TEST: Hyundai Tucson Hybrid – Hop, alebo trop?

Najpredávanejšie SUV na Slovensku. Aj takýto prívlastok môžeme dať obľúbenej tretej generácii Hyundai Tucson, ktorá bola predstavená v roku 2015. Čím si získal toľko zákazníkov? Napadli mi tri dôvody. Určite to bude svojim dizajnom, ktorý už nevyzeral tak ázijsky, ako v prípade jeho predchodcov. Bolo a stále je z neho cítiť nemeckú uhladenosť. Druhým dôvodom sú samozrejme jazdné vlastnosti, nové technológie a bohatá výbava. A to všetko za priaznivú cenu.

Štvrtá generácia Tucsonu bola predstavená iba na jeseň tohto roku a my sme ho už vďaka autorizovanému dílerovi značky Hyundai, Alteria Motor Žilina, mali možnosť otestovať.

Po piatich rokoch prichádza jeho nástupca. Štvrtá generácia Hyundai-u Tucson. Toto auto svojim vzhľadom doslova rozbúrilo automobilové vlny. Aj tí, čo sa o svet motorizmu nezaujímajú, si všimli, čo to Hyundai predstavil. Azda každému padla sánka. Mňa to zaskočilo tiež. Hyundai so svojim najdôležitejším modelom zariskoval. „Hop, alebo trop“. Búrili sa vo mne emócie. Páči sa mi? Nepáči sa mi? Až keď som ho uvidel prvýkrát, ako sa hovorí „lajf“, zostal som iba nemo pozerať. Mohutnosť, predné stretávacie svetlá pripomínajúce anjelské krídla zapracované v prednej maske, všelijaké rôzne linky a tá zadná časť. Jedným slovom WAU. Je pravda, že dizajnéri svojej kreativite absolútne otvorili všetky hranice. Po chvíli obdivovania nového Tucsonu, som si sám pre seba povedal: ,,Toto auto bude hit. „

Nový Tucson ponúka prakticky iba dve motorizácie. Jednu dieselovú 1.6 CRDi a jednu benzínovú 1.6 T-GDi, ale za to v rôznych výkonnostných verziách. Prvýkrát prichádza Tucson aj ako hybrid a na jar budúceho roku príde aj ako plug-in hybrid. Náš testovaný model má pod kapotou, ktorej mimochodom aj v najvyššej výbave stále chýba plynová vzpera, hybridnú technológiu s  Li-Ion polymérovou batériou, s výkonom 60 elektrických koní. Tá má v kombinácii s benzínovou jedna šestkou výkon 169 kW/ 230 koní. Hybridná verzia má k dispozícii 3 výbavy, jeden motor a 6-stupňovú automatickú prevodovku. Vybrať si môžete medzi predným pohonom, alebo 4×4 ako v našom prípade. Už po prvých kilometroch mi hybridná verzia okamžite sadla. Získala si ma svojimi okamžitými reakciami na plyn. Vďaka elektromotoru je odpich z miesta skutočne pozoruhodný. Zrýchlenie z 0-100 za 8 sekúnd je na rodinné SUV skvelá hodnota. Taktiež odhlučnenie je na veľmi dobrej úrovni. Motor takmer nepočuť. Iba ak plynový pedál zošliapnete na podlahu, prejaví sa trochu vysávačová zvuková kulisa. Po nejakom čase som sa rýchlo naučil, že ak chcete získať maximálny výkon, nemá zmysel motor vytáčať do vysokých otáčok. Ale na to musí prísť každý majiteľ už sám. Mne hybridná verzia dokonale vyhovovala. Ak citlivo narábate s akcelerátorom, po meste sa viete na určité vzdialenosti pohybovať aj čisto na elektrinu aj vo vyšších rýchlostiach, nie iba pri rozjazdoch. V spojení so skvelou automatickou prevodovkou, ide o dokonalého spoločníka na každý deň, či už do mesta, alebo na dlhé rodinné výlety. Bonusom je 230 koní, ktoré zabezpečujú viac ako postačujúci výkon za každých okolností a zábava nie je výnimkou. Spotreba sa počas testu pohybovala na úrovni 8,5 litra. Auto však malo najazdených iba 350 km, takže to pôjde ešte dole.

Hejterov Tucsonu sklamem. V superlatívoch musím pokračovať aj pri podvozku. Tu sa inžinieri dopracovali k úplnému skvostu. Na 19“ kolesách je nový Tuscon schopný doslova zožrať a odfiltrovať aj väčšie nerovnosti, dokonca aj výtlky a opäť vďaka výbornému odhlučneniu sa  to všetko deje za absolútneho pokoja na palube.  Pred mesiacom som jazdil s treťou generáciou Tucsonu a musím povedať, že novinka je v úplne  inej lige. Inžinierom patrí veľký obdiv, dokázali nájsť dokonalý kompromis. Podvozok nie je žiadna želatína a aj v ostrejších  zákrutách má sebavedomia až až. Minimálne náklony karosérie a v športovom režime tuhšie komunikatívne riadenia sú jasným dôkazom toho, že nový Tucson ma obrovský potenciál vyhovieť každému.

Nový Tucson je ešte viac doslova nabitý technológiami a bezpečnostnými prvkami. Nebudem ich všetky vymenuvávať, bolo by to na samostatný článok. Za príplatok môžete dostať aj asistent RSPA, ktorý vám umožní vyparkovať svoje auto na diaľku. Občas ma otravovalo upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu. Predchodca to mal vyriešené, tlačidlom cez ktoré sa vypínalo. V novom Tucsone som musel isť do nastavení vozidla cez dotykový displej.  Po naštartovaní sa opäť aktivuje. Túto výčitku som adresoval aj testovanému Mercedesu GLE coupé. Najviac ma však zaujala vychytávka sledovania mŕtveho uhla, ktoré okrem svetelnej a zvukovej signalizácie v spätnom zrkadle na digitálnom prístrojovom paneli po aktivácii smerovky začne zobrazovať obraz z kamery. Takéto riešenie som doposiaľ nevidel ani v najluxusnejších modeloch Mercedes či BMW. Keď už spomínam nemecké prémiovky, tak ani v prípade štyroch kamier, ktoré ponúkajú aj 360° pohľad na vozidlo, sa svojou kvalitou obrazu a rozlíšením Tucson nemusí vôbec hanbiť. Aby ste si to vedeli lepšie predstaviť, tak ak vlastníte Tucson tretej generácie, obraz cúvacej  kamery vyzerá oproti tomuto ako scéna z Minecraftu.

Interiér je ďalšou čerešničkou na torte. Spracovanie a materiály, nemôžem si pomôcť, ale opäť sa cítim ako v prémiovom segmente. Všetky plasty sú mäkčené, palubná doska potiahnutá kožou, rovnako aj výplne dverí. Pohodlné sedadlá a vysoký stredový tunel, o ktorý sa môžete oprieť lakťom, vám dáva pocit, akokeby šoférujete auto z pohodlia svojej obývačky. Pred vodičom sa nachádza prehľadný, nový, čisto digitálny 10,25“ prístrojový panel, ktorého vzhľad si môžete nastaviť podľa seba. Stredový dotykový displej, opäť s uhlopriečkou 10,25“, je jemný, príjemný na ovládanie, s vysokým rozlíšením a novým infotainmentom, ktorý má rýchle reakcie, počas testu som ani raz nezaznamenal akékoľvek jeho zaváhanie. Moja osobná výhrada sa týka stredovej časti pod displejom s dotykovými ovládačmi, ktorá mi moc dizajnovo nepasuje a vedel by som si to predstaviť o niečo štýlovejšie. Celkovo sa mi nový interiér veľmi páči. Citeľný je zväčšený priestor. Či už pre posádku, alebo batožinu. Predchodca mal maximálny objem batožinového priestoru 513 litrov, zatiaľ čo novinka má v prípade čisto benzínovej verzie objem až 620 litrov. Náš Tucson hybrid mal objem 616 litrov.

Som si vedomý toho, že v tomto teste zaznelo množstvo chvály. Ak sa však chcete o kvalitách nového Tucsonu sami presvedčiť, navštívte Alteria Motor Hyundai Žilina, kde si náš testovaný model môžete vyskúšať na vlastnej koži.

Cena základného Tucsonu 1,6 T-GDi COMFORT štartuje na sume 21 990 €. Cenníková cena nášho hybridného Tucsonu v najvyššej výbave Premium je 35 490 €.

Záver:

 

Čo dodať na záver? Hyundai to s novým Tucsonom riskol. Postavil po jazdnej stránke skvelé a po dizajnovej nadčasové auto. A  trafil priamo do čierneho. Myslím si, že vo svojej triede  ide momentálne o najlepšie auto na trhu. Nebojím sa tvrdiť, že nový Tucson sa zrazu ocitá vo vodách prémiového segmentu, kde si pre seba pokojne môže uloviť prakticky uvažujúcich zákazníkov prémiových značiek. Tie vo výbave najdrahšieho Tucsonu môžu byť pokojne aj raz tak drahé. To by však títo ľudia museli najskôr odhodiť ego i predsudky typu: ,,Veď je to Hyundai“. Stojím si za svojim a verím, že toto auto bude opäť veľký hit. Bol by som veľmi prekvapený, ak by to tak nebolo.

 

Galéria: