, alebo v teréne. Motor mal najazdených iba 500 km, čo na spotrebe tiež neuberie.  Myslím si, že pri ekonomickejšom zaobchádzaní sa bude dať dostať aj pod desať litrov.

 

 

Podvozok bol oproti predchodcovi mierne vyladený ku lepšiemu komfortu. Základom stále zostáva rebrinový rám so zadnou tuhou nápravou, odpruženou listovými perami. Už po prvých kilometroch potvrdzujem, že šiesta generácia L200 je naozaj komfortnejšia, aj keď ten zadok niekedy odskočí. Podvozok je schopný zvládnuť toho toľko, koľko mu naložíte. Najlepšie sa cíti v teréne, kde som neprestával žasnúť, aké nerovnosti a v akých rýchlostiach dokáže doslova ,,zožrať,,. Veľký palec hore za túto schopnosť. Keď sme pri teréne, je pochopiteľné, že L200 sa tam určite nestratí, veď má na to všetky predpoklady. So správnym obutím sa dokážete vyhrať prakticky všade. Primárne, L200 preferuje pohon iba zadnej nápravy. Tento pick-up som testoval na motocrossovej trati, kde ma milo prekvapilo, čo všetko zvládne iba s pohonom zadnej nápravy. V prípade potreby si môžete na otočnom ovládači pripojiť aj predok, alebo uzavrieť medzinápravový a zadný diferenciál. V  tom momente šoférujete tank, ktorý sa nezľakne akejkoľvek výzvy.

 

 

Keď už sa vybláznite v teréne a prejdete umývarkou, s L200 si môžete zájsť pokojne aj do divadla. Som toho názoru, že toto je najvšestrannejšie auto vôbec. Je pekné, je zábavné, je veľké pre rodinu, nebojí sa práce, či terénu. Vďaka svojej obratnosti sa nestratí ani v meste. Veď polomer otáčania je iba 5,9 metra, čo je najlepšie vo svojej triede. Dokonca sa s ním nemusíte báť ani diaľnice, riadenie je pri vyšších rýchlostiach trochu nepresné, ale dá sa na to zvyknúť.

 

Interiér je rýdzo pracovný. Mäkčené plasty tu nehľadajte. Plasty sú tvrdé, aby vydržali náročné zaobchádzanie. Vôbec mi to neprekáža, úplne tomu rozumiem. Spracovanie je kvalitné a s nejakým vŕzganim som sa nestretol. Výborný je posed, vďaka ktorému máte obrovský nadhľad. Taktiež disponuje stredovým 7″ dotykovým LCD displejom, podporujúcim Apple CarPlay a Android Auto, čo je veľké plus. V najvyššej výbave Instyle je k dispozícii aj 360° kamera, ktorá je pri rozmeroch tohto auta na nezaplatenie. Na zadných sedadlách je priestoru dostatok. Pre vyšších pasažierov to nebude ideálne cestovanie na dlhšie trasy. Môže za to vysoká podlaha a krátky sedák, čo má za následok slabú podporu stehien.

 

 

Kvality tohto skvelého picku-pu si môžete vyskúšať na vlastnej koži u autorizovaného dílera Mitsubishi Alteria Motor Žilina.

 

Cena Mitsubishi L200 štartuje na sume 27 790 €. Náš testovaný model, vo výbave Intense, má cenovku 33 190 €. Odporúčam najvyššiu výbavu INSTYLE, ktorá síce stojí 35 990 €, ale ponúka citeľne lepšiu a hlavne využiteľnejšiu výbavu. Sú to napríklad predné a zadné LED svetlomety, asistent pre zjazd z kopca, 360° kamera, dvojzónová klimatizácia…

 

Záver: 

 

Šiesta generácia Mitsubishi L200 je sviežim vetrom v triede pick-upov. Ponúka zaujímavý dizajn a nové technológie. L200 je skvelým príkladom toho, že pick-upy už nie sú iba čisto pracovnou doménou, ale sú dobre využiteľné aj na každodenné použitie. Tento legendárny pick-up sa opäť posunul na novú, vyššiu úroveň a patrí k tomu najlepšiemu v tejto triede. Ak by som si momentálne mal vybrať pick-up, volím L200.
Galéria: