TEST: Mazda 6 2.5 Skyactiv-G – Pripravená zničiť konkurenciu
Prvá generácia Mazdy 6 vznikla v roku 2002. Faktom zostáva, že každá nová generácia si získava čoraz viac zákazníkov. Inak tomu nebolo ani pri poslednej, tretej generácií predstavenej v roku 2012. Od tohto času si Mazda 6 prešla rôznymi modernizáciami. Aj keď si mnohí mysleli, že v tomto roku príde štvrtá generácia, dočkali sme sa v poradí tretieho faceliftu, ktorý však posúval ,,šestku,, o triedu vyššie.
Vďaka spoločnosti Alteria Motor Žilina, autorizovanému dealerovi Mazda, sme aj my dostali možnosť vyskúšať najnovší facelift Mazdy 6. Poďme na to.
Dizajnové zmeny sú vidieť už na prvý pohľad, hlavne na prednej časti. Mazda 6 dostala konečne nádhernú prednú masku, podľa filozofie KODO. Zadná časť si prilepšila o nový nárazník s väčšími koncovkami výfuku a tiež nové LED svetlá. K dizajnu sa mi ťažko vyjadruje, pretože pri pohľade na tento facelift strácam slová. Mazda 6 je jednoducho nádherný kus auta, obzvlášť vo verzii kombi. S čistým svedomím si dovolím tvrdiť, že ide o najkrajšie auto vo svojej triede.
Na Mazde mi je ohromne sympatické, že sa ešte stále nedáva strhnúť davom a razí si svoju cestu a filozofiu. Som nesmierne rád, že aj v tejto ťažkej dobe sa nájde automobilka, ktorá dokáže ponúknuť atmosférické motory s objemom nad dva litre. Náš testovací kúsok v sebe skrýval osvedčený a pravdepodobne aj najpredávanejší benzínový štvorvalec 2.5 Skyactiv-G s výkonom 143 kW/194 koní a točivým momentom 258 Nm. Sekunduje mu výhradne 6-stupňový automat. Vôbec sa nedivím, prečo je tento motor tak žiadaný. Má dostatok sily a miluje otáčky, vyslovene si žiada, aby ste mu naložili. Skutočné divadlo začína na 3800 otáčkach a lineárne narastá až do 6200. Všetko za prítomnosti poctivého, uchu lahodiacemu, zvukového prejavu. Jednoducho povedané, dokonalý spoločník na šantenie po okreskách, ale aj na výlety s rodinou. Prevodovka odvádza svoju prácu veľmi dobre. Radí hladko a presne vtedy, keď treba. Dokonca ani v režime Sport som nemal potrebu radiť manuálne pádlami pod volantom. Vidno, že za tie roky je s motorom dobre zohratá. Aj keď, ja osobne by som ocenil, keby mala v zálohe ešte jeden rýchlostný stupeň navyše. Predsa len 6- stupňová automatická prevodovka sa už moc nevidí. A o to väčšie bolo moje prekvapenie. Keď zoberieme do úvahy, že k dispozícii máme 2,5 litrový benzínový motor spriahnutý so 6-stupňovým automatom a spotreba sa pohybuje na úrovni 7,5 litra, tak mi zostáva iba dať klobúk dole. Za takúto spotrebu majú problém jazdiť aj niektoré trojvalce.
Podvozok, ako to už u Mazdy býva zvykom, je veľmi dobre odladený. Ako na komfortnú, tak aj na športovejšiu jazdu. Preto je aj trochu tuhší. Páči sa mi, že aj keď ju pošlete vyššou rýchlosťou do zákruty, tak sa ako keby „zakusne“ do zákruty a drží. Tiež je pekne cítiť, ako pracuje zadok. A vy tak môžete mať auto plne pod kontrolou. Keby som chcel športové vlastnosti Mazdy 6 veľmi hrotiť, tak by som jej vytkol riadenie, ktoré je na môj vkus preposilované. Ale stále je to hlavne rodinné, alebo manažérske auto, ktoré vám bez problémov dokáže splniť všetko, čo od neho budete chcieť. Ak si budete chcieť v zime zájsť na lyžovačku, naša testovaná motorizácia sa s pohonom 4×4 nedodáva. Budete musieť siahnuť po dieseli.
Pribudlo aj zopár nových technológii. Pre mňa je najzásadnejšou zmenou príchod 360° kamery, ktorá je pri takomto aute na nezaplatenie. Prístrojový panel dostal 7” displej, ktorý svojou jednoduchosťou a eleganciou vyzerá skutočne luxusne. Nemôžeme zabudnúť ani na výborné adaptívne Full LED predné svetlomety, ktoré majú v sebe po novom integrované hmlovky. Samozrejme, nechýba nálož asistenčných systémov, ktoré poznáme a nemusím ich tu všetky menovať. Osobne si potrpím na kvalitné audio a to som tu našiel. Audiosystém BOSE s 11-timi reproduktormi vás dokáže dostať do varu.
Čo sa faceliftu týka, tak asi najväčšou modernizáciou si prešiel interiér. Priznám sa, že po nasadnutí som sa sa cítil ako v nemeckej prémiovke. Skutočne, spracovanie, použité materiály, dizajn, to je absolútna špička. Najväčšou zmenou si prešla stredná časť palubnej dosky, kde ovládacie prvky sú nádherným koženým čalúnením oddelené od nádherne nadizajnovaných výduchov klimatizácie a nového dotykového 8” displeja. V kútiku duše som čakal, že Mazda 6 bude po facelifte prvým modelom, ktorý dostane nový infotainment, ale žiaľ, nestalo sa tak. Nie, že by mi prekážal. Je prehľadný a s kruhovým otočným ovládačom je dobre ovládateľný. Ale ovládacie prostredie je prakticky od roku 2015 nezmenené. Na druhú stranu chápem Mazdu. Ak niečo funguje, tak prečo to meniť? Priestor pre posádku je viac než dostačujúci. Dokonca aj pre vyšších pasažierov. Batožinový priestor ponúka hodnotu 489 litrov čo sa na kombík nemusí zdať až tak veľa, ale je dobre využiteľný, takže si nemyslím, že by s ním mohol mať niekto problém.
Ak si myslíte, že som Mazdu 6 prechválil, skúste navštíviť autorizovaného dílera Mazda Alteria Motor v Žiline a presvedčte sa sami na vlastne koži. Cenovka novej Mazdy 6 začína na sume 26 790 €. Cena nášho testovacieho kusu, vo výbave Revolution Top aj s príplatkovou bielou kožou, vyšla na 36 230 €. Podľa môjho názoru je Mazda 6 bezkonkurenčná ponuka na trhu.
Záver:
Mazda je ambiciózna automobilka, ktorá sa so svojimi modelmi vždy snažila dostať do prémiovej triedy. Podľa mňa sa jej to, s treťou generáciou a s tretím faceliftom svojej vlajkovej lode, podarilo. Pretože je to výborne jazdiace auto s atmosférickým motorom, s nezameniteľným vzhľadom a s prémiovým interiérom. Za mňa je to kráľovná svojej triedy. A teraz prichádza vážna otázka na zamyslenie. Ešte stále potrebujete Nemca?