TEST: Hyundai i10 1.2 MPi – Malý, ale šikovný

Hyundai i10 zažil svoju premiéru v Európe v roku 2008. Od tej doby si tento model prešiel faceliftmi, ale neminul ho ani príchod nových generácií. Minulý rok automobilka Hyundai predstavila úplne novú, tretiu generáciu i10-tky. Vďaka autorizovanému dílerovi značky Hyundai, Alteria Motor Žilina, vám môžeme túto novinku predstaviť v našom teste.

Nová i10-tka už na prvý pohľad omládla. Do svojej triedy prináša čerstvý vietor. Stalo sa z nej moderné, “cool” vyzerajúce auto v A segmente. Ponúka široké možnosti individualizácie. Za seba musím povedať, že dizajn sa skutočne podaril. Atletické krivky a namosúrený výraz pôsobia štýlovo, až športovo. Doteraz bola i10-tka, čo sa dizajnu týka, jednoducho nudná. Tretia generácia je však konečne iná  a to z nej robí silného hráča.

Pod kapotou nášho testovaného kúsku sa skrýva najvýkonnejšia motorizácia 1.2 MPi, ide o benzínový, atmosférický 4-valec s  výkonom  62 kW/84 koní a krútiacim momentom 118 Nm. Hyundai i10 ponúka aj možnosť automatizovanej (robotizovanej) prevodovky. My sme mali k dispozícii 5-stupňový manuál, ktorý bude pravdepodobne aj najpredávanejší. Radenie je príjemné, dráhy radenia sú síce dlhšie, ale presné. Výkonové parametre motora naznačujú, že to nebude žiadny “trhač asfaltu”. Do mesta tento výkon však postačuje. Ani pri presunoch po okresných cestách nebudete žiadna brzda premávky. Ak chcete z tohto motora vytlačiť nejakú tú dynamiku, musíte ho jednoducho držať v otáčkach, čo autu nijako neprekáža, skôr mu to robí dobre. Počas testu som nemal pocit, že by jej to nejako prekážalo. Toto auto strávi na diaľnici pravdepodobne mizivé percento života. Ak už sa tam náhodou ocitne, pri diaľničnej 130-tke motor točí 3600 ot/.min, čo je doprevádzané výraznejším hlukom motora. Na kratšie vzdialenosti sa to bude dať zvládnuť. Spotreba sa mi počas testu držala na úrovni 6 litrov na 100 km. Treba však povedať, že išlo ešte o surový motor s nájazdom iba 30 kilometrov. Predpokladám, že nebude žiadny problém jazdiť so spotrebou pod 6 litrov.

Pochvalu si zaslúži podvozok. Je zvládnutý na výbornú. Milo ma prekvapil svojím komfortom. Príjemne tlmí nerovnosti. V interiéri je cítiť iba väčšie výtlky, ale to je bežná daň za krátky rázvor. V ostrejších zákrutách som z neho cítil hravosť a nečakane dobrú stabilitu. V rýchlejších prejazdoch sa nová i10-tka zakusla vnútorným kolesom do zákruty a pekne držala vo zvolenej stope. Náklony karosérie je cítiť, ale nedotáčavé správanie sa v tomto prípade nekoná. Myslím si, že podvozok i10-tky by zvládol aj podstatne väčšiu porciu výkonu. Kto vie, možno sa raz dočkáme aj N verzie.

Ani najmenší člen rodiny Hyundai neostal ochudobnený o bezpečnostné prvky ako systém núdzového brzdenia s upozornením pred čelným nárazom, systém sledovania únavy vodiča. Nechýba ani automatické udržiavanie v jazdnom pruhu. Ako sme pri automobiloch Hyundai už zvyknutí, tento asistent funguje veľmi dobre. Za príplatok môžete mať aj adaptívne svetlomety so statickým prisvecovaním zákrut aj vo výbave Comfort.

Interiér je v novej generácii podstatne prepracovanejší a vsádza na štýlové detaily. Aj keď tu prevládajú tvrdé plasty, vďaka kvalitnému spracovaniu to vôbec nevadí. Všade sú prítomné lišty s naozaj pekným dekorom, ktorých farebné spracovanie si môžete nakonfigurovať podľa vkusu. Volant a hlavica radiacej páky potiahnutá kožou je dostupná od výbavy Comfort, čo bol aj náš prípad. Výborná je konektivita. Vpredu sa nachádzajú dva USB vstupy a bezdrôtová nabíjačka mobilného telefónu. K pohodliu na palube prispievajú vynikajúce sedadlá s vlastnou lakťovou opierkou pre vodiča. Jediné, čo mi tu chýbalo, je 8” dotykový displej infotainmentu, ktorý je za príplatok 750€. Tento príplatok odporúčam, lebo okrem displeja dostanete aj možnosť pripojenia Apple Car Play, Android Auto a tiež zadnú cúvaciu kameru. Prekvapivý je priestor na zadných sedadlách. Myslím si, že sa tu bez problémov odvezú aj osoby s výškou 180 cm. Objem batožinového priestoru je 252 litrov, čo nie je veľa, ale na nákupné tašky to stačí.

 

Aj takto môže vyzerať interiér i10-tky, len si treba priplatiť. 🙂

Cena Hyundaiu i10, v základnej výbave so základným motorom, štartuje na sume 8 890 €. Nami testovaný kúsok, vo výbave Comfort a motorom 1.2 MPi, začína na sume 10 290 € s príplatkovým dizajn paketom a Comfort paketom sa cena vyšplhala na 11 900 €.

 

Nový Hyundai i10 je skvelé mestské auto. Odporúčam navštíviť autorizovaného predajcu Hyundai, Alteria Motor v Žiline, kde si tento cukrík môžete vyskúšať na vlastnej koži.

Záver:

Tretia generácia najmenšieho modelu Hyundai sa predviedla v dobrom svetle. Je to štýlové “cool” auto, ktoré vyvoláva úsmev na tvári. Miluje manévrovanie v úzkych mestských uličkách a svojim úctyhodným priestorom prekoná aj niektorých väčších konkurentov. Jednoducho, i10-tka konečne dostala to, čo jej roky chýbalo. Podľa mňa je odsúdená na úspech.

 

 

Galéria: