Nové Audi RS5 – Čo dostanú prví majitelia?

Značka s emblémom štyroch kruhov opäť nezostala nič dlžná svojej povesti a po modeloch A5 a S5 predstavila na autosalóne v Ženeve svoje želiezko v ohni – novú RS5. Pre mnohých to mohol byť krátky okamih sklamania, ktorý sa ihneď vyparil po odhalení technických údajov. Audi zaznamenala množstvo objednávok a práve tento mesiac urobí Audi radosť prvým majiteľom RS-5ky.

Audi RS5 dostala úplne nový motor. Šesťválec 2.9 TFSI s dvoma turbodúchadlami dosahuje výkon 331 kW a krútiaci moment 600 Nm. Aby mohol motor teoreticky konkurovať atmosférickým motorom, turbodúchadlá má umiestnené medzi valcami. To má za následok, že je kompaktný a pružný. Silu motora prenáša na kolesá osemstupňová prevodovka tiptronic. Pohon kolies quattro rapídne dopomôže k vystreleniu novinky z Neckarsulmu na 100 km/h za 3,9 sekundy. Pre náročnejších zákazníkov je v príplatkovej výbave zahrnutý aktívny zadný samosvorný diferenciál. Dynamické jazdné vlastnosti zabezpečuje rozdelenie krútiaceho momentu, ktoré je v pomere 40:60.

Dominantou novej RS5 je spolu s motorom aj podvozok. V systéme Audi drive select má jazdec na výber mnoho jazdných režimov, od extrémne športového až po dynamický. Samozrejmosťou je aj voľba individuálneho nastavenia, v ktorom si vodič nastaví parametre podľa svojich potrieb, aby naplno využil potenciál športového coupé. V porovnaní s predchádzajúcim modelom má RS5 nižšiu svetlú výšku vďaka podvozku RS. Tlmiče ponúkajú tri rôzne nastavenia pre zaručenie najlepšej stability na každom povrchu. Dokopy s nižšou hmotnosťou o 60kg oproti jeho predchodcovi, môže nové RS5 Coupé zabezpečiť príjemný zážitok z jazdy. Ak má budúci majiteľ záujem o ešte nižšiu hmotnosť, má vo voliteľnej výbave možnosť doobjednať karbónovú strechu, vďaka ktorej sa zníži ťažisko vozidla.

Ako je u Audi zvykom, aj od modelu RS5 Coupé 2017 sa očakáva precízna nemecká prepracovanosť a kvalita v oblasti interiéru a exteriéru. Zvonku môže na skupinku ľudí pôsobiť ako lifting starej verzie. Pri novej verzii dizajnéri čerpali prvky z modelu Audi 90 quattro IMSA GTO, ktoré ovplyvnili majoritne prednú časť. Iná maska chladiča, nápisy RS5 a quattro na prednej maske, rozšírené ventilačné otvory po oboch stranách predného nárazníka ju ihneď odlíšia od obyčajnej A5.  Zadná časť pohladí zmysly rovnako ako predok. Dve obrovské oválne koncovky výfuku, výrazný difúzor a spojler dodávajú RS5 okamžitú definovateľnosť. Materiály ako matný hliník, čierna lesklá alebo karbón nemôžu na aute chýbať. V interiéri boli zmeny markantné. Športové sedadlá v koži Feinnappa s možnosťou voštinovej štruktúry a kontrastného prešívania určite zabezpečia pohodlné vedenie tela v nejednej ostrej zákrute. Aj na ďalšie komponenty v interiéri sú použité kvalitné materiály, ktoré zabezpečujú pocit kvality.  Pre niektorých bohužiaľ nenastalo žiadne prekvapenie spojené s návrhom interiéru. Jeho dizajn a rozloženie prístrojov je podobné ako u všetkých nových modelov nemeckej značky. Aj v prípade novej RS5 určite majiteľ ocení množstvo príplatkovej výbavy, ktorá však pri objednávke bude razantne zvyšovať cenu pre vás dokonalého auta.

Pri konkurencii BMW M4, Mercedes-AMG C63 Coupé a mnohými ďalšími to bude mať novinka na trhu veľmi ťažké. Voľba však ostáva na kupujúcom, aké auto vyhovuje jeho potrebám. Ten, kto si vyberie Audi RS5, bude mať poriadny kus športového auta.