TEST: Audi Q3 35 TFSI – Druhá generácia dospela a zmužnela
Asi nebudem jediný, kto má Audi Q3 zaškatuľkované ako výhradne ženské SUV. Keď sa na to auto pozriem ako chlap, necítim nič. Žiadna emócia, jednoducho chlad. Maximálne si poviem, že tak do tohto by som nesadol. Taká bola podľa mňa prvá generácia.
S novými modelmi z Ingolstadtu sa roztrhlo vrece a medzi nimi je aj druhá generácia Audi Q3 a my sa na ňu v tomto teste pozrieme.
Dizajnovo sa mi zdá, že nová Q3 dospela a o kus zmužnela. Ale stále si myslím, že ju viac budú využívať ženy. Každopádne, Audi sa drží svojho konzervatívneho rukopisu a vzhľadom ide ruka v ruke s najnovšími modelmi značky. Q3 sa mi páči, ale myslím si, že biela nie je najšťastnejšia farba pre toto auto. Chcelo by to niečo pestrejšie. Samozrejme, čo budem asi navždy vypichovať sú fejkové koncovky výfuku, ktoré z celého srdca neznášam. Audi je v tomto majster a naozaj nechápem. Ale nebudem sa nad tým vzrušovať lebo oni dokážu dať ,,fejkové,, výfuky aj na športové S-kové verzie.
Možno ste postrehli, že Audi prišla s novým označovaním motorov. Na zadnej časti našej testovačky svieti nápis 35 TFSI, čo v preklade znamená 1,5 litrový štvorvalec s výkonom 110 kW/150 koní a 250 Nm krútiaceho momentu. Motor bol spriahnutý so 7-stupňovým automatom S-tronic od Audi, čo je v podstate súrodenec koncernovej prevodovky DSG. Prevodovka S-tronic ponúka rýchle reakcie a hladké radenie. Niekedy však, až zbytočne vyženie otáčky motora príliš vysoko. A to je podľa mňa achillova päta motora 35 TFSI, ktorý vo vysokých otáčkach tak zavíja, že vám to trhá uši. Ten zvuk by som prirovnal k pokazenému vysávaču. Ku tomuto zvuku však dochádza iba pri prudkej akcelerácii z nízkych rýchlosti, pri predbiehaní a podobne. Inak ide o kultivovaný motor, o ktorom na diaľnici ani neviete, dokonca aj pri rýchlosti 150 km/h je na palube veľmi dobrý akustický komfort. Na to, že ide o základnú motorizácie, je aj dynamika postačujúca. Ale spotreba sa mi zdá privysoká. Za celý týždeň testovania som mal po 1000 prejdených kilometroch (z toho 400 km diaľnica) spotrebu 8,5 litra. A to sa bavíme o 150 koňovej 1.5-ke s pohonom iba prednej nápravy.
Asi nikoho neprekvapím keď poviem, že jazdné vlastnosti novej Audi Q3 sú veľmi dobré. Môže za to hlavne výborne nastavený podvozok, ktorý si dokáže hravo poradiť aj s nástrahami našich slovenských ciest. Prekvapilo ma, ako dokáže Audi zatáčať. Pri prudkej zmene smeru jazdy som citíl, ako keby má Q3 natáčaciu zadnú nápravu. Áno, komfort je skvelý, keď si cez Audi Drive Select zmeníte jazdný štýl, na podvozku to je cítiť. Ale stále mi tam niečo chýba, také to korenie, ktoré je charakteristické pre konkurenčné značky. Na môj vkus je to auto až príliš neutrálne, povedal by som, že až sterilne. Predpokladám, že s takou motorizáciou 45 TFSI (230 koní), by to mohlo byť iné.
Audi je veľkým priekopníkom všakovakých nových technológii a nová Q3 nie je výnimkou. Základné bezpečnostné asistenty sú už v cene, dokonca aj virtual cocpit ( 10,25″ ), čo je príjemné zistenie, ale všetko ostatné je nutné ako inak, priplácať. Ako vždy, tak aj v tomto prípade odporúčam priplatit za LED svetlomety, ktoré svietia fantasticky a stále je tu možnosť si priplatiť top LED Matrixové svetlá, ktoré vám z noci urobia deň. Pochváliť musím Audi sound system s 10-timi reproduktormi, ktorý hrá dokonale. Ale opäť je tu možnosť to vyšpičkovať v podobe Bang & Olufsen Premium sound System s 3D reprodukciou zvuku.
Interiér Audi vždy vedela robiť a inak to nie je ani v prípade Q3, až na pár zbytočných a lacných riešení nemám čo vytknúť. Kombinácia klavírneho laku (ktorý bude extrémne náročný na udržiavnie) a oranžovej brúsenej kože príjemne osviežuje interiér. Vyzdvihnúť treba pohodlné sedadlá, v ktorých aj dlhé trasy budú úplne bezproblémové. Vnútorný priestor oproti predchodcovi rozhodne narástol a Q3 ho ponúka dostatok aj pre vyšších pasažierov. Objem batožinového priestoru je 530 litrov, čo z tohto kompaktu robí príjemné rodinné auto.
Čo je podľa mňa mrzuté, tak nastavenie cenovej politiky. Q3 je vzhľadom na triedu, v ktorej sa nachádza, až príliš drahá. Náš testovaný model so základným motorom a pohonom iba predných kolies sa vyšplhal na sumu 53.500 EUR. To vôbec nie je málo a ešte zďaleka tu neboli všetky príplatky. Viem si predstaviť, že so silnejšou motorizáciou a lepšou výbavou sa cena dokáže prehúpnuť cez 80-ku a to je už na zamyslenie.
Záver:
Druhá generácia Audi Q3 sa rozhodne podarila. Dokonale sa začlenila k novým modelom Audi. Je prémiovejšia, priestrannejšia a výborne jazdí. V podstate jej nemám ani čo vytknúť. Ak nepotrebuje pohon quattro, tak už nami testovaný model je úplne postačujúci aj so základnou motorizáciou. Čo vidím ako veľké plus, sú azda najširšie možnosti individualizácie, aké v triede prémiových vozidiel môžete mať a vy si tak svoju Q3-jku môžete nakonfigurovať doslova podľa svojich predstáv a dokážete sa tak dokonale odlíšiť. Len treba počítať s tým, že si za to Audi aj slušne vypýta.