TEST: Nissan Qashqai DIG-T 160 – Benzín mu pristane

Nissan Qashqai patrí k najpredávanejším SUV na našom trhu. Niet sa čomu diviť, veď túto triedu v podstate založil. Teraz prichádza facelift, ktorý má osloviť ešte viac potenciálnych zákazníkov.

 

 Nový, atraktívnejší vzhľad Qahqai-u rozhodne prospel. Hlavne predná maska vyzerá s osadením úzkych Full LED svetiel modernejšie a dravejšie. S 19” obutím si dovolím tvrdiť, že na mňa pôsobí až športovým dojmom.

 

Modernizovaný Nissan Qashqai, s dieselom pod kapotou, sme v našom teste už mali. Teraz prišiel čas vyskúšať najvýkonnejšiu motorizáciu a to benzínovú 1,6 DIG-T s výkonom 160 koní a točivým momentom 240 Nm. Motor môžete kombinovať iba so 6-stupňovým manuálom a pohonom iba prednej nápravy. Ak chcete z auta dostať nejakú tu dynamiku, je potrebné držať motor v otáčkach, pretože sa tu, v pomerne veľkej miere, prejavuje turboefekt. Ale ak mu doprajete ideálne podmienky, dokáže pekne potiahnuť. Milo ma prekvapil svojou kultivovanosťou, dobrým odhlučnením a samozrejme aj spotrebou. Na diaľnici si vypýta niečo okolo 7,5 litra. Na okresných cestách spotreba klesne aj niečo pod 6 litrov na 100 km. Osobne by som viac ocenil možnosť automatickej prevodovky a pohonu 4×4. Je veľká škoda, že Nissan túto možnosť neponúka. Som presvedčený o tom, že tento fakt odradí od kúpy veľa potenciálnych zákazníkov.

 Podvozok je pri Qahqaii už tradične veľmi dobre doladený aj vďaka viacprvkovej zadnej náprave a na prekvapenie mu na komforte moc neuberajú ani 19” disky, ktoré je však v niektorých situáciach cítiť. Hlavne, ak vyššou rýchlosťou vbehnete do väčšieho výmoľu. S Qashqai-om som sa vybral na trip z Bratislavy do Vysokých Tatier a bol som s ním spokojný. Diaľnice mu nejako neprekážajú. A po zhruba 3 a pol hodinovej ceste bez prestávky som vystúpil bez známok únavy. Svoju zásluhu na tom majú aj skvelé, pohodlné sedadlá. Pri každom teste auta sa snažím nájsť aj nejaké športové jazdné vlastnosti. Tu ich však nečakajte. Motor má dostatok výkonu na predbiehanie, ale na šantenie v zákrutách auto jednoducho nie je stavané. Najviac mu vyhovuje pokojná jazda, ale svižnejšiemu tempu sa určite brániť nebude.
Z bezpečnostných asistentov tu nájdeme sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek a to je asi tak všetko. Za pochvalu rozhodne stoja automatické Full LED svetlá. V tejto triede patria bezpochyby ku tým najlepším. Priznám sa, že keď prišiel facelift Qashqai-u, dúfal som, že konečne príde aj nový displej infotaimentu. Žiaľ márne. Nissan si stále ide svoje a používa tento zastaralý systém. Orientovanie v ňom je síce veľmi jednoduché, ale v dnešnej dobe už na trhu jednoducho nemá miesto. Pekné by bolo aj rozlíšenie 360 stupňovej kamery, keby to neničilo nižšie rozlíšenie displeja.
Interiér je tradične kvalitne spracovaný. Spracovanie a použité materiály sú na túto cenovú kategóriu veľmi dobré. Zmenu oproti predchodcovi si všimnete prakticky iba na novom, skosenom volante, ktorý dobre padne do ruky. V predošlom teste Nissanu Qashqai som chválil výborné sedadlá potiahnuté jemnou kožou Nappa. A tu ich musím opäť vyzdvihnúť. Sú pohodlné na dlhších cestách a v zákrutách vás dobre podržia, Priestoru je všade dostatok. Na zadných sedadlách sa v kľude odvezú aj osoby vyššieho vzrastu. Čo by som ocenil, je väčší batožinový priestor. Výrobca udáva hodnotu 410 litrov, ale podľa mňa je o niečo menší.

Cena Nissanu Qashqai štartuje na 17 250 €. Cena nášho testovaného modelu sa vyšplhala na sumu 33000 €.

 

Záver:
Nissan Qashqai opäť nesklamal. Úplne rozumiem tomu, prečo ide o jedno z najpredávanejších SUV na trhu. Benzínový agregát 1,6 Dig-T mu naozaj pristane. Za relatívne dobré peniaze dostanete poctivé auto, ktoré vás svojím podareným dizajnom ani s odstupom času neomrzí.

Galéria: