TEST: Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi – Kombík, ktorý chce byť iný
Peugeot 308 SW je vozidlo, ktoré je na našich cestách relatívne obľúbené, rodinné auto. Nám sa do rúk dostala faceliftovaná 308-ička vo verzii GT. Táto verzia by mala pôsobiť športovejšie a mala by vás odlíšiť od bežných Peugeotov. Pozrime sa na to či to tak naozaj je.
Zmeny po facelifte sú na prvý pohľad minimálne. Pribudla prepracovanejšia predná maska a Full LED svetlá. Výrazným prvkom zadnej časti je zaujímavý tvar a umiestnenie dvojice ,,koncoviek,, výfukov. Popravde, sú to iba záslepky, ktoré sú naozaj hlboké. Aby som sa na 100% uistil, že ide o fejk, musel som sa pozrieť dovnútra. Celkový vzhľad je uhladený a verzia GT má naozaj nejakú tu športovú príchuť.
Pod kapotou sa nachádza najsilnejší motor z ponuky, dieslový štvorvalec 2.0 BlueHdi s výkonom 130 kW/177 koní a točivým momentom 400 Nm . Sekunduje mu novo vyvinutá 8-stupňová automatická prevodovka od firmy Aisin. Motor ponúka slušnú dynamiku a spolupráca s automatom je na skvelej úrovni. V tomto smere mu naozaj nemám čo vytknúť. Motor je kultivovaný, aspoň čo sa týka interiéru. Navonok sa diesel jednoducho nezaprie. Po aktivácii tlačidla Sport sa začne z reproduktor ozývať až prehnane športový zvuk, ktorý od športovej jazdy skôr odradí. Na druhú stranu sa príjemne zmení charakter prevodovky a odozvy na akcelerátor. Peugeot 308 GT sa najlepšie cíti na diaľnici a pri dlhých cestách. Tam jeho schopnosti naozaj oceníte naplno. Život vám spríjemní aj jeho spotreba. Pri bežnej jazde bez obmedzovania sa bez problémov dostanete na 6,6 litra na 100 km.
Jazdné vlastnosti sú príjemné. Klasická verzia 308 je zaujímavá svojou mäkkosťou podvozka. Verzia Gt je o niečo málo tvrdšia. Je to ideálny kompromis medzi športovosťou a komfortom. Pred testom by som nepovedal, že sa s ním dá aj zabaviť. O to viac ma Gt príjemne prekvapilo. Riadenie je komunikatívne a v režime Sport príjemne stuhne. Prevodovka nechá motor točiť niekedy až v príliš vysokých otáčkach. Inak som s ňou veľmi spokojný. Je predvídavá. Pred výjazdom zo zákruty si pripraví prevodový stupeň presne podľa potreby. To isté sa týka aj vjazdu do zákruty. Pri pokojnej jazde o nej ani neviete. Nový automat sa skutočne vydaril. O praktickosti tohto auta nie je pochýb. Jednoducho ideálne auto pre rodinu, ale aj pre firmu. Viem si ho predstaviť ako zaujímavé manažérske vozidlo, s ktorým je radosť cestovať.
Na palube nájdeme aj radu asistenčných systémov. Nechýba autonómne brzdenie, adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla a dopravných značiek. V tme musím pochváliť naozaj výborné svetlá. Všimol som si, že po facelifte sa o niečo zrýchlil infotainment, aj keď sa občas objaví zaváhanie. Škoda je, že 308-ičke sa stále neušiel I-Cocpit.
Interiér je dobre známy z bežnej 308-ičky. Kvalita spracovania je na dobrej úrovni, aj keď miestami sú tu prítomné tvrdé plasty. Verziu Gt rozoznáme vďaka červenému prešívaniu, športovejším-masážnym sedadlám, označením Gt na volante a hlinikovými pedálmi. Peugeot aj v interiéri vsádza na minimalistický dizajn, čo je síce pekné, ale je to na úkor komfortu. Najviac ma štvalo ovládanie klimatizácie cez dotykový display. Na to si však, v prípade Peugeot-u, musíme iba zvyknúť. Pocit z interiéru spríjemňuje kvalitný audiosystém denon. Pasažieri na zadných sedadlách ocenia priestor, ktorý je veľkorysý. To isté platí o 660 litrovom batožinovom priestore. Po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná plocha s objemom 1775 litrov. Všetky tieto čísla hovoria o tom, že Peugeot 308 SW svojim batožinovým priestorom atakuje aj Škodu Octavia Combi a to už je čo povedať. Či to tak aj reálne je, by určite stálo za test.
Cena Peugeotu 308 SW štartuje na cene 13 990 €. Cena nášho testovaného modelu, v top výbave GT s príplatkami, sa dostala jemne cez 33 000 €.
Záver:
Peugeot 308 SW dokázal, že je právom obľúbeným rodinným vozidlom. Motor 2.0 BlueHDi v spojení s 8-stupňovým automatom je skvelé spojenie. Škoda, že sa táto kombinácia nedá kombinovať aj s inou výbavou ako je GT. Nie, že by bola zlá, práve naopak. Ponúka vám možnosť aspoň trochu sa odlíšiť od ostatných. Ale pre niekoho, kto túži po silnom naftovom dvojlitri, môže byť až prehnane drahá. Každopádne, Peugeot 308 SW GT je auto, ktoré vám svojimi schopnosťami bude robiť radosť, či už ako rodinné, alebo firemné vozidlo.