Mercedes-Benz triedy S – Všetko čo potrebujete o novinke vedieť, údaje a fakty

V novej Triede S sa predstavuje druhá generácia systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Ďalší míľnik v podobe rozhrania medzi vodičom, cestujúcimi a vozidlom: na palube sa nachádza až päť obrazoviek, pričom niektoré disponujú technológiou OLED. Nový 3D displej vodiča vďaka technológii Eye-Tracking po prvýkrát umožňuje stlačením tlačidla priestorové vnímanie scény so skutočným efektom hĺbky. Rovnako impozantný je aj mimoriadne veľký projekčný displej s obsahmi z rozšírenej reality. V prípade navigácie sú napríklad na vozovku virtuálne presne umiestňované animované odbočovacie šípky.

Pomocou kamier v stropnej ovládacej jednotke a algoritmov, ktoré sú schopné učiť sa, rozpozná interiérový asistent MBUX množstvo rôznych pokynov ovládania. Pritom interpretuje natočenie hlavy, pohyby rúk či reč tela a reaguje príslušnými funkciami vozidla. Ak sa vodič napríklad pozrie cez plece dozadu smerom na zadné sklo, interiérový asistent MBUX automaticky odtiahne slnečnú roletu na zadnom skle.

Aktívne náladové osvetlenie s približne 250 svetelnými diódami je integrované do asistenčných jazdných systémov a ich výstrahy dokáže vizuálne podporiť. Náladové osvetlenie okrem toho dokáže sprostredkovať spätnú väzbu pri ovládaní klimatizácie alebo hlasového asistenta Hey Mercedes.

Najnovšia generácia balíka asistenčných jazdných systémov, ktorý je súčasťou sériovej výbavy, obsahuje množstvo nových a zdokonalených funkcií. Jedným príkladom je predvídavé prispôsobenie sa rýchlostným limitom. Nový ukazovateľ asistencie na displeji vodiča zobrazuje na celú obrazovku zrozumiteľným a transparentným spôsobom fungovanie asistenčných jazdných systémov.

Čelný airbag vzadu (prvok mimoriadnej výbavy pre Triedu S s dlhým rázvorom) dokáže pri čelných kolíziách výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na krajných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.

Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je Trieda S pocitovo v meste taká obratná ako kompaktné vozidlo. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S s dlhým rázvorom a náhonom na všetky kolesá sa s riadením zadnej nápravy zmenší o 1,9 metra na 10,9 metra.

Viac ako 50 elektronických komponentov novej Triedy S možno aktualizovať bezdrôtovo (over-the-air). Medzi tieto komponenty patrí kompletný infotainment MBUX, displej vodiča, asistenčné jazdné systémy či systémy osvetlenia MULTIBEAM LED a DIGITAL LIGHT. Vďaka tejto technológii zákazník ušetrí čas, pretože kvôli aktualizácii nebude musieť jazdiť do servisu. Jeho vozidlo bude zároveň počas celej životnosti aktuálne a vybavené novými funkciami. Podmienkou bezdrôtových aktualizácií je vždy výslovné vyjadrenie súhlasu používateľa.

Keď hrozí bočný náraz od iného vozidla, karoséria sa prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE (mimoriadna výbava) dokáže zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®. Možno ňou znížiť zaťaženie cestujúcich, pretože náraz sa navedie na mimoriadne odolné štruktúry v spodnej časti vozidla.

Pravdepodobne od polovice roka 2021 bude môcť nová Trieda S s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľnice v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam ako napríklad spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.

Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje úplne nové funkcie ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku. V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.

Pohon: viac elektrifikácie, vyššia účinnosť

Radový šesťvalcový benzínový a dieselový motor v rozličných výkonových stupňoch sú vstupnou bránou v prípade motorizácií novej Triedy S. Onedlho bude k dispozícii motor V8 s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) a so 48-voltovým elektrickým systémom. V roku 2021 pribudne model s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete s čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov.

Motory:


Čísla dokážu niekedy povedať viac ako tisíc slov. Zaujímavé čísla, údaje, fakty:

  • Priemer otáčania pri modeloch s riadením zadnej nápravy je v porovnaní s modelmi bez tohto prvku výbavy menší až o 1,9 metra.
  • Maximálny uhol natočenia kolies je 10°.
  • Systém ovládania hlasom Hey Mercedes podporuje 27 jazykov s technológiou porozumenia prirodzenej reči (NLU).
  • 30 reproduktorov a osem budičov harmonického zvuku (exciter) je súčasťou špičkového ozvučovacieho systému Burmester® so štvorrozmerným priestorovým zvukom.
  • O pohodlné sedenie sa v sedadle spolujazdca stará až 19 motorov (8 na nastavovanie, 4 na masáž, 5 na ventiláciu, jeden na ovládanie bedrovej opierky a jeden posúva monitor na zadnej strane).
  • V novej Triede S je k dispozícii 10 rôznych masážnych programov.
  • Nová Trieda S s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete bude mať elektrický dojazd až do 100 kilometrov.
  • Plocha zobrazenia projekčného displeja s rozšírenou realitou zodpovedá monitoru s uhlopriečkou 77 palcov.
  • Objem batožinového priestoru narástol v porovnaní s predchodcom o 20 litrov na 550 litrov.
  • S hodnotou cw od 0,22 je Trieda S jedným z najaerodynamickejších vozidiel vôbec.
    Odpor vzduchu je preto aj napriek väčšej čelnej ploche menší o 200 cm2 v porovnaní s predchodcom.
  • Priestor v oblasti lakťov je v porovnaní s predchodcom zväčšený v prípade vodiča o 38 milimetrov a v prípade cestujúcich na zadných sedadlách o 23 milimetrov. Vzadu narástol priestor nad hlavou až o 16 milimetrov.
  • Rozlíšenie svetlometov DIGITAL LIGHT na jedno vozidlo je 2,6 milióna pixelov.
  • Výpočtový výkon MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) narástol v porovnaní so systémom predchodcu o 50 percent. Prenosová rýchlosť pamäteje 41 790 MB/s.
  • V prípade hroziaceho bočného nárazu možno karosériu prostredníctvom podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE zdvihnúť v priebehu niekoľkých desatín sekundy až o osem centimetrov. Ide o novú funkciu bočného impulzu PRE-SAFE®.
  • 17 krokových motorov ovláda teplotu a rozdelenie vzduchu klimatizácie THERMOTRONIC. Štvorzónová klimatizácia THERMOTRONIC vzadu má dokonca 20 krokových motorov. Tieto elektrické motory ovládajú vzduchové klapky.
  • V prípade aktívneho náladového osvetlenia sa na každom 1,6 centimetri svetlovodného prvku nachádza jedna svetelná dióda. Celkovo ich je približne 250.
  • Nový centrálny OLED displej s rozmermi 239,06 mm x 218,8 mm ponúka aktívnu uhlopriečku 12,8 palca. Plocha obrazovky narástla v porovnaní s predchodcom o 64 percent. Rozmery displeja vodiča sú 291,6 mm x 109,4 mm a jeho uhlopriečka je 12,3 palca.

  • Rúrkovitá štruktúra nového airbagu vzadu má približne 16 litrov a celkový objem rozvinutého airbagu je až 70 litrov.
  • Riadiace jednotky podvozka so systémom E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE tisíckrát za sekundu analyzujú jazdnú situáciu a prispôsobujú podvozok.
  • Označenie Trieda S bolo oficiálne zavedené v roku 1972 s konštrukčným radom 116.
  • V Triede S sú použité konštrukčné dielce vyrobené z materiálov, ktoré šetria prírodné zdroje, s celkovou hmotnosťou viac ako 98 kg. Počet konštrukčných dielcov, ktoré obsahujú recyklované látky, je 120 – viac ako dvojnásobok v porovnaní s predchodcom. Ďalších približne 40 kg pochádza z obnoviteľných surovín.
  • 223 je interné označenie nového konštrukčného radu.
  • Nový nástroj na mikroperforáciu sedadiel pracuje so 16 000 ihlami.
  • Miera lojality je v prípade Triedy S mimoriadne vysoká. Približne 80 percent zákazníkov Triedy S v západnej Európe sa opätovne rozhoduje pre vozidlo značky Mercedes-Benz. V USA je to viac ako 70 percent.
  • Z predošlej generácie Triedy S (konštrukčný rad 222; predstavený v roku 2013) putovala viac ako tretina sedanov do Číny. Tam sú zákazníci Triedy S s priemerným vekom okolo 40 rokov najmladší.
  • Trieda S sedan sa celosvetovo predáva prevažne vo verzii s dlhým rázvorom: približne 9 z 10 zákazníkov si volí dlhú verziu sedanu Triedy S. Celkovo sa z dobiehajúcej generácie predalo viac ako 500 000 sedanov Triedy S.
Autor: Mercedes-Benz Slovensko