TEST: Mazda CX-5 2.2 Sky-D184 – Ktorá motorizácia je tá pravá?

Druhá generácia Mazdy CX-5 je na trhu už nejaký ten rok. Konkrétne bola predstavená v roku 2017. Možno si poviete, že čo ešte na nej po dvoch rokoch chcem testovať. Áno, je pravda, že s CX-5 som sa dostával do kontaktu často, ale jedna vec sa mi vyhýbala a tou je dieselová motorizácia. Testoval som všetky benzínové motorizácie s automatom aj manuálom, ale diesel v Mazde nikdy. Pred rokom som testoval najvýkonnejší benzín 2.5 Sky-G194 AWD s automatom. Teraz som sa rozhodol vyskúšať aj najvýkonnejší diesel 2.2 Sky-D184 AWD taktiež s automatom a pokúsiť sa dospieť k záveru, ktorá motorizácia je pre Mazdu CX-5 ta pravá.

 

 

Motor disponuje slušným výkonom 136 kW/ 184 konských síl a krútiacim momentom 445 Nm. Po naštartovaní sa motor správa kultivovane. Dáva o sebe vedieť hlavne pri studenom štarte a akcelerácii. Pri bežnej jazde a na diaľnici o ňom ani neviete. Má dostatok sily aj na predbiehanie a na diaľnici som ho musel doslova brzdiť, lebo ani rýchlosti cez 150 km/h preň nie sú žiaden problém. Pochváliť musím aj automatickú prevodovku, ktorú má veľmi dobrú a rýchlo reaguje. Hlavnú výhodu, oproti benzínovým agregátom, vidím hlavne v záťahu už od nízkych otáčok a samozrejme v spotrebe. Pri nájazde 900 km, z toho 700 km tvorí diaľnica na trase Bratislava -> Starý Smokovec a späť,  sa mi spotreba ustálila na hodnote 7,7 l/100 km a to pri tempe na diaľnici okolo 150 km/h. Na okresných cestách sa dokážete dostať aj  pod 6,5 litra.

 

 

Mazda CX-5 je známa svojimi výbornými jazdnými vlastnosťami. Asi nikoho neprekvapím keď poviem, že benzínové motory dodávajú CX-5-ke väčšiu dávku športovosti. Ale ani s dieselom nejazdí vôbec zle. Podvozok je skvele a komfortne odladený, možno až príliš. Osobne by som ocenil, keby bol o niečo tuhší. V zákrutách sa celkom dosť nakláňa, ale na druhú stranu, dokáže sa slušne zahryznúť do zákruty a nejaví známky nedotáčavosti (v určitých limitoch). Neponúkne vám síce ten pocit, ako keď vytáčate atmosferický benzín. Stále však platí, že Mazda CX-5 aj s dieselom patrí k jedným z najlepšie jazdiacich SUV. Nie je tiež žiadnym tajomstvom, že CX-5 nemá ambície dobyvateľa terénu. Napovedá tomu aj absencia akéhokoľvek ovládania a prepínania štvorkolky. Svetlá výška 200 mm značí, že by toho mohla prejsť dosť. Ale realita je taká, že v iných podmienkach, ako je cesta na lyžovačku zasneženou cestou, jazda po lúke, alebo horskej ceste, by sa Mazda zbytočne trápila.

 

 

Nebudem znova písať o technológiach, ktoré CX-5 ponúka. Tým som sa venoval v iných testoch. Skôr by som iba vyzdvihol tie, ktoré sa mi tu páčia najviac. Jednou z nich sú výborné Full LED svetlá. Veľmi sa mi páčila funkčnosť automatických diaľkových svetiel s tienením na oprotiidúce vozidlá. Ďalšou perfektnou vychytávkou je head up displej premietajúci sa na čelnom skle, ktorý zobrazuje množstvo užitočných informácii ako napríklad aj upozornenie na vozidlo v mŕtvom uhle. A samozrejme nesmiem zabudnúť na 360° kameru s pekným rozlíšením.

 

 

Interiér je už tradične veľmi dobre zvládnutý, všade prevládajú hodnotné materiály a kvalita spracovania je tiež na vysokej úrovni. Ako som už spomínal, s Mazdou CX-5 som sa stretol už veľa krát a opäť sa mi potvrdilo, že ma jednoducho baví v nej sedieť a šoférovať ju. Z interiéru cítiť prémiový nádych a naozaj nič mi tu neprekáža. Ešte ak dostane softvér infotainmentu z novej Mazdy 3, bude to dokonalé.

Cena našej komplet vybavenej CX-5, vo výbave Revolution Top s najsilnejším dieselom, pohonom 4×4 a automatickou prevodovkou, sa vyšplhala na cenu 39 500 €. Či je to veľa nechám na uvážení každého z vás.

 

Záver:

 

Ak ste si otvorili tento článok, určite vás zaujíma, akú motorizáciu by som zvolil pre Mazdu CX-5. Dieselový agregát ma vôbec nesklamal, skôr milo prekvapil. Odporúčam ho ľuďom, ktorí jazdia veľa kilometrov ročne hlavne po diaľniciach. Predpokladá sa, že cenová návratnosť dieselu je niekde za hranicou 100 000 km. Keď zoberiem do úvahy, že najvýkonnejší diesel je od najvýkonnejšieho benzínového motoru 2,5 Sky-G194 drahší o takmer 3 000 €, vybral by som si najvýkonnejší benzín . Už len kvôli cene, športovejšiemu charakteru a vyhliadkam do budúcna.

 

Galéria: